7 צפייה בגלריה
אייזנר, עיינות וסויסה. שיאני ההרזיה של "אבא חטוב"
אייזנר, עיינות וסויסה. שיאני ההרזיה של "אבא חטוב"
אייזנר, עינות וסויסה. שיאני ההרזיה של "אבא חטוב"
(צילום פרטי)


"הבנות התרגלו לקרוא לי 'אבא שמן'"

נפתלי עינות (44) ממצפה יריחו, נשוי ואב לשישה, עובד מעבדה. ירד 45 ק"ג

"השינוי קרה בסתיו שעבר תוך כדי טיפוס עם חברים במעלה גבעת התורמוסים. אמרתי לעצמי שקטן עליי לטפס על גבעה הרי הייתי חייל קרבי", נזכר עינות. "ופתאום הסתבר שאני לא מצליח. התנשפתי וכל כמה דקות נאלצתי לעצור. הבנתי שאני מוכרח לרדת במשקל".
עינות, שגובהו 180 ס"מ, שקל אז 132 ק"ג, לבש מכנסיים במידה 58 ו-4 X לארג' בחולצות. "לא הצלחתי למצוא תנוחה נוחה לשינה בלילה וקשירת שרוכי הנעליים הפכה מיום ליום למשימה קשה כי הבטן הפריעה", הוא מספר.
"בראש השנה הקודם חיפשתי חליפה חדשה לחג. היה סיוט עד שמצאתי. חייתי בהכחשה. אמרתי לעצמי שאני שמן מלא שמחת חיים ואהבתי להיות החבר שמארגן את ה'על האש' והיציאה למסעדות. התנזרתי מספורט, לא התאים לי לספור קלוריות ולהפחית כמויות אוכל, ותחושת הרעב הייתה קבועה. הבנות הצעירות התרגלו לקרוא לי 'אבא שמן' ואני צחקתי, אבל זה צבט בלב.

7 צפייה בגלריה
נפתלי עינות. "הבנתי שאפשר לשבוע גם בלי לחם"
נפתלי עינות. "הבנתי שאפשר לשבוע גם בלי לחם"
נפתלי עינות. "הבנתי שאפשר לשבוע גם בלי לחם"
(צילום פרטי)

"כשאבי נפטר חשבתי שאני רוצה להיות שם בשביל הילדים שלי וכשחבר סיפר על התוכנית 'אבא חטוב', כאדם דתי ומאמין הרגשתי שזו בסיעתא דשמיא. הקשבתי לעיקרי התוכנית ובגלל שיש לי תואר שני בביולוגיה ידעתי מיד שזה יעבוד – בשל המעגל ההורמונלי והכללים הפשוטים. התחלתי בהדרגה. בשבוע הראשון התבקשתי בסך הכל להוסיף מים, ומיד הרגשתי פחות צורך במשקאות מתוקים. בשבוע השני התווספו הירקות.
"בשבוע שבו מורידים קמח וסוכר זה כבר קצת יותר קשה. לא אשכח את הפעם הראשונה שבה אכלתי שווארמה בצלחת במקום בפיתה ואיך נדהמתי כשקמתי מהשולחן שבע. הבנתי שאפשר לשבוע גם בלי לחם".
לאכול פחות ולהיות שבע נשמע כמו דבר והיפוכו.
"לא אוכלים פחות, רק אחרת. קודם שותים מים ואז אוכלים ירקות ומתרכזים בחלבון כמרכיב העיקרי של הארוחה. רק בסוף מגיעים לפחמימות. יוצא שאתה לא אוכל פחות, אבל בפועל מכניס פחות קלוריות לגוף. בשלושת החודשים הראשונים ירדתי כמעט 20 ק"ג, בערך קילו וחצי בשבוע, ופתאום גם רמות הסוכר והכולסטרול ירדו".

7 צפייה בגלריה
נפתלי עיינות. "המחמאות לא פוסקות"
נפתלי עיינות. "המחמאות לא פוסקות"
נפתלי עינות. "המחמאות לא פוסקות"
(צילום פרטי)

היום עיינות מטפס ברגל לקומה ה-20 בלי בעיה ומחליף חולצות עם בנו בן ה-16. "הגעתי למידה 42 או 44 במכנסיים ולחולצות במידה לארג'. המחמאות לא פוסקות ותגובות הילדים הכי מחזקות אותי. בשבת אחרי הארוחה אני כבר לא נרדם ויכול לבלות עם המשפחה והחברים.
"אחרי שנפרדתי מ-25 ק"ג יצאתי עם הילדים לריצת חמישה ק"מ במרתון תל אביב ובמרתון ירושלים. חזרתי בתשובה בפן הבריאותי. פשוט הבנתי שהיצר הרע הוא חלק ממני ולמדתי מה גורם לו לפעול ואיך להרגיע אותו. האנרגיות שלי אחרות לגמרי והשינוי מטורף מכל הבחינות".

