כשיש לכם חוב כספי שצריך לשלם, העניין מדיר שינה מכל בר דעת. וכשאדם נמצא במצוקה, הדבר הטוב והנכון ביותר עבורו הוא לפנות לעזרה. כאשר מדובר, כאמור, על חובות כלכליים כבדים – ככל שהעזרה תהיה מקצועית יותר, כך הסיכוי לפתרון איכותי ייגבר. כשמשוחחים עם עורכת הדין פולי אברהם, בעלת משרד המתמחה בחדלות פירעון והסדרי חובות ליחידים וחברות, מבינים עד כמה הנושא מחייב טיפול רגיש.
1 צפייה בגלריה
עו"ד פולי אברהם
עו"ד פולי אברהם
עו"ד פולי אברהם
(צילום: גיל נחושתן)
“כשאני מסתכלת על הקריירה שלי לאחור, החברים שלי תמיד אמרו לי ‘את הסנגורית של מי שזקוק לעזרה’”, מספרת פולי בחיוך. “תמיד הייתי אדם שרוצה לסייע, לעשות למען האחר. זה משהו שמובנה באישיות שלי מהיום שאני זוכרת את עצמי”.
מזה כעשור שהיא עורכת דין בתחומה. העיסוק בנושא הכלכלי, שמלווה גם בהמון יצרים ורגשות, גורם לעו”ד המנוסה לשלב בסדר היום שלה גם התמקצעות. “אף פעם אסור לנוח על זרי הדפנה. במקביל לעבודה השוטפת שכוללת דיונים, פגישות, הסדרים ועוד, אני גם מקפידה להעשיר את הידע המקצועי שלי ולבצע השתלמויות בשעות אחר הצהריים”, היא אומרת והנחישות ניכרת עליה. “לשמחתי, בעידן ה’זום’, אני מצליחה לנווט בין ההשתלמויות והוועדות לבין זמן לראות את בעלי וילדיי”.
את הרעב שיש לה למקצוע, אומרת פולי, היא חייבת לאחד האנשים שליוו אותה בתחילת דרכה. “יש כמה מנטורים שליוו ומלווים אותי בעבר וכיום. ביניהם שופטים, בעלי תפקיד, קולגות וחברים קרובים שעוסקים בתחום”, היא מספרת. “אחד מהם היה המאמן שלי, אליו הגעתי להתמחות כשהוא היה בעל תפקיד מטעם כונס הנכסים הרשמי.
“למדתי ממנו את תחום פשיטות רגל, איך פועל הנאמן בהליכים ואיך מתבצעת העבודה הלכה למעשה. לדעתי, היום זה אחד היתרונות שמאפשרים לי לדאוג ללקוח שלי ולהביא אותו לתוצאה הטובה ביותר עבורו”, אומרת עורכת הדין.
“כשאני רואה הצלחה של לקוח יש לי רגע של נחת. אני מסורה לעבודה שלי מצד אחד, וזה לא תמיד פשוט, ומצד שני יש המון סיפוק כשיש הצלחה. יתרה מכך, גם המשפחה שלי מאוד מבינה, ולעיתים אני משתפת אפילו את ילדיי כששואלים על העבודה. כאן אני משתדלת להסביר שלעסוק בעריכת דין זו זכות. זו היכולת לסייע באופן מקצועי במקומות שבהם לא תמיד ‘יהיה בסדר’ פותר את הבעיה”.
בתחום העיסוק שלה, כמעט כל תיק הוא סיפור מרגש של אדם העומד מאחוריו. “הגיע אליי לקוח עם צו תשלומים, עקב פשיטת רגל, שנכנס למספר בידודים בקורונה. הוא לא יכל לעמוד בו בגלל המשכורות שנפגעו.
“הוא הגיע אליי בחוסר וודאות בעיקר לגבי המשך התהליך”, היא מספרת. “היה לו חשש שההליך יבוטל מכיוון שהוא לא עומד בצו. הצלחתי להגיש לו הפחתה לצו התשלומים עקב מצבו, ועד היום הוא משלם על פי הצו המופחת. ההפחתה הזו נתנה לו שוב את הביטחון שהוא יוכל לעמוד בצו התשלומים ואת הוודאות שהוא חיפש”.
הרב ברוך מרכוס 5, חיפה
פקס: 077-3181-387
נייד: 054-80-331-80