חברי סיעת חד"ש במועצת העיר, שרק בשבוע שעבר חברת הסיעה שהירה שלהבי מונתה לסגנית ראש העיר עינת קליש-רותם, תוקפים את המשטרה בעקבות תוצאות המהומות אתמול (שני) בשדרות בן גוריון. יו"ר סיעת חד"ש הוא רג'א זעאתרה.
1 צפייה בגלריה
חברי סיעת חד"ש שהירה שלבי ורג'א זעאתרה
חברי סיעת חד"ש שהירה שלבי ורג'א זעאתרה
חברי סיעת חד"ש שהירה שלבי ורג'א זעאתרה
(צילום: רמי שלוש)
"חופש הביטוי והזכות למחאה הם ערכים חשובים שיש לשמור עליהם גם בימים מתוחים וקשים, וגם כאשר לא מסכימים עם תוכן הביטוי", ציינה הסיעה בהודעה מיוחדת, "זוהי זכות יסוד העומדת לכל אזרח או אזרחית באשר הם. דרכי המאבק של הציבור הערבי בכלל ובחיפה בפרט הם דרכי מחאה אזרחית לא אלימה. אנו מתנגדים בתוקף לכל ניסיון להסיט את המאבק לדרכים אחרות. מדיניות הדיכוי של המשטרה היא הגורם העיקרי לאלימות".
עוד מסרה סיעת חד"ש בהודעתה כי היא מפצירה מכלי התקשורת שיגלו מידה מינימלית של ענייניות ושלא ישמשו שופרים ודוברים של המשטרה. "מדיניות הדיכוי של המשטרה היא הגורם העיקרי לאלימות", מסרה סיעת חד"ש, "מה גם שזו הוכיחה כבר עשרות פעמים שהיא נוקטת מדיניות של איפה ואיפה כאשר מדובר במפגינים ערבים או מכל קבוצה מוחלשת אחרת. אנו מגנים בתוקף את הקריאות הגזעניות להחרים עסקים במושבה הגרמנית ובוואדי ניסנאס וקוראים לקברניטי העיר לצאת חוצץ נגד כל הסתה".
בתוך כך, חברי סיעת חד״ש צפויים להשתתף הערב (שלישי) בהפגנה של נשים בשחור במושבה הגרמנית.
חבר סיעת 'ישראל ביתנו' גרי קורן מסר בתגובה: "דבריהם הבזויים של נציגי חד"ש הרשימה המשותפת נגד כוחות הביטחון של ישראל לא מפתיעים אף אחד. זה ה'דו קיום' שראש העיר דיברה עליו? גם היום תהיה הפגנה, אבל גם אנחנו נהיה שם עם דגלי ישראל מונפים בגאווה. תומכים בכוחות הביטחון של ישראלביחד עם כל תושבי חיפה הציונים".