נדחתה סגירתו של בית ספר גבריאלי. ההרשמה אליו לשנה הבאה תשאר פתוחה כך לפי הסכם שהושג בין עיריית חיפה להנהלת המחוז במשרד החינוך.
1 צפייה בגלריה
מחאת הורי תלמידי גבריאלי
מחאת הורי תלמידי גבריאלי
מחאת הורי תלמידי גבריאלי
(צילום: רמי שלוש)
מהעירייה נמסר: "הנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך ועיריית חיפה שותפות להבנה עמוקה כי קיים צורך וחובה מוסרית לתת מענה חינוכי מיטבי ושיוויון הזדמנויות לתלמידי גבריאלי, וכי בית ספר זה זקוק לשיקום עמוק. מכלול הצרכים הרחב על כל ההיבטים הפדגוגיים, החברתיים כמו גם התשתיות הפיסיות, מצויים בתהליכי בחינה ובדיקה סדורים בחודשים האחרונים.
עוד נמסר מהעירייה כי במסגרת התהליך כאמור נבדקו גם תשתיות ביה״ס על ידי מהנדס מומחה ממשרד החינוך, והתקבלה חוות דעת המחייבת חיזוק רעידות אדמה ושיפוץ מקיף.
"לאור העובדה כי התהליך הכולל טרם הסתיים, וכן, קבלת תקציבי מדינה לבינוי מעוכבים בגלל היעדר תקציבי ממשלה, ההרשמה לביה״ס תישאר השנה פתוחה, ותעמוד האפשרות להורים לרשום את ילדיהם או לבית ספר זה, או לכל בית ספר בסביבה לבחירתם", נמסר מהעירייה.
משרד החינוך ועיריית חיפה ימשיכו בתהליכי הבדיקה עם הגורמים המקצועיים בתיאום ובשיתוף פעולה מלא כנדרש לשם הובלת מהלך רחב להתחדשות בית הספר.
משרד החינוך מסר בתגובה: "לאחר דיונים של הנהלת משרד החינוך במחוז חיפה ונציגי הרשות המקומית הוחלט: ביה״ס "גבריאלי" ישאר פתוח בשנה"ל הבאה. בימים הקרובים תופץ הודעה להורים על נוהל הרישום. הפיקוח במשרד החינוך, בשיתוף פעולה עם גורמי המקצוע ברשות ימשיכו ללוות את קהילת בית הספר בהתאם לצרכיו על כל ההיבטים: הפדגוגיים, החברתיים כמו גם קידום תקצוב התשתיות הפיסיות וחדשנות בית ספרית זאת בכדי להבטיח מענה חינוכי מיטבי ושוויון הזדמנויות לתלמידי בית הספר".