“אני חושבת שמסלול החיים שעברתי לא היה נראה כפי שהוא, אילולא סיפור החיים המאתגר שלי”, פותחת בדבריה סופי ספקטור, עורכת דין לדיני משפחה ומגשרת. “בתחום הזה נכללים מגוון נושאים כמו צוואות, יפויי כוח מתמשך, גירושין, ניכור הורי ועוד”, היא מסבירה, “ובמקביל אני מרצה ורכזת אקדמית בלשכת עורכי הדין במחוז חיפה, משדרת מעל עשור ברדיו בנושא המשפחה”.
1 צפייה בגלריה
עו"ד סופי ספקטור
עו"ד סופי ספקטור
עו"ד סופי ספקטור
(צילום: גיל נחושתן)
המסע של ספקטור מתחיל במרכז הארץ. היא התגוררה באזור תל אביב עם הוריה, עד שהחיים הוליכו את האם והבת לחיפה בעקבות גירושים מורכבים. עקב הטלטלות הקשות שחוותה בדרך כילדה שהתמודדה עם גירושי הוריה, החליטה שהיא לא רוצה שעוד ילדים יעברו ‘מסע’ שכזה. “לא ידעתי איך אני רוצה לעשות את זה בדיוק, אבל ידעתי שאני רוצה להתעסק בתחום הסיוע לילדים והורים בגירושים”, היא נזכרת במבט לאחור. “בשלב מאוחר יותר הבנתי שכעורכת דין תהיה לי השפעה רבה יותר, ובשנים האחרונות אני ממוקדת מטרה ומזוהה בעיקר עם מה שקשור בניכור הורי. אני שותפה לקידום הנושא בכנסת ומגיעה לוועדות רלוונטיות”, היא אומרת.
את שעות הבוקר המוקדמות מקדישה עורכת הדין המנוסה (כ-20 שנה בתחום) לנושאים בוערים עליהם היא יושבת בשקט עם האספרסו . לאחר מכן היום מורכב מדיונים בבית המשפט, פגישות ושעות הערב מוקדשות לגישורים. למרות היום העמוס, לדבריה של סופי, היא מקפידה בכל יום להקדיש זמן גם למשפחה וחברים. “הופעה של התקווה 6 עם בנותיי, בילוי עם חברות בסדנה מעניינת ופעם בשבוע אימון לייף דאנס. הרגיעה הזו נחוצה כדי לחדש אנרגיות ולהתחיל את היום שלמחרת מלאת מוטיבציה”.
בית המשפט מוכר לה עוד מהימים שלפני קבלת רישיון עריכת הדין. עו”ד ספקטור מרגישה שהיא חייבת תודה גדולה לאדם שגרם לה להתאהב בתחום. “השופט יצחק יעקובי שווילי ז”ל היה משמעותי עבורי”, אומרת סופי. “הוא קיבל אותי להתמחות בבית המשפט המחוזי בחיפה והאדם שגרם לי להתאהב במקצוע ולחשוב על פתרונות יצירתיים.
“קיבלתי מכבוד השופט טיפ שמלווה אותי עד היום: לדבר בשקט, ברוגע ובנועם. כשאתה מדבר בשקט מקשיבים לך. זה משהו שאני לוקחת איתי גם לרדיו, גם לחיים שלי וגם לקריירה. יש מקרים שבהם הרוחות והיצרים מתלהטים ושיח רגוע ונעים פותר הרבה בעיות – עצם השיח הנעים”.
כשספקטור מדברת על ה’יצרים מתלהטים’ בעבודה, היא נזכרת באחד המקרים המרתקים בהם טיפלה. “משפחה עם ילדים שעברו להתגורר בארה”ב”, נזכרת עורכת הדין. “לאחר מספר שנים החליטה האמא לחטוף את הילדים ולחזור איתם לארץ מבלי לעדכן את האב...”
“כאשר האב חזר הביתה וגילה שאין אף אחד, הזעיק משטרה כאשר במקביל הוא מקבל הודעת sms שהם הוברחו לארץ.. האב פנה אליי בלחץ ובחרדה וחשש לניתוק מילדיו, לאחר שהתערבתי פתחתי בהליך (ע”פ האמנת האג) ולאחר ניהול הליך משפטי ממוקד הוחלט שהאם תחזור עם הילדים לארה”ב. בעצירת קונקשיין באירופה היא ניסתה לברוח שוב, אבל מאחר וצפיתי נסיון כזה, הוצאתי מראש צו עיכוב יציאה במשטרת הגבולות הבינלאומית.
“אני זוכרת שממש היינו במתח לוודא שהיא הגיעה בחזרה עם הילדים לארה”ב”, משחזרת ספקטור. “לבסוף קיבלנו תמונה של האבא עם שני הילדים על הכתפיים שלו וזה היה רגע מצמרר ומרגש עד דמעות. חשוב היה במקרה הזה לפעול מהר מאוד ולא להיגרר להסתות.
“בסופו של דבר, כפי שאמרתי בהתחלה: אני רוצה לקדם ולהיות שותפה בחקיקה נגד ניכור הורי ומאחלת לעצמי שבשנים הקרובות אשיג עוד חידושי קשר בין הורים לילדים”, היא אומרת בחיוך גדול.
דרך העצמאות 9 חיפה
טלפון: 04-9575950 | פקס: 04-9575951
מייל: sofi.spector@gmail.com