חיפה נערכת ללילה חמישי של מהומות. בקבוצות ווטסאפ של אנשי ימין, נקראו מפגינים להגיע היום למספר נקודות בחיפה ובקריות כדי להתעמת ולפגוע בערבים. מנגד, תושבים בחברה הערבית התארגנו בקבוצות כדי להגן על בתים ותושבים.
2 צפייה בגלריה
שריפת פחים בואדי ניסנאס
שריפת פחים בואדי ניסנאס
שריפת פחים בואדי ניסנאס
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
בקבוצה הנקראת "עם ישראל חי" נכתב: "צריך בקבוקי תבערה לבתים. למסגדים. לגרום להם לרעוד. שיפחדו לנשום. נשרף להם את המכוניות את הבתים הכל. נפגע בהם בחליסה. חליסה כבר מלאה ערבים עדיף להתמקד במקום שיש התבוללות כמו אנבי וקרית אליעזר. בקבוקי זכוכית ריקים, אוקטן 95 ויאללה ברדק". אחד מחברי הקבוצה: "חבר'ה אתם לא מאמינים מה אני רואה ומה שעשינו להם אתמול. רוב הרכבים ששברנו אתמול היו של הערבים. העובדים שמנקים פה הם גם ערבים. אנחנו צריכים היום להתחיל להפחיד אותם כדי שייכנסו לבתים ולא לצאת ולא רק בשעות המאוחרות. יאללה היום כולם ציצות וכיפות ונשקים והשם איתנו. המשטרה איתנו ותעלים עין. המדינה נותנת יד חופשית בואו ננצל את זה".
ואדי ניסנאס:
בקבוצת "צבא האזרחים - תגובת הימין", נכתב: מוקדי פעילות ירושלים, לוד וחיפה. קוד לבוש: שחור בלבד. מסיכות על הפנים למניעת זיהוי. לא לצלם בכלל. אלות אגרופנים וגז, להימנע מסכינים".
בצד הערבי מתארגנות קבוצות "הגנה "והתקפה". ברחוב אלנבי התאספה קבוצה לבושת שחור. בקבוצה של הקבוצה נכתב כי יש ציפייה להגעת מתנחלים שיבקשו לפגוע בפלסטינים.
רחוב אלנבי:
במקביל יש קבוצות יהודים ערבים המבקשות להפגין ולקרוא להרגעת הרוחות.
אחד מתושבי וואדי ניסנאס: "אין חוק בחיפה. פורעים עושים כל מה שהם רוצים. יש אלימות קשה ואת היכול לחטוף מצד כזה או אחר בטעות או בכוונה. אתמול שרפו רכבים על ידי ערבים. יהודים נכנסו לחצרות ופגעו בערבים. המשטרה לא נראית ולא נמצאת בכל מקום. זה ייגמר בלינץ' או ברצח. איפה המשטרה? מה רוצים שיקרה פה? זו מלחמת אזרחים וכנופיות אלימות מסתובבות ברחובות מחפשות במי לפגוע ואת מי להרוג".
2 צפייה בגלריה
ראש העיר בחפ"ק העירוני
ראש העיר בחפ"ק העירוני
ראש העיר בחפ"ק העירוני
(צילום: דוברות עיריית חיפה)
בתוך כך נמסר מהעירייה כי ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, ממלא מקומה, נחשון צוק והנהלת העירייה נמצאים זה הערב השני בחפ"ק העירוני, יחד עם פיקוד המשטרה, כב"א וכוחות ההצלה והחירום.