דירקטוריון החברה הכלכלית אישר בשבוע שעבר את רכישת הזכויות של הספורטן שממוקם במבואות הדרומיים של חיפה ב־ 10 מיליון שקלים.
3 צפייה בגלריה
הספורטן
הספורטן
הספורטן | צילום: אתר הספורטן
(הספורטן | צילום: אתר הספורטן)
בכוונת העירייה לרכוש זכויות, להשביח את המקום ובהמשך לאחר הכנת תב"ע, להקים במקום בריכה אולימפית. בעבר ניגשה העירייה לקול קורא לקבלת מענק של 10 מיליון שקלים לטובת הקמת בריכה אולימפית סמוך לאיצטדיון סמי עופר, וזכתה בו. כעת יידרש מהעירייה לקבל את האישור להעתקת מיקום הבריכה לספורטן, ולדחיית לוח זמנים עד לאישור תב"ע. הקרקע של הספורטן היא בבעלות עירונית, והנכס הוחכר ל-49 שנים לחברת ברטן.
בישיבת מועצת המנהלים שהתקיימה בדצמבר הציג מנכ"ל החברה הכלכלית אור שחף את תוכנית רכישת הספורטן, אחרי שזו לא הוצגה בחוברת הפרויקטים לשנת 2021 שחולקה לחברי הדירקטוריון.
3 צפייה בגלריה
ראש העיר עינת קליש רותם
ראש העיר עינת קליש רותם
ראשת העיר עינת קליש רותם
(צילום: רמי שלוש)
"כל הפרוייקטים פורטו בחוברת תוכנית העבודה שנשלחה לדירקטורים. רק נושא אחד שלא הספקנו להכניס לחוברת – רכישת זכויות החכירה בקאנטרי קלאב הספורטן והקמת בריכה אולימפית", אמר שחף.
בעבר, הדירקטוריון אישר עקרונית הקמת בריכה אולימפית, שהייתה אמורה לקום בסמוך לאיצטדיון. לאחר שהנושא נבחן שוב הגיעה העירייה למסקנה שהמיקום המיטבי להקמת בריכה אולימפית יהיה בשטח הספורטן. נכון לעכשיו מנהלים מו"מ לרכישת זכויות החכירה בספורטן. באותה ישיבה ציין שחף כי "ההערכה השמאית שנעשתה על ידי שמאי העירייה עומדת על כ-6 מיליון שקלים".
ראש העיר עינת קליש ציינה באותה ישיבה כי הספורטן ככל הנראה בדרך להיסגר. "הכוונה להעביר את הנכס לידי העירייה ולתכנן בריכה אולימפית שחסרה בעיר. החזון הוא שכל דרום חיפה יהיה אזור של ספורט".
3 צפייה בגלריה
אביהו האן. דורש לקיחת אחריות
אביהו האן. דורש לקיחת אחריות
אביהו האן
(צילום: רמי שלוש)
לשאלתו של חבר הדירקטוריון אביהו האן האם נבחנה העלות של הפעלת המתחם, השיב מנכ"ל החברה אור שחף כי לפי בדיקה ראשונית, עלויות התחזוקה של המתחם עומדות על כ-8 מיליון שקלים בשנה. עוד ציין שחף כי נבחנות כל החלופות לתפעל את המתחם באופן עצמאי על ידי החברה הכלכלית או לפרסם מכרז לתפעול על על ידי צד ג'. האן התעקש לראות תוכנית עסקית מסודרת וציין כי לדעתו זה לא נכון לתת אישור ראשוני לרכישת זכויות החכירה בלא שיש תוכנית כזו.
קליש: "תושבי העיר מתלוננים שאין בריכה עירונית ציבורית. הספורטן זה המקום הנכון כי כבר יש שם תשתיות והוא מתאים מבחינת שימוש קרקע והמיקום"
"איך מאשרים תוכנית מבלי להציג תכנית כלכלית ועסקית", תהה האן. קליש הגיבה כי "בריכה עירונית זה לא קאנטרי קלאב פרטי. תושבי העיר מתלוננים שאין בריכה עירונית ציבורית. הספורטן זה המקום הנכון לבריכה עירונית, כי כבר יש שם תשתיות והוא מתאים מבחינת שימוש קרקע, המיקום נכון, יש תשתיות לבריכה. יש כאן זיהוי פוטנציאל להוביל מהלך שחשוב בעיר". האן ציין כי יש להבדיל בין בריכה אולימפית לבריכה עירונית.
כל חברי הדירקטוריון הצביעו בעד אישור עקרוני לרכישת זכויות החכירה במתחם הספורטן. אביהו האן התנגד. על אף בקשתו, גם בישיבה האחרונה שהתקיימה לפני שבוע לא הוצגה תוכנית כלכלית ועסקית לרכישה ולהפעלת הספורטן. עם זאת, התבקש הדירקטוריון לאשר סכום נוסף לרכישה שיעמוד כעת על 10 מיליון שקלים, והתוכנית אושרה ברוב קולות.