כמעט עשור עורכת הדין מעין גודס-פורמן עובדת בתחום החדלות פרעון ופשיטות הרגל. לפני כן, במסגרת תפקידה בצבא, היא מצאה סיפוק בסיוע לאחר. "הייתי מדריכת נשק קל בקורס איטנסיבי בבה"ד 20, ולא מעט פעמים מצאתי את עצמי מייעצת לחיילים קשי יום בכל הקשור לנבכי נפשם ולמצבם הכלכלי".
1 צפייה בגלריה
עו"ד מעין גודס-פורמן
עו"ד מעין גודס-פורמן
עו"ד מעין גודס-פורמן
(צילום: נחום סגל)
כאמור, הדרך לפקולטה למשפטים הייתה סלולה עבורה, ואת הבחירה בתחומי העיסוק שלה היא עשתה עוד במהלך הלימודים. "התחלתי לעבוד במשרד עורכי דין שייצג אנשים המצויים בפשיטת רגל מטעם הלשכה לסיוע המשפטי", היא מספרת, "וכעובדת במשרד נחשפתי לסיפורים אנושיים מטלטלים על אנשים שאיבדו את כל ממונם. בחרתי להתמחות בתחומי חדלות הפירעון ושיקום כלכלי, פשיטות רגל וייצוג זוכים וחייבים בהוצאה לפועל", אומרת מעין.
"המקרים האלה מאוד מגוונים", מסבירה עורכת הדין המנוסה. "חלק מהלקוחות מגיעים לפשיטת רגל בגלל מחלה קשה שהתגלתה אצל אחד מבני המשפחה, חלק אחר עובר זאת בגלל שיקולים כלכליים לא טובים שנלקחו ועוד. המכנה המשותף הוא שעבור כולם, הרגשתי צורך עז לסייע לעמוד בחזרה על הרגליים. להציל מהתהום הכלכלית שמשפיעה באופן ישיר על המצב הנפשי של כל התא המשפחתי".
תחומי העיסוק הרבים שלה דורשים ניהול לו"ז מסודר. "חוץ מהעבודה שלי כעורכת דין, אני גם אמא לארבעה ילדים מקסימים: נבו, נעמי, נילי ונריה. את שעות הבוקר ואחרי הצהריים אני מקדישה ללקוחות, ליעוץ משפטי, דיונים ושאר ענייני העבודה. בשאר הזמן אני אמא במשרה מלאה".
כאישה, חושבת מעין שלנשים יש יתרון בולט על פני עורכי דין הגברים בנושאי ההתמחות שלה. "יש יכולת רגשית לגעת בנפש העדינה של כל לקוח ולקוח", היא מסבירה. "באופן ספיציפי, אני חושבת כאישה מסורתית שמחוברת מאוד לדת ולאלוקים, הלקוחות מרוויחים עוד רבד מוסרי ורגשי וכשאתה עוסק בתחומים שנוגעים בנפש האדם, אתה חייב להכיל ולעבוד המון עם רגש".
מקרה שזכור לעו"ד גודס פורמן מהעבר. "ייצגתי בזמנו דרך הלשכה לסיוע משפטי תיק של אם חד הורית לשלושה ילדים קטינים", נזכרת מעין. "מדובר על אישה מוכה שחלתה במחלת הסרטן.
"האישה הגיעה למשרדנו לצורך ניהול תיק של פשיטת רגל עם חובות של מעל 3 מיליון שקל! ", היא ממשיכה לספר. "מטבע הדברים הלחץ שהיא הייתה שרויה בו היה גדול מאוד, העיק עליה והשפיע משמעותית ובאופן ישיר על ההחלמה שלה וכן גם על ילדיה הקטנים"
במהלך הטיפול בתיק, הצליחה עורכת דין המוכשרת למצוא את הפתרון. "לקחתי את הסיפור שלה באופן אישי ומקצועי, עד לקבלת הפטר מהיר שאין כמותו. בד ובבד דאגתי כלכלית בעזרת עמותות שתומכות לכל צורכי המשפחה הבסיסיים. אלו מסוג המקרים שמלווים אותך עד היום ושם אתה מרגיש שבחרת במקצוע הנכון. קשה להסביר את תחושת הסיפוק שיש בטיפול במקרים מסוג זה.
"בסופו של דבר", היא מסכמת, "יש שליחות חשובה מאין כדוגמתה במקצוע הזה. כשאתה יודע שהוצאת בן אדם מתהום כלכלית ואפילו אישית ולהוביל אותו לפתיחת דף חדש בחיים, זה ממלא אותך. השאיפה שלי ב-10 שנים הקרובות היא, בעזרת השם, לעבור לכס השיפוט ולהמשיך לתרום מהמקום הזה לחברה".
כתובת: אחי אילת 55 קריית חיים (מעל בית הקפה 'קפה קפה').
נייד : 0526655301
מייל: maayan4man@gmail.com