עמית גולדנר (30) פיזיותרפיסט במרכז הרפואי לין של כללית בחיפה, התחתן עם מאיה, אהובתו מזה 4 שנים. בחודש אפריל האחרון, התקבל לעבודה בכללית וחודשים ספורים לאחר מכן, נקרא להתייצב למילואים.
"מאיה ואני הכרנו כששנינו היינו סטודנטים. מהרגע הראשון ידענו שזה זה. שנינו חובבי טבע מושבעים, ואוהבים לבלות שעות רבות בטיולים ובאימונים משותפים בחדר הכושר. אפילו את המסורת השנתית שלנו - ריצה משותפת במרתון 10 ק"מ - התחלנו יחד".
את תפקידו כפיזיותרפיסט במכון הפיזיותרפיה שבמרכז הרפואי לין של כללית בחיפה התחיל לפני כשנה. "בעבודתי במכון, אני מבצע טיפולים בתחום האורתופדי ושיקום נוירולוגי, משתתף בפרויקט חיים בריאים עבור מטופלים אונקולוגים במחלקה האונקולוגית בלין, ומדריך קבוצות פעילויות גופנית לבני הגיל השלישי" מספר עמית.
עמית, לוחם, גויס למילואים עם פרוץ המלחמה ב7/10, בתחילה הוצב ביישובי העוטף, לאחר מכן עבר לכוננות בצפון ובחודש האחרון לקח חלק משמעותי בתמרון הקרקעי בחזית הדרומית. מאיה אשתו, בנוסף לעבודתה המאומצת סביב השעון כעובדת סוציאלית בתחום האומנה, עזרה לו ולצוות לגייס כסף לרכוש ציוד חיוני ללחימה ועזרה לרכז משלוחי אוכל מפנקים שנשלח ליחידה של עמית מידיי שבוע וסייעו להעלאת המורל.

3 צפייה בגלריה
עמית ומאיה
עמית ומאיה
עמית ומאיה
(צילום: פרטי)

עבודה ומלחמה
עמית הוא אחד משלושה עובדי מכון הפיזיותרפיה בלין שגויסו למילואים, נגה נירנברג מנהלת מכון הפיזיותרפיה בלין מספרת על ההירתמות של הצוות במכון לגיוס תרומות תוך שהיא בעצמה דואגת לשני בניה שגויסו גם הם למילואים. "בשבוע הראשון ללחימה יצרתי קשר עם מספר עמותות שנרתמו לסייע לחיילים והפכנו להיות שלוחה צפונית של קבוצה שכונתה: 'המלאכים של אורוש', היא נוסדה על שם סרן אור רן ז"ל שנפל בקרבות בשבת של 7.10. קיבלנו פניות ישירות מגדודים בשטח, גייסנו תרומות מעובדי הכללית, רכשנו ציוד ושלחנו כל יום כ 10 ארגזים ליחידות שונות. לאורך כל התקופה שמרנו על גם על קשר ישיר עם המגויסים שלנו למעט התקופה בה היו בעזה. אנו ממתינים להם שישובו בשלום ובמהרה למכון".

מכתב מרגש
חיילי המילואים נאלצו לעזוב יום אחד את הכל, המשפחה, העבודה והחיים האישיים ולהתפקד ליחידה תוך שהם חוששים ונמצאים באי וודאות.
"היה קשה לעזוב את הבית לזמן לא ידוע, ללא יכולת לתקשר בחלק גדול מהזמן עם מאיה אישתי והמשפחה". מספר עמית.
"מאיה נשארה לבד בדירה ובילתה רוב הזמן אצל ההורים שלי או שלה. במהלך הלחימה בעזה הצלחנו לכתוב מכתבים אחד לשנייה, היה מרגש לקבל חיזוקים מהבית אחרי נתק ארוך".
במהלך הלחימה בעזה הם הצליחו להעביר מכתבים האחד לשנייה, הוא משתף אותנו בהתכתבות אחת שזכורה לו במיוחד: "באחד המכתבים מאיה עדכנה אותי שהיא שינתה את שם המשפחה שלה בתעודת זהות ל'גולדנר' וזה ריגש אותי מאוד. היינו נשואים רק כמה חודשים כשקראו לי להתייצב למילואים, המחשבות על אשתי הטרייה ועל הבית החזיקו אותי. בתשובה כתבתי לה "מקווה שאת נשארת חזקה בבית כדי שגם אני אוכל להישאר חזק פה בלחימה, אחרי שאחזור נוכל להמשיך לחפש לנו את בית החלומות שבו נקים משפחה עם ילדים שמחים בשגרה בטוחה יותר".
3 צפייה בגלריה
עמית ומאיה
עמית ומאיה
עמית ומאיה
(צילום: פרטי)

ספר על החזרה לעבודה במכון הפיזיותרפיה בלין
"במהלך הלחימה נתתי לחבריי לגדוד טיפולים שיסייעו להם להמשיך להילחם ולהחזיק מעמד על אף הקושי הפיזי. לחברי שנפצעו אני מסייע בתמיכה והכוונה בתהליכי השיקום השונים". משתף עמית.
בשבוע הקרוב ישתחרר עמית מהמילואים ולאחר הסתגלות קצרה ישוב לעבודה בכללית. "לפני הלחימה הערכתי מאוד לוחמים והיום עוד יותר. אני מבין מה הם מרגישים, מה הם עברו ומה הם צריכים. בנוסף, אני שמח לחזור ולפגוש את המטופלים שלי במכון".

3 צפייה בגלריה
צוות מכון הפיזיותרפיה בלין
צוות מכון הפיזיותרפיה בלין
צוות מכון הפיזיותרפיה בלין
(צילום: פרטי)

במכון פיזיותרפיה של כללית בלין מטפלים בכ-1200 מטופלים במגוון התמחויות: אורתופדיה, נוירולוגיה, בעיות במפרק הלסת, סחרחורת (טיפול וסטיבולרי), טיפולים נשימתיים, טיפול בדיקור יבש, טיפול בבעיות רצפת אגן. כמו כן, ניתן טיפול מרחוק למטופלים המתאימים לכך באמצעות אפליקציית וייסקייר. בימים אלו, מגיעים אלינו למכון מטופלים שהשתחררו ממילואים, הם סובלים בעיקר מפציעות אימונים, ואנו מקבלים אותם מיד עם פנייתם וללא המתנה.

בשיתוף כללית מחוז חיפה וגליל מערבי