ישראל זיסקינד מחיפה ידע כי אחיו שמחה בונים זיסקינד ז"ל נסע לאירוע בהר מירון. ומיד אחרי שנודע על האירוע הוא ניסה להשיג אותו בטלפון הנייד אך ללא הצלחה.
2 צפייה בגלריה
שמחה בונים זיסקינד ז"ל
שמחה בונים זיסקינד ז"ל
שמחה בונים זיסקינד ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
"ידעתי שאחי נסע למירון", סיפר זיסקינד, אחיו של שמחה ז"ל, "לאחר שהתחלתי לקבל סרטונים בווטסאפ, התקשרתי אליו ישר ולא הצלחתי לתפוס אותו. אמרתי לאמא שלי, 'אל תדאגי, בשעה שש שבע בבוקר, הוא ידפוק בדלת ויגיד הנה אני ואני בסדר', אבל זה לא קרה.
"כתבתי באחת הקבוצות בוואסאפ שאני מחפש את אחי ושלחתי תמונה שלו", הוסיף האח, "מישהו שם הגיב לי בחזרה, במילים: 'ברוך דיין האמת, עם השם שלו ושם אבא שלו'. נחרדתי. לרגע, קיבלתי פרקינסון בכל הגוף. ממש כך".
לפני כניסת השבת נערכה הלוויתו של שמחה בשדה יהושע בחיפה בה השתתפו כ-200 איש. דיסקינד ז"ל, המשתייך לחסידות גור, גדל בחיפה, אך לאחר נישואיו עבר לבית שמש. הוא הוגדר בידי מכריו ומשפחתו כאחד מבכירי האברכים של חסידות גור ברמה ג' בבית שמש. הוא בנו של הרב יעקב פסח דיסקינד, מחסידי גור בחיפה, וחתנו של הרב צבי בינקה מחסידי גור בירושלים.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע במירון
זירת האירוע במירון
זירת האירוע במירון
(צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה)
״עצם זה שהשם שלו שמחה, ורק מזה אפשר להבין עד כמה אחי היה אדם שמח. הוא היה מחייך תמיד מאוזן לאוזן. אדם מאוד אינטליגנט, מאוד חכם. הוא היה היהלום של הכתר של המשפחה. השם לוקח רק את הטובים. אני יודע שטוב לו שם למעלה. אני בטוח שהוא יושב לו שם עכשיו עם רשב"י, לומד איתו ביחד את הזוהר הקדוש ומנופף לי לשלום, עם החיוך הנצחי שלו. נשארנו פה עם לב שבור לרסיסים".
שמחה ז"ל הניח אחריו אשה ושני ילדים.
פורסם לראשונה: 20:47, 01.05.21