איך התחלת?
"התמחיתי במשרד המשפטים, באגף כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר) והממונה על הליכי חדלות פירעון. בהמשך דרכי המקצועית, הזדמן לי להיות מעורב בתיקים בעלי השפעה תקשורתית וכלכלית בהיקפים של מיליוני שקלים ולהיות שותף לעיצוב נורמות ותקדימים משפטיים, תוך הובלת לקוחות רבים לשיקום כלכלי".
2 צפייה בגלריה
אביעד גלס
אביעד גלס
אביעד גלס
(צילום: קובי דוברז)
מה חשבה המשפחה שלך?
"הם ראו את הבעירה הפנימית והרצון להגשים יעדים שהצבתי, ולכן הם תמכו ועודדו בכל שלב".
איזה תלמיד היית?
"הייתי תלמיד טוב, אבל ביושר גם שובב לא קטן".
מי היה המנטור שלך לעולם העסקי?
"יש לא מעט דמויות שהשפיעו והיוו מקור השראה, אבל אני מייחס את שינוי הגישה והתפיסה בעיקר לאירועי הצבא; שירתי כלוחם ומפקד בסיירת מובחרת באחת מהתקופות המאתגרות ברצועת עזה. באחת מהפעילויות המבצעיות, הוטלה עלינו משימה לערוך פשיטה קרקעית ולסכל פעילות חבלנית בשכונה שנחשבה לאחד ממעוזי ההתנגדות. במסגרת אותו מבצע, נתקלנו במחבלים וכתוצאה מכך לוחם בצוות שלנו נהרג. חרף האירוע המטלטל, ביצענו ירי אל עבר המחבלים והשתלטנו על המבנה, תוך הצלחה במשימה ופגיעה במחבלים נוספים. האירוע הזה, שינה ולימד אותי כי החיים קצרים מדי מכדי לא לחיות אותם בתשוקה מלאה ועוצמה, תוך השגת מטרות ויעדים שהצבנו לעצמנו".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם השתנה?
"כנותן שירות משפטי, לְמַצֵּב סטנדרט שירות גבוה וייחודי, לפיו; "כל אדם הוא עולם ומלואו". מעבר לשירות משפטי איכותי, הרעיון היה ועודנו, להעניק ללקוחות מעטפת ותמיכה נפשית בגישה הוליסטית".
מה הלקח הראשון שלמדת? והאחרון?
"מדובר בתובנה שהוכיחה את עצמה מהיום הראשון; להיות ישר, ערכי, צנוע ונטול מניירות. תובנה האחרונה היא לדעת לעצור, לקחת רגע לעצמי, להודות ולהוקיר על הקיים, כי דבר אינו מובן מאליו".
איזה פידבק קיבלת מתושבים וגורמים שונים בעיר?
"בפן המקצועי: בענווה, זכיתי להערכה ופרגון מצד קולגות, בעלי תפקיד ושופטים על העשייה המקצועית. בפן החברתי: אני חבר בארגון "רוטרי" העולמי ומרצה בהתנדבות בבתי ספר בעיר וזכיתי לתגובות חמות".
2 צפייה בגלריה
אביעד גלס
אביעד גלס
אביעד גלס
(צילום: קובי דוברז)
ספר על החיבור שלך לעיר.
"על אף שלא נולדתי בחיפה, היא לחלוטין הפכה לבית עבורי וחלק מהזהות שלי. עם שחרורי מצה"ל, התגייסתי למשרד ראש הממשלה וכחלק מחוזה העסקתי, היה עליי לעבור ולהתגורר בחיפה. חוויתי בעיר את הצמתים המשמעותיים של חיי; זוגיות משמעותית, לימודים אקדמיים, עבודה מאתגרת ומשמעותית בקהילת המודיעין, התמחות במשרד המשפטים בחיפה, כישלונות והצלחות, שהיוו נדבך משמעותי בתחושת מסוגלות וצליחת אתגרים".
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
"שכל לקוח הוא עולם ומלואו. ללקוח יש חוסר וודאות מההליך המשפטי, חששות, רצונות וצרכים. לפני מתן שירות משפטי, אני קשוב לו ולצרכיו, אני מבסס תחושת אמון וקרבה, תוך שאני מעניק תחושת ביטחון ופתיחות מלאה".
איך אתה מאזן בין תחום העיסוק לחיים האישיים שלך?
"אני עוסק בפעילות גופנית ומשלב מדיטציה מדי יום לבריאות הנפש".
תאר את לוח הזמנים של יום ממוצע שלך.
"אין יום שדומה לקודמו. הקצב הוא מהיר ואינטנסיבי. החל משיחות טלפון, כתיבה משפטית והופעות בדיוני בית המשפט עד לשעות הערב המאוחרות".
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
"השתדלתי להפיק את המיטב בנסיבות. נחתי, התאמנתי, קראתי, כתבתי וקידמתי עבודה שמונחת על שולחני".
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"זכיתי לתקדים משפטי במסגרת תיק שטיפלתי וזו הייתה תחושה של סיפוק אדיר לאחר שהושקעו מאמצים כבירים בניהול התיק. לאחרונה גם מוניתי מטעם בית המשפט כבעל תפקיד בתיק מאוד מתוקשר, ובכלל, כל תיק שמסתיים בבית המשפט בשיקום כלכלי וחיבוק של אושר מצד הלקוח, מרגש וממלא אותי".
למי אתה מרגיש חוב של תודה על הצלחתך?
"אני זוכר ומכיר חסד לכל לקוח שהביע בי אמון, לכל מעסיק שעבדתי לצדו ולכל מי שבאתי עמו במגע במהלך עבודתי המקצועית, שתרם להתפתחותי האישית ואפשר לי לרכוש כישורים שמאפשרים לי להילחם ולשקף את אינטרס הלקוחות שלי".
ספר לנו משהו שרק מי שקרוב אליך יודע.
"הקרובים אליי יעידו כי יש לי חוש הומור משובח, לצד יכולות משחק".
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"תהיו אותנטיים וישרים".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"בכל מקום שבו אוכל להוביל ולהשפיע, להתקדם מקצועית, תוך מעורבות בפעילות הומניטרית והתנדבות בקהילה, שהינה נדבך משמעותי עבורי".
פרטים ליצירת קשר:
שדרות המגינים 64, חיפה.
עו"ד אביעד גלס - 0549247257
פורסם לראשונה: 14:05, 17.06.21