"כבר בעבודה הקודמת שלי, במשרד החינוך, ידעתי שהייעוד שלי הוא עיסוק במשפטים", מספרת עו"ד יעל בן דוד. "החשיבה ה'משפטית' מאוד גירתה אותי. במהלך הלימודים, שמתי לב שאני מצליחה לפתור כל מיני סוגיות שעורכי דין התקשו להתמודד איתם, וגם את ענייניי האישיים פתרתי כך".
1 צפייה בגלריה
עו"ד יעל בן דוד
עו"ד יעל בן דוד
עו"ד יעל בן דוד
(צילום: גיל נחושתן)
בן דוד היא מהאנשים האיכותיים שבחרו להחליף מקצוע על מנת להגשים את עצמם. "חיפשתי אתגר חדש, ולשמחתי גם את לימודי המשפטים סיימתי בהצטיינות", מספרת עורכת הדין. "כיום, אני מרצה בקורס דיני מתווכים ומעבירה את הקורס עד לקבלת רישיון תיווך ממשרד המשפטים".
לאחר שסיימה ללמוד, מצאה שהעיסוק בדיני משפחה נוגע בה. "לקוחה לפני כמה זמן אמרה לי שהיא לא מתחברת בדרך כלל לעורכי דין, אבל אליי היא הצליחה להתחבר. העניין בדיני משפחה הוא שאתה צריך להיות בעל אוזן קשבת כי מעורב המון רגש, אבל האמינות מול הלקוח חשובה לי בראש ובראשונה. אסור לשקר ולהבטיח דברים כוזבים".
תחום ההתמחות שלה בנוי משלושה מרכיבים עיקריים: דיני משפחה, מקרקעין וחדלות פירעון. לדבריה, אלה נושאים השזורים זה בזה. "כשזוג מפרק בית משותף, כשעסק מפרק שותפות - זה גורר כל מיני דברים, וביניהם גם דברים שקשורים לנכסים וחובות. כשלקוח מגיע אליי הוא צריך להבין דבר פשוט: כשיש הבנות כולם מרוויחים. הבריאות הנפשית של האדם שווה כסף וחשוב להפעיל את השכל ולמצוא פתרונות יצירתיים".
כעורכת דין ומרצה, יומה נע על הציר שבין חיפה למרכז. במהלך השבוע היא מקדישה זמן גם ללקוחות שנמצאים באזורים מרוחקים יותר מחיפה. "יום בשבוע אני נוסעת למשרד שלי בתל אביב, עורכת פגישות ומטפלת בעניינים שמחוץ לאזור חיפה. בדרך כלל אני משלבת את היום הזה עם קורס המתווכים, ואת שאר הזמן אני מחלקת בין דיונים, הסכמים, הסדרים ופגישות גישור. כשאתה עושה את מה שאתה אוהב אתה לא מחשבן לשעות העבודה".
ביקשנו מיעל לספר על מקרה שזכור לה במיוחד. "פנתה אליי בחורה דרך פייסבוק וכתבה 'תצילי אותי'. שוחחנו ונחשפתי לסיפור מזעזע על לחץ מצד בעלה שתחתום על הסכם.
"בהסכם נכתב שהיא תקבל בית ותקציב חודשי, ותעבור לגור ליד ההורים שלה ובזה יסתיימו יחסיהם", היא ממשיכה לספר. "היא החליטה לוותר על הנכסים רק בשביל לזכות בשקט. יתרה מכך, בעלה לקח אותה לפסיכיאטר שקבע אבחנה פסיכיאטרית, והיא חששה שלא תקבל משמורת על הילדים".
"הרגעתי אותה ועשינו אבחון פסיכיאטרי פרטי, בעלה נחרד מהעניין ונסוג. הפסיכיאטרית מטעמנו קבעה שאין שום בעיה. לאחר מכן, כשהתחלנו את התביעות, הוא הבין שהיא לא לבד והתוצאה הייתה שהיא קיבלה משמורת משותפת וחלוקה שווה של הנכסים שמסתבר שהם רבים".
"בסופו של דבר", נזכרת יעל בחיוך, "שמחתי שהיא פנתה אליי. אם היא הייתה חותמת על ההסכם בלי ייעוץ משפטי היה מאוד קשה לבטל אותו. אני ממש מרגישה שהצלתי חיים במקרה הזה. היא כתבה לי במהלך ההליך: 'את העוגן שלי'. אני מאושרת שנפלה בחלקי הזכות הזו".
העצמאות 57, חיפה, ישראל
טל: 073-2346767 | נייד: 054-5653999
פקס: 04-8620566
מייל: yaelblaw18@gmail.com