איציק נניקשוילי, נשוי ואב לשלושה ילדים משכונת אחוזה בחיפה, עובד כאח מזה 13 שנה, בהם 3 שנים בארגון צבר רפואה המטפל באשפוז בית במסגרת קופות החולים. קודם לכן עבד נניקשוילי באחד מבתי החולים בעיר.
1 צפייה בגלריה
איציק נניקשוילי
איציק נניקשוילי
איציק נניקשוילי
(צילום: פרטי)
נניקשוילי: "נמשכתי למקצוע בעקבות אמי – שדרך החיים שלה הייתה עזרה לזולת ואהבת האדם. למדתי בבית הספר לסיעוד של אוניברסיטת בן גוריון, שם הכרתי את אשתי, בעקבותיה הגעתי לחיפה. אני עובד בתחום הפנימית במקום אשפוז פנימית בבית החולים, ותחום הטיפול בשלב סוף החיים – טיפול שהוא יחסית ארוך-טווח, בו אני והצוות הרפואי כולו הופכים לבני בית לכל דבר".
האח מוסיף: "בסופו של דבר המטופל ימות איתי או בלעדיי, אבל עם ליווי הוא יסיים את חייו נינוח, תוך הקלה בכאב ובסבל, וסגירת מעגלים בתוך המשפחה. לדוגמא הייתה לי מטופלת שנפטרה במהלך השנה האחרונה, בגיל 52 מסרטן השד, היו לה שתי בנות ובעל מדהים. במהלך הטיפול, הבנות שהייתה ביניהן מתיחות השלימו ביניהן, והאם הלכה לעולמה שלמה ושלווה בידיעה שהשלימו".
לסיכום אומר נניקשוילי: "עם הזמן, הסיעוד יתפוס חלק יותר גדול ממערכת הרפואה. כבר היום כל המערכת מבוססת על אחים ואחיות, ואני באמת הייתי מעדיף שיטפלו בי אח או אחות טובים, מאשר רופא סביר. חשוב לתת לחולה את היחס האישי, את ההרגשה שהוא בן אדם, ולא מספר במערכת. כיוון שדווקא העניין הנפשי הוא המרכיב החשוב בריפוי, אם הנפש לא תבריא, אז גם הגוף לא יבריא".