"מעון הרופא" הוא אולי לא בית האבות הכי מוכר בחיפה, אבל הוא בהחלט אחד הוותיקים שבהם. "מעון הרופא" שוכן על צלע הר במעלה כביש דורי בחיפה. המיקום הזה הוא אסטרטגי לא רק בזכות קרבה ונגישות לכל האזורים בחיפה, נשר והקריות, אלא גם בזכות נוף עוצר נשימה הנשקף מבית האבות. "זה עושה משהו לנפש כשאתה רואה נוף ירוק מדי יום", אומר עודד, עו״ס קהילה ב״מעון הרופא״.
אז זה סוד הקסם לאושר של הדיירים שלכם? הנוף?
"זה ידוע שהטבע מרגיע ומרומם את הנפש. הדבר חשוב בכל גיל ובעיקר בגיל השלישי. יש בתי אבות שמנסים ליצור תחושה של טבע בעזרת עציצים. אצלנו הדיירים רק צריכים להביט מחוץ לחלון או לשבת ברחבה שאנחנו נמצאים בה עכשיו. מספיק שתשב כאן רבע שעה וכבר רמת האושר שלך תעלה פלאים. כמובן שיש עוד הרבה דברים שאנחנו עושים כדי לספק לדיירים את חווית המגורים המושלמת."

4 צפייה בגלריה
מעון הרופא
מעון הרופא
מעון הרופא
(צילום: אלבום פרטי)

כמו מה למשל?
הסוד לאושר הוא להרגיש שרואים אותך, להרגיש שייך. זה משהו שהולך לאיבוד ככל שאנו מתבגרים. מעגל החברים מצטמצם, המשפחה קצת מתרחקת, יש קושי להתנייד ואז מתחילה להיווצר תחושת של בדידות.
ב"מעון הרופא" אנחנו שמים דגש על לראות את הדיירים ולאפשר להם להרגיש שייכים. זה בא לידי ביטוי בחוגים ובפעילויות המותאמות אישית אליהם, האוכל שאנו מבשלים מדי יום מותאם להעדפות שלהם, והכי חשוב -
זמינות גבוהה של הצוות, כך שהדיירים תמיד מרגישים עטופים.

4 צפייה בגלריה
מעון הרופא
מעון הרופא
מעון הרופא
(צילום: אלבום פרטי)

זה נשמע נהדר, אבל עדיין הרבה אנשים חוששים לשים את הוריהם בבתי אבות. מה אתה חושב על זה?
אני לגמרי יכול להבין את החשש, לכן המרחבים הציבוריים שלנו מצולמים 24/7, ואנחנו גם מאפשרים לשים מצלמה פרטית מטעם המשפחה בחדרו של הדייר. אנחנו בטוחים שהצוות שלנו נותן את היחס הטוב ביותר בכל יום ובכל שעה, אבל גם לגמרי מבינים את דאגת המשפחות, בטח בשבועות הראשונים לאחר המעבר לבית."
הזכרת את עניין היחס לדיירים, במה היחס שלכם שונה משאר המקומות?
"תראה, מעבר לכך שאנו מקפידים לבחור אנשי צוות איכותיים עם רצון אמיתי לעזור, הייחוד בבית שלנו זה מחלקות קטנות. ככה בנוי הבית. זה בית ותיק שאין בו מחלקות ענקיות כמו בבתי אבות שנבנו בשנים האחרונות, אז ה"חיסרון" הזה הופך ליתרון עצום עבור הדיירים. הם מקבלים הרבה יותר יחס בזכות העובדה שיש יותר אנשי צוות לכל דייר."

4 צפייה בגלריה
מעון הרופא
מעון הרופא
מעון הרופא
(צילום: אלבום פרטי)

תן לי דוגמה איך זה בא לידי ביטוי במספרים.
"בוא ניקח את המחלקה הסיעודית לדוגמה. בכל בית אבות אחר אתה תמצא מחלקות של 36 עד 38 דיירים. זה הסטנדרט. אצלנו במחלקה סיעודית יש רק 24 אנשים בכל מחלקה. מחלקות קטנות מאפשרות לנו לתת לדיירים מענה מיידי לכל בקשה ואפילו לקלח אותם מדי יום. הדיירים מרגישים שרואים אותם."
הזכרת את הטיפול הרפואי מחלקה הסיעודית, מה קורה במחלקה של העצמאים?
"במחלקות העצמאים אין דרישה לנוכחות יומיומית של רופא, אבל בזכות המחלקות הסיעודיות שקיימות בבית, יש לנו השגחה רפואית נוספת סביב השעון. מי נהנה מזה? העצמאיים. תמיד יש להם אוזן קשבת ומענה רפואי. הדבר הזה הוא מציל חיים."

4 צפייה בגלריה
מעון הרופא
מעון הרופא
מעון הרופא
(צילום: אלבום פרטי)

ומה לגבי מטפלות?
"יש לנו יותר מטפלות מהתקן כדי לתת את השירות הטוב ביותר. זה משהו שקשה לאמוד במספרים, אבל ההשפעה של יחס ואוזן קשבת על הנפש של דייר ועל חווית המגורים שלו היא משמעותית. אין דבר כזה שדייר נשאר ללא מענה."
הרבה מבוגרים חוששים לעבור לבית אבות כי הם מרגישים שזה יפגע להם בתחושת החופש והפרטיות. איך אתם מתמודדים עם זה?
"הדבר נכון כשמדובר בעצמאיים שלרוב מסוגלים לדאוג לעצמם. חשוב להם מצד אחד ליהנות מכל היתרונות שמציע בית, אך מצד שני הם רוצים פרטיות. זאת הסיבה שאנו מציעים לדיירים במחלקת העצמאיים לקבל חדר יחיד, פרטי ומרווח שהוא רק שלהם, עם נוף ירוק ואווירה ביתית ונעימה. בסופו של דבר, לכולנו חשובה תחושת החופש. החדרים הפרטיים שלנו מאפשרים לדיירים לשמר את אורח החיים העצמאי שהם התרגלו אליו.
טוב לדעת. חשבתי שתמיד יש 2 דיירים בחדר.
נכון, זה מה שקורה ברוב המקרים כי התקן של משרד הרווחה הוא 2 דיירים בחדר. זה תקן מיושן! אנחנו בית האבות היחיד בו רוב החדרים המוצעים הם חדרי יחיד והיינו מהראשונים בחיפה להציע זאת. אמנם זה מעט פחות משתלם לנו, אבל אנחנו מוכנים "לספוג" זאת כדי להעניק לדיירים את חוויית המגורים הטובה ביותר. בסופו של יום, לא הכל זה כסף. ברור לנו שהדיירים צריכים פרטיות ולא באמת מעוניינים לחלוק חדר עם אדם זר. הם הרוויחו את הזכות הזאת ביושר."

דרך יעקב דורי 9, חיפה
טלפון 077-7298889



מוגש מטעם מעון הרופא