המערכת הפוליטית בחיפה סוערת אחרי שאתמול (רביעי) נרשם אירוע חריג בחומרתו, כאשר פורסמו מסמכים הנחזים להיות "תיקו הרפואי" של יונה יהב.
2 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
אירוע חריג בחומרתו. יונה יהב
(צילום: גביש מדיה)
הבוקר (חמישי) הגיע יונה יהב לתחנת המשטרה בחיפה ונפגש עם מפקד התחנה לטובת הגשת תלונה על אירוע פרסום המסמכים.
אתמול (רביעי) בשעות הצוהריים גורם אלמוני פרסם מסרונים שהגיעו לתושבים בחיפה, בהם הוא טוען כי תיקו הרפואי של יונה יהב הודלף, וצירף 54 עמודים של מסמכים הנחזים להיות חלק מאותו תיק רפואי.
מטה יהב מיהר להצהיר כי גורמים עברייניים הפיצו מסמכים מפוברקים על מצבו הרפואי. עוד ציינו במטה יהב: "בשעות האחרונות מופץ מסמך מפוברק. הפרטים הרפואיים אשר לכאורה שנשלחו לתקשורת הם פרטים שעברו פיברוק וזיוף. מדובר במעשה הכי חמור שנעשה אי פעם במערכת בחירות בחיפה ובכלל".
אחרי שהצהירו כי תלונה תוגש במשטרה, הגיעו יהב ואנשיו לתחנת המשטרה הבוקר (רביעי) להגשת תלונה רשמית.
מטה יהב: "הוגשה תלונה במשטרה על מנת שזו תחקור במהירות מי עומד מאחורי המעשה הנבזה הזה". במטה יהב הדגישו כי עבריינים פרצו למאגרי מידע אישיים וחסויים, פברקו אותם ופרסמו.

2 צפייה בגלריה
המועמדים לראשות העיר חיפה
המועמדים לראשות העיר חיפה
הבחירות מתלהטות ונחצים קווים אדומים
(צילום:נחום סגל, אלעד גרשגורן, ראובן כהן, גונן שמר, פרטי)

גינוי גורף


במערכת הפוליטית מגנים את האירוע ומבהירים כי מדובר חציית קווים אדומים.
יעקב בורובסקי, המועמד לראשות העיר חיפה: "אני מגנה בתוקף את ההשמצות האישיות נגד יונה יהב וכל התייחסות לבריאותו. חיפה זקוקה לשינוי והשינוי מתחיל בפוליטיקה נקייה ועניינית שלא יורדת לפסים אישיים".
אביהו האן, מועמד לראשות העיר חיפה: "סיעת הירוקים - כחול לבן בראשות אביהו האן מביעה שאט נפש ומוקיעה את השימוש בגילנות ובחשיפת מסמכים ופרטים רפואיים כביכול של מועמדים בבחירות. זהו כלי נבזה, פחדני ולא חוקי ויש להתייחס אליו במלא החומרה".
דוד עציוני, מועמד לראשות העיר: "הפצת מידע אישי, שקרי ופרטי על מועמד הוא דבר פסול ופלילי. אני המום מהבור הערכי הנמוך אליה הגיעה מערכת הבחירות בחיפה. אני קורא לכל המועמדים לחזור לתלם ולנהל מערכת בחירות נקיה".