רינה פוליטי נבחרה לאחרונה כאחת הנשים המשפיעות ביותר בעיר חיפה. את משרדה הקימה כבית לכלל לקוחותיה. היא מקפידה שלא לראות את האדם שיושב מולו כתיק נוסף אלא כעולם ומלואו.
2 צפייה בגלריה
עו"ד רינה פוליטי
עו"ד רינה פוליטי
עו"ד רינה פוליטי
(צילום: מיכל אביטל)
"הוכשרתי כמגשרת משפחה וכן בשיטת Collaborative Divorce -גירושין בשיתוף פעולה על-פי שיטה זו, פרידה בין בני זוג יש לבצע תוך ראיית המשפחה כולה, ולא רק של הזוג עצמו" היא מסבירה. "שיטת עבודה זו הפכה למוכרת ביותר בארץ בשנים האחרונות, ואימצתי אותה עם שינויים המחוייבים במדינה שלנו ולאור הקונפליקט שיש בין שמירה על חסיון הלקוח לבין הדרישה לחשוף את כל הקלפים כבר בשלב הראשון.
בנוסף הוכשרתי כיועצת מינית וזוגית – ולא כי אני עוסקת בייעוץ זה אלא כדי לסייע ללקוחותיי את לקוחותי באופן שיצליחו להבין למה הגיעו לאן שהגיעו וכיצד ניתן למנוע רצון לנקמה בהליך המשפטי משפחתי שקורה.
אני לא מתביישת לצרף גורם מקצועי טיפולי לחדר הגישורים ככל ואני סבורה שיש צורך בכך והעיקר – שמירה על המשפחה ונפשותיה".
במה את עוסקת?
אני עורכת דין העוסקת אך ורק בדיני המשפחה והירושה – אתה יודע, כל מה שקשור בגירושין, נישואין, ילדים, רכוש, קשישים, צוואות, ייפוי כח מתמשך והכל תחת קורת הגג שנקראת "מ ש פ ח ה"
ספרי קצת על עצמך.
בת 52 נשואה לאבי פוליטי מזה למעלה משלושה עשורים ואמא לשני ילדים מדהימים, כשהם שלך הם תמיד ילדים–מור פוליטי ועדן פוליטי שאף היא הלכה בדרכי וכיום היא עורכת דין באחד המשרדים הגדולים בתל אביב.
2 צפייה בגלריה
עו"ד רינה פוליטי
עו"ד רינה פוליטי
עו"ד רינה פוליטי
(צילום: מיכל אביטל)
עוד מהיותי ילדה היה לי חלום להיות עורכת דין, ככה בדור הזה של פעם כאשר היינו נפגשים עם עורכי דין היינו מורידים את העיניים למטה מתוך יראת כבוד.
למרבה הצער, כיום זה לא כך, היום בשל מחדלים של כאלה ואחרים הכבוד למקצוע מאבד את עצמו וזה חלק מהשליחות שלי
לשמור על שם המקצוע ובעיקר לשמור על משפחות שנפרדות – אני טוענת שזוגות יכולים להתגרש אבל משפחות לא – והכל מתוך ראיית טובת הילדים.
אני גורסת שהליך משפטי משפחתי צריך לסיים במינימום זמן, במינימום הוצאות ובמקסימום תוצאות כאשר האינטרס הראשון במעלה של הלקוח הוא הילדים שלו.
דיני המשפחה עברו מהפיכה לאחרונה באופן שהורות שווינוית עלתה לסדר היום והחשיבות של שני ההורים להיות פעילים בחייהם של הילדים, ואף בכל מה שקשור לגיל השלישי – חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות מאפשר לחתום על ייפוי כח מתמשך אשר למעשה מאפשר לאנשים לבחור כיצד לנהוג ברכושם כאשר הם כבר לא יכולים לעשות זאת והם עוד בחיים.
אני גורסת שהסכמות והסכמים הם החלק החשוב בסכסוכים בתוך המשפחה אם מכוח דיני המשפחה ואם מכח דיני הירושה, אנו נכנסים לערכאות השיפוטיות ובסופו של יום מאפשרים לגורמים שאינם מכירים את המשפחה לחרוץ גורלות שלא בהכרח יכולים לעלות בקנה אחד עם טובת המשפחה, ואי אפשר להאשים אף אחד שהרי ההורים מכירים יותר טוב מכולם את הלך הרוח במשפחה הספציפית, שופטים או פקידי סעד לא יכולים להגיע לרזולוציות הללו למרות המאמצים הרבים שהם משקיעים.
הייחודיות של המשרד
משרד בוטיק בו אני משתפת את הלקוח מתחילתו ועד סיומו של ההליך באופן כזה שהמושכות בידיים שלי ולא של הלקוח. שהרי מדוע לקוח ישכור שירותי עורך דין וישלם לו שכר טרחה אם הוא מבקש לקבוע כיצד ינוהל ההליך, אני מובילה את ההליך בדרך היושרה והאמת כאשר אלה מונחות על השולחן. כאשר אדם יודע ומביא אתו את האמת, הציפיה שלו היא בהתאם, אני לא מחפשת מנצחים או מפסידים – מנצח במלחמת הגירושין הוא זה ששומר על המשפחה שלו שלמה ועל ילדים בריאים בנפשם.
אמר שופט חכם מבית המשפט המחוזי במחוז שלנו שעורך דין ששומע בקול הלקוח שלו הוא לא רשלן אבל בהחלט לא מקצועי – אני מסכימה עם אמירה זו.
ודרך המלך לנצח "במלחמה" היא דרך האמת.
כאשר אני פועלת כמגשרת – תמיד אראה את ההסכם כטוב ככל ושני הצדדים מרוצים מאוד או ככל ושני הצדדים לא מרוצים – לעולם לא יצא צד אחד מרוצה והשני לא בתוך הסכם – הסכמות נועדו כדי לשקף את האינטרס של כלל הצדדים הנוגעים בדבר.
מהלך משמעותי שהובלת לאחרונה
אצלי כל לקוח וכל תיק הוא משמעותי, לעתים הדברים הקטנים עבור אדם אחד יהיו גדולים עבור האדם אחר, ועל כן, מבחינתי כל לקוח מרוצה יהיה בבחינת הצלחה במהלך אותו אני הובלתי – ובכך אצא בתחושת סיפוק.
עצה טובה:
זכרו- הדרך היעילה הקצרה, הטובה והחסכונית ביותר לסיים קשר נישואין הוא בהסכמה ובהסכם טוב שיכיל את כלל הסוגיות העולות מקשר הנישואין. הכרעת שופט לא תהיה בידיכם ולא תמיד תתיישב עם טובת המשפחה ועם טובת הילדים.