אחרי שהתאוששו מחגיגות האליפות, בקבוצת מכבי חיפה קיימו אירוע בסמי עופר בהשתתפות בכירי המועדון, אירוע שהתמקד בנושא מצויינות וסוד כוחה של אלופת המדינה.
5 צפייה בגלריה
צלחת האליפות
צלחת האליפות
שחקני מכבי חיפה וצלחת האליפות
(צילום: עוז מועלם)
בין משתתפי האירוע היו מנכ"ל המועדון איציק עובדיה, המנהל הספורטיבי גל אלברמן, מנהל הדאטה טכנולוגיה של מכבי גל שטרנברג-פיש, ודובר הקבוצה דודו בזק.
הנתונים שהוצגו בערב זה מצביעים עם כוחה של מכבי, ומלמדים עם הדרך שהפכה אותה לקבוצה של המדינה.
אחד הנתונים המפתיעים ביותר היה כי 60% מאוהדי הקבוצה אינם מגיעים מהעיר חיפה, ואפילו לא ממטרופולין חיפה, אלא מערים אחרות. כך הוצג כי אוהדי הקבוצה מגיעים מתל אביב, ראשון לציון, פתח תקווה, בני ברק, טייבה, קצרים ועוד.

5 צפייה בגלריה
עשרות אלפים חוגגים בסמי עופר
עשרות אלפים חוגגים בסמי עופר
הקבוצה של המדינה. עשרות אלפים חוגגים בסמי עופר
(צילום: גיל נחושתן)

העיר הרחוקה ביותר ממנה מגיעים אוהדים היא אילת, ולא פחות מ-25 אוהדים מגיעים מידי שבוע למשחקי הקבוצה.
במהלך הערב נחשף עד איך עובד המנגנון של הקבוצה, ועד כמה ההצלחה אינה מקרית אלא תוכננה לפרטי פרטים ולאורך שנים.
כך למשך במכבי אוספים מידע על האוהדים בכל הנוגע לקניותיהם בחנות של מכבי חיפה. בקבוצה נאסף דאטה המשמש אותה לשיפור השירות והחיבור עם האוהדים.
מכבי חיפה היא מותג בו משקעים מאמצים ומשאבים רבים. מכבי חיפה מובילה בחיפושים בגוגל ועוברת את מותגים החזקים בישראל ביניהם שופרסל, אל על, חבל, סופר פארם ולהבדיל, מכבי תל אביב.

5 צפייה בגלריה
אבו פאני חוגג משחק אליפות
אבו פאני חוגג משחק אליפות
אוספים מידע על כל שחקן. אבו פאני חוגג משחק אליפות
(צילום: עוז מועלם)

מכבי חיפה היא קבוצה פורצת דרך בעוד כמה מובנים. בשנת 1992 לקח לידיו את הקבוצה יעקב שחר, ולראשונה קבוצה בישראל עברה לבעלות פרטית. שנתיים לאחר מכן פריצת דרך נוספת נרשמה כאשר לראשונה סומנו מושבים באצטדיון כדורגל, קרית אליעזר, במטרה לשמור על הסדר.
בקבוצה שנוסדה בשנת 1913 רשמה פריצות דרך משמעותיות נוספות, ביניהם השתתפותו של שחקן ערבי ראשון במועדון יהודי. השחקן היה חסאן בסטוני, שלאחר פרישתו הפך לבעלים המיתולוגי של פלאפל אוריון בשכונת הדר. אולי זו הסיבה לנתון מפתיע נוסף שנחשף בערב המצויינות, לפיו מכבי היא הקבוצה האהודה ביותר במגזר הערבי.
פריצת דרך נוספת נרשמה בעונת 2002-3 כאשר מכבי הייתה הקבוצה הראשונה שעלתה לשלב הבתים בצ'מפיונס בקפריסין.

5 צפייה בגלריה
שחר גאה ומודה לכולם
שחר גאה ומודה לכולם
הקהל הטוב בישראל וניהול פורץ דרך. יענק'לה שחר
(צילום: אורן אהרוני)

החדשנות נמשכת ובקבוצה אוספים דאטה לא רק מהאוהדים אלא גם ובעיקר מהשחקנים. הקבוצה מנתחת את נתוני שחקני הקבוצה הבוגרת ומחלקת הנוער. שטרנברג-פיש סיפר כי מוטמן מקלט GPS בנעלי שחקני מחלקת הנוער, אשר מנטר את הפעילות שלהם וכך אפשר 'לעקוב' אחרי המהלכים שלהם במגרש ולנתח אותם, כדי לייעל את המשחק.
נתוני השחקנים הבוגרים מנותחים על פי 28 פרמטרים, ביניהם החזקה בכדור, איבודי כדור, החזרת כדור, שערים, צהובים, אתגרים הגנתיים, וציון כולל המדרג את השחקן. כך למשל דין דוד זכה לציון 80%.

5 צפייה בגלריה
ברק בכר המכבי
ברק בכר המכבי
שומרים על קשרים עם עמותות. ברק בכר ברמב"ם
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

קראו גם:

פריצת דרך נוספת רשמה הקבוצה בכל הקשור לנושא החברתי, ולקבוצה קשרים הדוקים עם עמותת יד עזר לחבר, אור למשפחות, עזר מציון, לאורו בספורט ועמותות נוספות.
לקבוצה 32,017 חברים במועדון האוהדים green+. הקבוצה זכתה ב-15 אליפויות, 6 גביעי מדינה, 5 גביעי הטוטו, 4 אלוף האלופים, והשתתפה 3 פעמים בליגת האלופות. והדרך עוד ארוכה.