“אני חושבת שראייה משפטית הייתה לי מגיל צעיר. הייתי רואה סיטואציות מסוימות בסביבתי ותמיד חתרתי למצוא את הפתרון. מעין “תחושת צדק שהניעה אותי” וממשיכה “אין טעם לבזבז את הזמן על סכסוכים ומריבות”, מספרת עורכת הדין יפעת פסטינגר-ביטון. “סיימתי תואר ראשון באדריכלות בטכניון, אבל משהו בחשיבה המשפטית מאוד קסם לי, חשיבה בצורה שכלתנית שנגעה בי יותר”.
1 צפייה בגלריה
עו"ד יפעת פסטינגר ביטון
עו"ד יפעת פסטינגר ביטון
עו"ד יפעת פסטינגר ביטון
(צילום: גיל נחושתן)
עורכת הדין יפעת פסטינגר-ביטון עוסקת במספר תחומים: תחום המשפחה, חדלות פירעון, הוצאה לפועל ונדל”ן. למעלה מעשור הינה חלק ממשרד עורכי הדין פסטינגר-גנון, ותחומי העיסוק העיקרים במשרד הם תחום משפחה, תחום האזרחי הנוגע לתביעות כספיות, בעיות והסדרים כלכליים ונדל”ן.
לדבריה, היא מוצאת סיפוק רב בשילוב התחומים הללו: “אני נותנת מעטפת שלמה לאנשים שזקוקים לפתרונות לבעיות שלהם וגם בהתקדמותם. ניחנתי ביכולת שכנוע טובה שמסייעת לי רבות בעבודה, כמו גם הלמידה האין סופית והניסיון שצברתי ומטבעי אני אדם רודף צדק שהשוויון ונתינה חשובים לו מאוד”.
“ענייני משפחה הם אמוציונליים וסבוכים”, ממשיכה פסטינגר לספר. “יש אנשים שמגיעים פשוט להילחם, ובסופו של דבר מי שנפגעים מכל הסיפור הם הילדים. כשנכנסתי לתחום וראיתי את המלחמות הללו זה כאב לי. למה לעשות רע? למה לפגוע בילדים? המלחמה על הצדק נגעה בי”.
כשהיא מדברת על ‘המלחמה על הצדק’, משבר הקורונה, לדבריה, גבה מחיר כבד גם בחיי הזוגיות. “הגיע לשולחני תיק במהלך תקופת הקורונה בו גבר רצה לסלק את אשתו מהבית ולהוציאה מהנכסים המשותפים”, היא מספרת. “האישה לא הבינה מה עובר על בעלה שמאס בה, והיא מצידה ניסתה להאמין באהבת אמת ולשקם את היחסים ביניהם. בהתחלה, ניסה הבעל לפעול נגדה דרך צווי בית משפט, וזאת מבלי שהציג ראיה אחת לטענותיו.
“בסופו של דבר”, אומרת יפעת, “האיש נתפס בשקריו. התברר כי בתקופת הסגרים היה יוצא ל’טיול רענון’ בחוף, קניות בסופר, אימוני ספורט וכדומה. בכל הזמן הזה הוא היה פוגש את המאהבת שלו. הנגיעה שלי, כעורכת דין, הייתה קודם כל לתמוך באישה. משפטית, הוכחתי בחכמה ובבהירות מוחלטת לבית הדין הרבני כי סיפוריו של הבעל הם שקר וכזב, וניסיון לטשטש את בגידתו. בסופו של יום, הוא חויב בתשלום הכתובה ובתשלומי פיצויים לאשה”.
כעורכת דין העוסקת בתחומים מורכבים, וגם כאמא מסורה לילדים, סדר היום שלה חייב להיות קפדני ומדוד. “אני מתחילה את היום שלי בשעה שמונה וחצי בבוקר, ובמהלכו אני נמצאת בבית המשפט בדיונים, פגישות, גישורים ועוד. את שעות אחר הצהריים אני משתדלת להקדיש למשפחה, ויום בשבוע אני מקדישה לפגישות בשעות הערב. כשאתה מנתב את היום שלך בצורה נכונה, זה הופך אותך למקצועי יותר וגם נותן לך אפשרות להספיק וליהנות מהדרך”.
בעתיד, מציבה לעצמה פסטינגר-ביטון יעדים נוספים. “אני רואה בתחום העיסוק שלי שליחות חברתית חשובה. אומנם פונים אלי לא אחת לעבור לשיפוט אך אני שואפת להמשיך בעשייה מבורכת כעורכת דין בתחומים בהם אני עוסקת".
שדרות ירושלים 1 קריית ביאליק
טלפון: 04-8410-404
פקס: 04-8410-505
מייל: ifatfb@walla.com