“מהרגע הראשון בו דרכתי בפקולטה ללימודי משפטים, ידעתי שאני רוצה להיות עורכת דין לדיני משפחה”, אומרת עורכת הדין שירן בכר, “מעל ל-15 שנים בהן אני עוסקת בתחום ועובדת במשרדים שעוסקים בדיני משפחה”.
1 צפייה בגלריה
עו"ד שירן בכר
עו"ד שירן בכר
עו"ד שירן בכר
(צילום: גיל נחושתן)
בשאר תפקידיה היא מכהנת כיו”ר וועדת בתי הדין הרבניים במחוז חיפה, וכן כסגנית יו”ר פורום דיני משפחה בלשכת עורכי הדין.
כילדה, מספרת בכר, הושפעה מאוד מדמותה של עורכת הדין גליה רשף מטרילוגיית הסרטים המיתולוגית ‘אבא גנוב’ של יהודה בארקן ז”ל, בה רשף הייתה עורכת דין לדיני משפחה שמנסה לשמור את הילד בן אצל האב צ’יקו בן דוד. “הסרט היה משנה חיים עבורי”, היא נזכרת. “כשראיתי איך גליה נלחמת על הצדק, זה נגע בי במקומות עמוקים מאוד. ידעתי שזה מה שאני רוצה.
ואכן, בזמן שאנשים נוטים לטאטא דברים מתחת לשטיח, היא בוחרת להסתכל לבעיות בלבן של העיניים ולהתמודד איתן. “דיני משפחה מורכבים מכמה צדדים: פן כלכלי, הלכתי, ילדים, סכסוכים בין המשפחות המורחבות ועוד”, מסבירה בכר. “אתה צריך לדעת לנצח על לא מעט משתנים ונדרשת מיומנות בכל התחומים”.
“לעורך דין יש המון השפעה וכוח על הלקוחות שלו, ניהול המשבר הגדול בחייהם וכמובן אחריות”, היא מוסיפה. “לקוח בזמן משבר מתקשה להפעיל שיקול דעת נכון ומונע בעיקר מאמוציות. פה אני נכנסת לתפקיד ומכוונת ברציונאליות אל עבר חוף מבטחים”. “לוחמת ונאבקת על כל זכות אבל בסופו של דבר, אסור להשאיר אדמה ‘חרוכה’ בין בני הזוג כי הם יצטרכו להמשיך לנהל חיים משותפים בעל כורחם”.
דיני משפחה מאופיינים בהמון שטחים אפורים ביחסים הבין-אישיים בין הצדדים. “מטבע הדברים, בדינים מורכבים יש המון דרכים להתבונן על המקרה, ואין מקרה אחד שדומה למקרה הקודם שטיפלת בו”, מציינת עורכת הדין. “יצירתיות ומחשבה במספר כיוונים הם שם המשחק”
באופן טבעי, תחום דיני משפחה מעורר עניין ולכן ביקשנו מעו”ד בכר לספר על מקרה שזכור לה. “הגיע אליי תיק של אישה שהייתה נראית כנועה ועייפה” נזכרת עורכת הדין המנוסה. “האישה לא ידעה שבעלה החזיק חברה גדולה עם נכסים בחו”ל, והחברה הייתה שווה מיליונים.
“כשהבנתי את זה בניתי לה אסטרטגיה מנצחת והבאתי להישג שסידר גם את הצאצאים של אותה אישה לעוד המון שנים. כשאדם מגיע לכאן כשהוא בסוג של ‘שפל’ ויוצא עם חיים חדשים מבחינתי עשיתי את שלי”.
ואם בסרט ‘אבא גנוב’ עסקינן, זכורה לבכר הסצנה המרגשת בה בן לא רוצה להיפרד מאביו צ’יקו. ‘אנחנו. לא. ניפרד. לעולם’ הפך לציטוט שנחקק בתודעה הישראלית כאהבת אמת בין אב לבנו - וכך מבטיחה שירן ללקוחותיה את זכויותיהם. .
בזמן שאנחנו משוחחים, היא מקבלת מארז טיפוח ומכתב מרגש מאחת הלקוחות שלה. היא עוצרת לרגע, קוראת את המכתב ומתרגשת עד דמעות. "בסופו של דבר, ההערכה הזו היא הכוח שלי", היא אומרת בחיוך מאוזן לאוזן. "כשאתה יודע שהיית גורם משמעותי עבור אדם מסוים, זה שווה כל הון שבעולם. אני מאחלת לעצמי להמשיך להיות משמעותית עבור האנשים שסביבי ולהמשיך לעשות צדק".
בר יהודה 58, נשר
טלפון: 04-8839828 / פקס: 04-6161801
נייד: 050-6703842
מייל: shirbach1@gmail.com