7 צפייה בגלריה
אביב אייזנר. "רמת האנרגיה שלי משוגעת"
אביב אייזנר. "רמת האנרגיה שלי משוגעת"
אביב אייזנר. "רמת האנרגיה שלי משוגעת"
(צילום: קובי קואנקס)

"בעורקים שלי זרמו קפה וקולה זירו"

אביב אייזנר (46) מאזור, נשוי ואב לשלוש, סמנכ"ל מערכות מידע. ירד 46 ק"ג

לפני שנתיים ישב אייזנר מול הרופא אחרי בדיקה שגרתית ושמע שהוא טרום סוכרתי ויזדקק בקרוב גם לטיפול נגד כולסטרול. הוא שקל אז 117 ק"ג שהתפרשו על פני 172 ס"מ.
""אנחנו גרים בקומה שלישית בלי מעלית והיה קשה לטפס הביתה. יכולתי רק לחלום לשחק עם הילדות על השטיח", הוא אומר. "בעורקים שלי זרמו קפה וקולה זירו והבנתי שאני חייב לעצמי שינוי. מעולם לא עשיתי דיאטות מסודרות כי לא הבנתי איך באמצע יום עבודה אפשר להתעסק בשקילת 100 גרם עוף. תהיתי מה לעשות ומאיפה להתחיל, ונתקלתי בכתבת טלוויזיה על 'אבא חטוב'".
ולמה חשבת שהפעם זה יעבוד?
"הכללים הפשוטים והמנעד שאפשר לשחק איתו עזרו לי להיכנס לזה בקלות. תוך שלושה חודשים ירדתי 28 ק"ג. זה ראוי להערכה מיוחדת כי זה קרה בתחילת הקורונה, כשישבנו בבית. הפשטות היא שעובדת, אין מאמץ ולא צריך לשכור שף פרטי. מלמדים אותך לאתחל מחדש את מערכת ההורמונים ומסבירים שהירקות יכולים להיות מאודים, מוקפצים, טריים או אפויים כך שאתה לא מתעסק כל היום במה תאכל ואיך תתארגן.

7 צפייה בגלריה
אייזנר. "יכולתי רק לחלום לשחק עם הילדות על השטיח"
אייזנר. "יכולתי רק לחלום לשחק עם הילדות על השטיח"
אייזנר. "יכולתי רק לחלום לשחק עם הילדות על השטיח"
(צילום פרטי)

"אתה מוריד אפליקציה ומשקיע בה כל בוקר עשר דקות, בודק את המשימות השבועיות שלך ומציץ בסרטון היומי ששלחו לך להגברת המוטיבציה. יש גם אנשי מקצוע שאפשר להפנות אליהם שאלות".
ביחד עם הירידה במשקל הגיעה גם השקפת עולם אחרת: "עבדתי כמפקח במשרד החינוך והשאלות שהתחלתי לשאול את עצמי הובילו לשינוי שעשיתי גם בתחום המקצועי ופניתי לתחום אחר לחלוטין. קשה להסביר את השינוי באיכות החיים: רמת האנרגיות שלי משוגעת, תוצאות הבדיקות מעולות, השמחה חזרה לחיים.
"פתאום אני יושב על מתקן אומגה עם הבנות שלי ועושה קיר טיפוס. אני, שהייתי מוכן להזמין מונית שתיקח אותי מהספה בסלון אל המטבח, הצטרפתי לקבוצת ספורט והתחלתי לרוץ. אחרי שבעה חודשים ירדתי 46 ק"ג, השלתי מעלי את המשקל של הבת האמצעית שלי וכבר שנה וחצי אני במשקל היעד ומשלב בתפריט כל מה שמתחשק לי. החיים הרבה יותר ורודים עכשיו, מכל הבחינות".

