הכירו את ד"ר האני אבוקיאס, רופא מומחה ברפואה פנימית. למד רפואה במולדובה והשלים התמחות ברפואה פנימית בבית חולים נהריה. כיום, בגיל 35, גר בכרמיאל, נשוי ואב לשני ילדים.
ד"ר אבוקיאס מנהל מרפאת כללית קיבוץ גלויות ברחוב דרך יד לבנים 2 בחיפה. במרפאה ניתנים שירותי רפואת משפחה, שירותי סיעוד בניהולה של זואוי הנאדי, שירותי משרד בניהולה של מירב קפולי ושירותי בית מרקחת בניהולה של רואן אסווד. בבית המרקחת ניתנים שירותי ייעוץ רוקחי אישי, ללא עלות, לכל מבוטחי כללית, המעוניינים בכך.
2 צפייה בגלריה
דר האני אבוקיאס
דר האני אבוקיאס
דר האני אבוקיאס
(צילום: אללה דרובי)

בימים אלו נפתח שרות רפואת ילדים חדש במרפאה שיינתן ע"י ד"ר פאדי חביב אללה רופא מומחה ברפואת ילדים.
ד"ר אבוקיאס: "במהלך הקריירה המקצועית שלי פגשתי מגוון רחב של מטופלים, וכל אחד מהם הוא עולם ומלואו. אני מתמיד במסירות בטיפול במטופלים, ואני מאמין שהעבודה בתחום הרפואה היא לא רק מקצוע אלא גם ניסיון".
ספר על מקרה מיוחד שטיפלת בו
"הגיע אלי פעם מטופל בשם משה, בן 70, בריא בדרך כלל, אך ביום שבו הגיע אלי הוא הרגיש תשישות והפסיק לאכול. בתחילה חשבנו שמדובר בדיכאון כתוצאה מאובדן יקר לו. אך הבדיקות שערכתי הראו מצב שונה: תוצאות בדיקות הדם שלו הצביעו על מחלת כבד.
"אף על פי שהמצב שלו היה קשה, משה היה אופטימי ומלא בנחישות. יחד עברנו את התהליך - מהתרופות הראשונות, דרך הטיפולים הממושכים, ועד להתאוששותו. התהליך לא היה פשוט - היו שם רגעים של תסכול ועצב, אך משה נשאר אופטימי. הוא הבין את חשיבות השמירה על רוח טובה, גם במצבים הקשים ביותר.
"אני זוכר את משה במיוחד בזכות החיוך שלו, ההתמדה שלו, והאופטימיות שלו. הוא תיקן לי את משמעות המילה "רופא" - לא רק מנהל מחלות ותרופות, אלא גם תומך, מנחם וחבר.
"משה הוא סיפור שאני מביא איתי בכל יום לעבודה. הוא מזכיר לי שאני יכול לעזור לאנשים לחזור לחייהם, לא רק לשרוד אותם. זה הסיפור שהוא ההשראה שלי והסיבה להמשיך לעבוד כל יום".
ספר על המרפאה בחליסה.
"כאשר פותחים מרפאה בשכונה כמו חליסה בחיפה, הציפיות להיתקל בקשיים גבוהות. אך לא תמיד התמודדות עם אתגרים היא הסיפור המרכזי, לעיתים ההפתעות הן אלה שמביאות לשינוי האמיתי.
בחרתי לפתוח מרפאה בשכונת חליסה מתוך הבנה כי האוכלוסייה בשכונה זקוקה להבנה, לאמפתיה ולגישה המכבירה כבוד והמטרה היא לא רק לטפל, אלא להקנות ערכים של שמירה על הבריאות, להדריך ולהשפיע.

2 צפייה בגלריה
צוות מרפאת קיבוץ גלויות
צוות מרפאת קיבוץ גלויות
צוות מרפאת קיבוץ גלויות
(צילום: דוברות כללית )

בהתחלה, ההתנגדות היתה גדולה. האמונה שלא יהיה שינוי הייתה מוחצת. אך במהלך הזמן, כשהגענו להכיר אחד את השני, התחילה השכונה להרגיש את השינוי. התושבים כאן התחילו להבין שהם לא רק מטופלים אלא גם מוזמנים להיות חלק מתהליך השיפור".
המספרים לא משקרים: ירידה בכמות האירועים הבריאותיים הקריטיים, הגברת המודעות לבריאות הנפש והתערערות האלימות. אך השינוי האמיתי הוא באנשים. בגישתם, באמונה שלהם באפשרות לחיות חיים בריאים ובגאווה שהם מרגישים בעצמם.
פתיחת המרפאה בחליסה היא לא רק סיפור על התמודדות עם האתגרים, אלא גם על האפשרות להביא לשינוי במקום שכל כך זקוק לו.

מוגש מטעם: כללית מחוז חיפה