מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה שלמה כץ שיגר מכתב לראש העיר חיפה עינת קליש רותם בו הוא מתריע כי כל עיכוב בפינוי האסבסט מבית הספר ליאו בק עלול לסכן את בריאות התלמידים.
2 צפייה בגלריה
תיכון ליאו באק
תיכון ליאו באק
תיכון ליאו בק
(צילום: אלעד גרשגורן)
כץ מתייחס להודעת קליש מתחילת השבוע לפיה היא עוצרת את פרויקט פינוי האסבסט מתקרת תיכון ליאו בק, וכי היא אף הפסיקה את פעילות המפקח בפרויקט.
"בהמשך למכתב שבסימוכין שנשלח אליכם ומאחר ונודע למשרד דרך התקשורת שהינך משהה את פרויקט הסרת האסבסט הפריך בבית הספר ליאו-בק", כתב כץ במכתבו, "אני פונה אלייך באופן מיידי, חוזר ומזכיר את הקביעה בסעיף 6(א) לחוק למניעת מפגעי אסבסט ואבק מזיק, התשע"א-2011, ולפיה חובה על בעל מקום ציבורי מקורה להפסיק שימוש קיים באסבסט פריך שהותקן לצורך בידוד אקוסטי מותז, להסירו ולהטמינו בהתאם להוראות החוק, וזאת בתוך עשור מיום התחילה, דהיינו עד ליום 2021.8.4".
כץ הדגיש במכתבו כי האסבסט הפריך הוא חומר מסרטן ודאי. "ככלל, במקרה בו סיבי אסבסט משתחררים לסביבה עלול להיגרם נזק בריאותי בלתי הפיך לשוהים במבנה ובסביבתו", ציין, "הסיכון בהימצאות האסבסט בבית-הספר קיים בכל עת ולהגנת התלמידים והסביבה יש להסירו בהקדם ובהתאם לדרישות החוק. לפיכך, לטובת בריאות התלמידים מצופה מעיריית חיפה, לפעול לזירוז ההסרה במקום לעכבה. המועד נקבע להסרה בתום תקופת היערכות של 10 שנים במהלכה בוצע פיילוט בבית הספר ונקבעה השיטה המתאימה להסרת האסבסט, באופן שאינו מהווה סיכון לתלמידים ולסביבה".
2 צפייה בגלריה
מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה שלמה כץ
מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה שלמה כץ
מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה שלמה כץ
(ציולום: פרטי)
עוד ציין כץ במכבתו כי בשל הסיכון הגדול מחשיפה לאסבסט והעלויות הגבוהות של ההסרה, אישרה קרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה העברת תקציב יעודי של 10 מיליון שקל למשרד החינוך אשר מחצית ממנו יוקצה להסרת האסבסט בביה"ס ליאו-בק.
קראו עוד >>>
"התקציב הועבר לפני כשנה ועיריית חיפה היא אשר עצרה את תכנית ההסרה שקידם בית הספר בשנת 2020 במאמציו לנצל את תקופת הקורונה לביצוע העבודה בעת שהמבנה הושבת מפעילות", כתב כץ, "אציין כי המשרד להגנת הסביבה מודע לחששות ההורים בבית הספר ליאו-בק, ומדגיש כי יפעל לכך שהסרת האסבסט והסיכון הקיים במבנה ייעשו באופן הבטוח ביותר, כפי שנעשה בכל העבודות שבוצעו בארץ ועם ההקפדה הנדרשת בשים לב לכך שמדובר במוסד המשרת ציבור רגיש בלב אזור עירוני מאוכלס"
כץ מסכם את פנייתו ומציין: "יש לקדם ללא כל דיחוי בחירת בעלי מקצוע לאסבסט מרשימת העוסקים המורשים לאסבסט המפורסמת באתר המשרד, אשר יפעלו לקבלת היתר עבודה באסבסט בהקדם, ובאופן שבו לא תהיה חריגה מלוחות הזמנים הקבועים בחוקים לביצוע ההסרה".
עוד כתבות - חדשות חיפה