צו הפסקה מינהלי ניתן היום (שלישי) לאולם השמחות "הילולה" בשדרות ההסתדרות 149 במפרץ חיפה בעקבות ליקויים חמורים ביותר ומצב תברואי ירוד.
1 צפייה בגלריה
אולמי הילולה
אולמי הילולה
אולמי הילולה
(צילום: נחום סגל )
בעקבות חשד להרעלת מזון בקרב סועדים שסעדו באולם נעשתה חקירה אפידמיולוגית על ידי צוות לשכת הבריאות המחוזית חיפה שבדק ומצא מספר ליקויים.
בעקבות כך, חתמה היום (יום ג' 8/11.22) ד"ר רנא שיבלי, סגנית רופאת מחוז חיפה, על צו הפסקה מינהלי לאולם השמחות "הילולה" רחוב ההסתדרות 149, חיפה.
"אני מוציאה את הצו על סמך ממצאי הביקורת שערכו במקום מפקחי המחלקה לבריאות הסביבה של לשכת הבריאות המחוזית בחיפה בהשתתפות הווטרינר הרשותי בעיריית חיפה, היום, 08.11.2022.
"הבקרה נערכה בעקבות דיווח על חשד להרעלת מזון בקרב סועדים שסעדו באולם השמחות באירוע שהתקיים באולם האירועים לאחרונה. הדיווח הראשוני התקבל בלשכתנו אתמול בשעות אחה"צ. חקירת אירוע התחלואה הסתיימה היום בצהריים". לשון הצו
"בביקורת זו נמצאו ליקויים חמורים ביותר ומצב תברואי ירוד במיוחד והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מיידי. נוכח הממצאים החמורים, שעיקרם יפורט להלן, קיים חשש ממשי כי בהעדר צו כל מי שיסעד במקום ילקה אף הוא בהרעלת מזון.
הליקויים המשמעותיים אשר בגללם הוצא צו ההפסקה המנהלי הם:
1. גללי חולדות רבים נצפו בשטח המטבח כולל בתוך כלי בישול וע"ג מדפי אחסון ציוד, חדר אחסון כלים, חדר שטיפת ירקות ומחסן מזון.
2 . מפריד שומן ממוקם בתוך המטבח, מכוסה משטח PVC, ממנו הורגש מטרד ריח במטבח.
3. דגים מעושנים קפואים פגי תוקף.
4. אין סימון למזון בתהליך.
5. מעופפים רבים בשטח המטבח.
6. מטחנת בשר מלוכלכת, כמו כן מתבצעת טחינת עופות ובקר באותה מטחנה.
7. חדרי קירור – חלודה, גומיות בלויות, ידיות מלוכלכות.
8. חדר הקפאה – אין הפרדות בין מזון גולמי למזון מוכן, נמצאו שאריות קינוחים.
9. תקרה מוכתמת במס' אזורים במטבח.
10. ירקות שטופים מאוחסנים בארגזים מלוכלכים בחדר קירור מזון מוכן.
11. מקרר שתייה ממוקם בחדר עבודה עופות ודגים, כמו כן בחדר נמצאו כלים מלוכלכים ופסולת.
12. חדר שטיפת כלים: פתחים בתקרה ובקירות וקילופי צבע בתקרה, אין צנרת ניקוז לכיור. כמו כן קיימת נזילה מהברז, קרמיקה שבורה וחלקי עץ במשקופים, מגשים למדיח כלים בלויים, מנורה מקובעת לתקרה באופן חלקי.
13. סחורה מאוחסנת ישירות על הרצפה בכניסת ספקים ובחדר קירור מזון מוכן בניגוד לדרישות.
14. לא הוצגו תעודות הדברה ואישורי פינוי מפריד שומן.
15. הוסף חדר מנגל בבנייה קלה. החדר אינו אטום, ארגזי לחם מאוחסנים בו, רשת מנגל נמצאה ואין מים חמים בכיור.
16. כניסת סחורה וחדר מנגל צמודים לעסק לשטיפת מכוניות ללא אמצעים למניעת הגעת ארוסולים.
17. וונטות מלוכלכות בשירותים.
18. נעשה שימוש בסמרטוטי בד.
19. אין מתקנים לנייר ניגוב ידיים.
"אני מוציאה את צו ההפסקה המנהלי לפני שימוע, נוכח חומרתם של הממצאים כמו גם הנסיבות החריגות; חשד להרעלת מזון בקרב 26 סועדים מתוך 61 סועדים שתושאלו, סה"כ 86 משתתפים.
"באירוע שהתקיים באולם האירועים ב-04.11.2022, וכן ממצאים חמורים ביותר שנמצאו בעת הביקורת היום, בין היתר, של המצאות צואת חולדות בכל רחבי המטבח, בתוך כלי בישול ובמחסן המזון כמו גם הכנת מזון בצורה בלתי בטוחה שעשויה להביא לזיהומו ולקלקולו.
"בנסיבות שפורטו לעיל פוטנציאל הסיכון להרעלת מזון המונית ולפגיעה בבריאות הציבור באירועים הקרובים שיתקיימו באולם האירועים הינו רב ביותר ועל-כן מחייב אותי לנקוט בפעולה אשר תמנע באופן מיידי את המשך הפגיעה בבריאות הציבור.
"כפי שנמסר למפקחים בעת הביקורת, היום בערב, 08.11.2022, אמור להתקיים אירוע באולם. על מנת לאזן בין שמירה על בריאות הציבור מחד ומזעור הפגיעה במזמיני האירוע מאידך, תהיי רשאית להתקשר עם קייטרינג בעל רישיון ייצור בתוקף, אשר בכפוף לקבלת אישור משרדנו מראש, יוכל לספק את מנות המזון לאירוע העתיד להתקיים היום ולאירועים הבאים שיתקיימו באולם כל עוד הצו יהיה תלוי ועומד".
יובהר, כי הצו נכנס לתוקף באופן מיידי עם הוצאתו. ביטולו הכללי של הצו יישקל לאחר קיום שימוע.
קראו עוד >>