עובד לשעבר בתיאטרון חיפה הגיש תביעת לשון הרע נגד סגן ראש עיריית חיפה לשעבר, דב חיון. שופט בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה דחה את התביעה, וקבע כי על העובד לשלם לחיון הוצאות משפט בגובה 1,250 שקלים. "התובע פעל מתוקף תפקידו, והתבטא על פי בקשה שהפנתה אליו ראשת העיר", כתב הרשם בפסק הדין.
1 צפייה בגלריה
הרב דב חיון
הרב דב חיון
הרב דב חיון
(צילום: רמי שלוש)
ביולי 2020 הגיש העובד תביעה בגין הוצאת לשון הרע נגד חיון, שכיהן באותה עת כסגן ראש העיר וכיו"ר דירקטוריון התיאטרון העירוני. בתביעה טען העובד שבמהלך ישיבת מועצת עיר השמיע חיון טענות לפיהן העובד הוליך אותו שולל ופוטר מהתיאטרון, וכן כי חיון רמז על עניין לא כשר ביחס לתובע. עוד נטען כי על אף שלא ציין את שמו של העובד, הוא התכוון אליו, ולכן מדובר בלשון הרע.
חיון טען מנגד שהעובד פוטר עקב חוסר שביעות רצון מתפקודו ובעיות משמעת. כן טען שלאחר פיטוריו החל העובד להשמיץ את התיאטרון ועובדיו.
הרשם הבכיר בנימין בן סימון קבע כי דבריו של חיון אינם מהווים לשון הרע, מאחר שנאמרו במסגרת תפקידו. "הנתבע השמיע את דבריו בהיותו חבר מועצה המכהן כיו"ר התיאטרון, אשר נדרש להשיב להצעה לסדר היום שקראה לחקור את המוסד שבראשו הוא עומד. כלומר, בעת אמירת הדברים, התובע פעל מתוקף תפקידו והתבטא על פי בקשה שהפנתה אליו ראשת העיר", כתב הרשם. "אני סבור שבענייננו, הדברים נאמרו על ידי הנתבע בתום לב וללא כוונת זדון.
קראו גם >>>
"התובע והנתבע אינם יריבים פוליטיים ואין ביניהם כל יריבות אישית. הדברים שאמר בישיבה לא ביקשו לפגוע בתובע, והם נאמרו שלא בשל עניין לתקוף, אלא מצורך להתגונן. יודגש כי הנתבע לא נקב בשמו של התובע, וזאת מתוך רצון שלא לפגוע בו מעל לצורך. הנתבע גם ביקש להימנע ככל האפשר מפגיעה בכבודו של התובע, ודבר זה הודגש בדבריו לפרוטוקול".
בנוסף סבר הרשם כי לא הוכח שהדברים שאמר חיון אינם אמת, וכי יש ממש בטענותיו שהתובע מכפיש את התיאטרון.
הרשם ציין כי מצא את גרסתו של התובע כבלתי מהימנה, דחה את התביעה וקבע כי עליו לשלם לחיון הוצאות משפט תוך 20 יום.
עוד כתבות - חדשות חיפה