7 צפייה בגלריה
מתי סויסה. "היום אני יכול לשחק עם הבנות בגינה"
מתי סויסה. "היום אני יכול לשחק עם הבנות בגינה"
מתי סויסה. "היום אני יכול לשחק עם הבנות בגינה"
( צילום: שרון צור)

"לא יכולתי לעמוד יותר מחמש דקות"

מתי סויסה (44) מאור עקיבא, נשוי ואב לשתיים, משרת בצבא קבע. ירד 56 ק"ג

"אני בא ממשפחה מרוקאית עם הרבה שמחת חיים ואהבה לאוכל", אומר סויסה. "וכל החיים נעתי בין שמנמנות להשמנת יתר. במשך השנים הייתי אצל תזונאיות, אבל ראיתי שזה לא בשבילי. זה היה מאבק במוח השמן, שהיה לא נכון לי – לא פיזית ולא מנטלית. את רוב המשקל הוספתי בעשור האחרון ולפני שנה הגעתי ל-132 ק"ג.
"עם ה-172 ס"מ שלי נראיתי פשוט מחריד. התחילו הקאות, קשיי נשימה, הכולסטרול היה בשמיים וכמעט שנזקקתי למדים בתפירה מיוחדת. היו לי בעיות רפואיות קשות, כאבי תופת בשוקיים והרגליים שרפו כל הזמן.
"עשיתי בדיקות, חשבו שיש לי סרטן. לא יכולתי לעמוד יותר מחמש דקות, היה לי קשה לעלות שלוש מדרגות ולא היה לי אוויר במקלחת. בצילומים הבודדים שהסכמתי שיצלמו אותי ראיתי את ההיקפים הלא הגיוניים שאליהם הגעתי ואמרתי לעצמי שבמצבי הנוכחי אין טעם לחיות. היום אני שוקל 75 ק"ג והיעד הוא 70. אנשים לא אומרים לי שלום ברחוב כי לא מזהים אותי, אפילו חברים טובים. כבר שאלו את הוריי אם אני חולה או לוקח את הזריקות של הסוכרתיים".

7 צפייה בגלריה
סויסה. "אני לא נלחם בגוף, אני מקשיב לו וזורם איתו"
סויסה. "אני לא נלחם בגוף, אני מקשיב לו וזורם איתו"
סויסה. "אני לא נלחם בגוף, אני מקשיב לו וזורם איתו"
(צילום: שרון צור)

עבדת קשה.
"אז זהו, שלא. אני לא נלחם בגוף, אני מקשיב לו וזורם איתו. השיטה לא הצריכה מאמץ או התנהלות מיוחדת. ביקשו ממני להקשיב לסרטון של כמה שניות ביום והתמסרתי לתהליך שהוא פשוט, אבל מחייב תשומת לב. רופא הציע שאבדוק את השיטה והתברר שהתוכנית מיועדת לכל הגברים שלא מרוצים מעצמם כשהם בלי בגדים. תוכניות הדיאטה הסטנדרטיות לא מתאימות לכל אחד ובתוכנית הזאת בעצם אין שום חידוש למעט ידע שאספו ותהליך של ליווי.
"גם מי שעובד במשמרות ומי שחייו מורכבים יכול לחיות איתה מעולה. אשתי הצטרפה אליי בתהליך וירדה עשרה ק"ג. היום אני הרבה יותר אנרגטי ומאוזן מחשבתית, הפסקתי להיות אבא רדום ואני יכול לשחק עם הבנות בבריכה ובגינה. בהתמדה ובסבלנות אגיע למשקל היעד ועל הדרך אני מלווה בעצמי אחרים באותו תהליך".

איזון המערכת ההורמונלית


צביקה עינב, מאמן כושר, הגיע בשיא משקלו ל-101 ק"ג למרות שידע הכול על תזונה ואימונים. לאחר שניסה כל דיאטה אפשרית, נתקל בגישה אחרת לתזונה ובריאות - הגישה ההורמונלית. כך יצר את השיטה שבעזרתה ירד כ-32 ק"ג והוריד את ערכי הסוכר שלו לנורמה. מאז 2019 ליווה כ-25 אלף ישראלים בתהליך הירידה במשקל.

קראו גם:

"השיטה משליכה רעיונות מיושנים כמו ספירת קלוריות, הגבלת כמויות או 'לקרוע את עצמך' בספורט. במקום זאת מתמקדים באיזון חמש המערכות ההורמונליות המרכזיות וכך יוצרים ירידה משמעותית בחשקים לבצקים ומתוקים, ירידה משמעותית בצורך הפסיכולוגי לאכול, אפשרות לנצח אכילה רגשית וירידה טבעית במשקל של בין 1.5 ל-3 ק"ג שומן נטו בחודש - מבלי לספור קלוריות, למדוד כמויות או לאכול אוכל דיאטטי".