“כבר מילדות אני זוכרת את עצמי כרודפת צדק וסדר וגם אוהבת להתווכח”, מספרת בחיוך עורכת הדין הלן דורפמן. “חוסר צדק גרם לי להתעמת לא פעם עם מורים, מדריכים ואפילו חברים. כך שאפשר לומר שהדרך לפקולטה למשפטים הייתה סלולה וברורה”.
1 צפייה בגלריה
עו"ד הלן דורפמן
עו"ד הלן דורפמן
עו"ד הלן דורפמן
(צילום: גיל נחושתן)
דורפמן, אמא לשלושה, עוסקת בתחומי המקרקעין וליטיגציה אזרחית ומסחרית. “במסגרת הזו אני נוגעת במספר נושאים שונים: סכסוכי שכנים, ליקויי בנייה, תביעות אזרחיות והסכמי מכר”.
למרות שסדר יומה עמוס בעבודה, הלן לא מרשה לעצמה לוותר על תרומה לקהילה. “יש לי גם הסמכה כחובשת, ואני מתנדבת במגן דוד אדום. בנוסף, אני גם מכהנת כיושבת ראש עמותת 'שומרים על דניה'".
"אני רואה בתחום ההתמחות שלי עולם ומלואו", אומרת עורכת הדין הנמרצת. "אני אוהבת את ההתדיינות והחיפוש אחר הדברים הקטנים שעוזרים לך לנצח את התיק. אני חושבת שתכנון הוא כלי חברתי גדול יותר מאשר 'איפה ואיך בניתי'. באופן כללי, תכנון נכון הוא כלי שמשנה ייעוד, קובע נורמות חברתיות.
"הדרך לשינוי היא דרך המשפט. זו האמונה שלי", ממשיכה הלן. "בתי המשפט הם כלי לשינוי חברתי שצריך לדעת כיצד להשתמש בו. כשאתה מבין בתחומך ועושה את מה שאתה יודע לעשות - הדרך להצלחה כבר נסללה. הלקוחות שלי הם מעל הכל ואני אעשה כל שביכולתי כדי לסייע להם".
אנחנו מבקשים מהלן לספר על אחד התיקים שלה שזכורים לה במיוחד, ואם לומר את האמת, הסיפור שהיא בוחרת לדבר עליו ממחיש בצורה הטובה ביותר עד כמה חשוב לתת לעורך דין לנהל טיפול בליקויי בנייה שמגיעים להליכים משפטיים. "זוג מבוגר פנה אליי לאחר שהתקשרו עם קבלן לביצוע עבודות בניה", מספרת עו"ד דורפמן. "הבחור גבה מהם כסף ומאז פשוט נעלם. מן הסתם אף אחד לא הגיע והבניה לא החלה".
"לקח המון זמן לאתר את אותו הקבלן, וגם לדיונים המשפטיים הוא לא הגיע", ממשיכה דורפמן לספר. "בסופו של דבר, הוא גרם ליותר נזק מאשר הסכום שהוא גבה מהם. כשהוא כבר הגיע לדיונים הוא טען שהסכם ההתקשרות שלהם נעשה עם מישהו אחר ולא איתו.
"ממש בשבוע שעבר קיבלנו את פסק הדין ובו הוחלט שהקבלן יפצה את הזוג המבוגר", היא מוסיפה, "לצערי במהלך ניהול התיק הבעל נפטר וכשהתקשרתי לאשתו לספר לה על כך שהתביעה התקבלה וכספה יוחזר לה, התחילה זו לבכות והאמת שבכיתי יחד איתה. זה היה הרבה מעבר לכסף, תחושת ניצחון בפני מי שניסה לנצל את תמימותם של אנשים מבוגרים – האנשים שמאחורי התיקים", היא מסכמת ברגש.
כאמור, עורכת הדין המוכשרת ידעה כבר מגיל צעיר שזהו יעודה. כיום, היא מרגישה שתודה גדולה מגיעה לסבתא שלה. "סבתא לנה ז"ל הייתה ההשראה שלי", אומרת הלן. "היא ניצחה את הכל ועשתה הכל. היא הייתה האישה הכי חכמה שאני מכירה והאמינה בי מתחילת הדרך, גידלה אותי ותמכה בי. יש לה חלק גדול מאוד באישיות שלי. אני מקווה שאמשיך את דרכה ואנחיל לילדים שלי את הערכים עליהם גדלתי: אהבת חינם, הכרת תודה ותרומה לקהילה".
שד’ הפלי”ם 2, חיפה (בניין אשל)
טל’: 04-9834422