קריסטין לפאג'יאן עורכת דין ומגשרת, בעלת משרד עצמאי שעוסק בפלילי ומשפחה. בנוסף, עוזרת הוראה באוניברסיטת חיפה בפקולטה למשפטים, יו"ר משותפת בוועדת תרבות וחברת וועדות פלילי ומשפחה בלשכת עורכי הדין מחוז חיפה.
1 צפייה בגלריה
עו"ד קריסטין לפאג'יאן
עו"ד קריסטין לפאג'יאן
עו"ד קריסטין לפאג'יאן
(צילום: גיל נחושתן)
מה הביא אותך לעיסוק הספציפי בהתמחות הזו?
"הייתי סוג של 'טום בוי' שמגוננת על החלשים, וגדלתי עם הצורך לעזור כמה שאני יכולה למי שצריך", אומרת קריסטין. יש הרבה נשים וגברים שחיים תחת אלימות כלכלית, פיזית ונפשית ואין ביכולתם לצאת מהמקום הזה בשל חוסר בכוח המנטלי".
"אני פוגשת צעירים שאיבדו את הדרך בגלל חסמי ילדות, משפחתיות, חברתיות, ומנסה לעזור להם לחזור למוטב. יש ממשק ישיר בין דיני משפחה לדין פלילי, שכן בעיות במשפחה מביאות לסוגי אלימויות שונות שמצריכות צווי הגנה או ייצוג של עצורים".
כיצד נראה סדר היום שלך?
"בשעה 5 לפנות בוקר אני כבר עם הקפה ומתאמנת לבריאות ולנפש, מתארגנת ומארגנת את הילדים ליציאה לבית הספר, נוסעת לבית המשפט ולאחר מכן ממשיכה לעבודה במשרד, כתיבה ופגישות.
"אני זמינה לאורך כל היום והלילה ללקוחות שלי", מסבירה עורכת הדין. "בסוף יום עבודה אני סביב הילדים והעיסוקים שלהם, ובערב מתיישבת לתת מענה לסטודנטים, כתיבת וקריאת תוכן מקצועי, ואחת לשבוע אני עושה משמרת לילה במגן דוד אדום".
מי המנטור שלך?
"אמא שלי", אומרת קריסטין בהתרגשות. "אנחנו חמישה אחים שהיא גידלה לבד, לימדה אותנו להסתכל קדימה, לא לוותר ולהתייאש. אחדות, תמיכה ועזרה לזולת תמיד היו הכללים הבסיסיים בבית, והמשפט שתמיד הייתה חוזרת עליו הוא: "תתנו, תעשו טוב, תקבלו בחזרה". עד היום כל צעד חשוב בחיי, חייב לקבל את ברכתה".
איך משלבים קריירה מצליחה עם ניהול הבית?
"בעזרת איזון נכון. ילדי בוגרים יחסית לגילם ומבינים שכשאמא עובדת לפעמים קשה לה להיות איתם. עם זאת, הם יודעים שיש זמן שמיועד להם. שם אני מתנתקת ומעניקה להם את תשומת הלב שהם צריכים. אני משחקת, צוחקת, שרה, רוקדת, ועושה איתם שטויות והמטלות בית ספריות, קוראת איתם ספרות ומשוחחת איתן על כל מה שיושב להם על הלב.
"הילדים מחמיאים לי כל הזמן על כל התקדמות בחיי המקצועיים ומודים לי על הרגעים שאנחנו יחד. מספיק לי לראות את הניצוץ בעיניים שלהם כשהם מדברים איתי ומתרגשים ואני יודעת שכנראה עשיתי משהו נכון. הם יודעים שאני תמיד אהיה שם בשבילם".
איפה נראה אותך בעוד 5 שנים?
מצליחה יותר, גדולה יותר, עוזרת יותר, כאשר הגשמתי ועמדתי ביעדים ובמטרות שהצבתי לעצמי בחמשת השנים האלה והצבת יעדים ומטרות חדשות לחמשת השנים הבאות, כל זאת בלי לשכוח לרגע אחד, מי אני, מהיכן באתי ולהודות לכל מי שתמך ועזר לי להגיע לאן שהגעתי.
רח' פינסקר 1, קריית אתא
טל: 077-4060190 / פקס: 077-4060191 / נייד: 0543-964496