יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר חיפה אביהו האן טוען כי לא יאפשר לאשר את תקציב אירועי יום העצמאות הנאמדים ב-2.5 מיליון שקלים. זאת בעקבות החלטת העירייה לקיים את אירועי עצמאות 73 ללא השתתפות ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16, שכידוע עדיין לא חוסנו.
2 צפייה בגלריה
השקת קולקציית NK נועה קירל לרנואר
השקת קולקציית NK נועה קירל לרנואר
נועה קירל
(צילום: אלון שפרנסקי)
לדבריו אירועי תרבות עם כוכבי ילדים ללא השתתפות ילדים הם בזבוז כספים. האן: "אני מצפה שראש העיר תבנה מודל שיתאים ונדרש כך שגם ילדים ייהנו מאירועי יום העצמאות בעיר. אם לא ישולבו ילדים – אין טעם לאירועי שכאלה". יצוין כי באירוע בקרית חיים תופיע כוכבת הילדים נועה קירל.
2 צפייה בגלריה
אביהו האן. דורש לקיחת אחריות
אביהו האן. דורש לקיחת אחריות
חבר מועצת העיר אביהו האן
(צילום: רמי שלוש)
מחר (שלישי) צפויה להתקיים ישיבת מועצה לאישור ועדת הכספים לאירועי יום העצמאות. גורמים בעירייה מציינים כי מקדמות לאירועים כבר שולמו והם אינם רואים אפשרות כי הם יבוטלו.
מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "לאחר שנה בה לא התקיימו כלל אירועי תרבות, החליטה עיריית חיפה לקיים מספר אירועים ליום העצמאות, כדי לשמח כמה שיותר תושבים, במגבלות הקורונה. בנוסף לאירועים, ביקשה העירייה להפעיל גם משאיות שמחה שאמורות היו לנוע עם אמנים בשכונות העיר, אך הפעלתן לא אושרה על ידי הגורמים המוסמכים, בשל החשש להתקהלות. עלות האירועים מסתכמת בכ- 2.5 מיליון שקל המהווים מחצית [ואף פחות] מעלותם בשנים קודמות. האירועים יתקיימו תוך שמירה קפדנית על הנחיות משרד הבריאות, משטרת ישראל ו'מגן ישראל'".
פורסם לראשונה: 13:05, 11.04.21