"אני מביאה עשייה למען העיר והכרה מצויינת של חיפה. אני לא נערת פוסטר, לא יצביעו לי בגלל 'רק לא יונה' אלא עבור עשייה משמעותית. אני לא מועמד שיצטרך כמה חודשים ללמוד את העיר אלא מי שתוכל להתחיל לעבוד מחר בבוקר. לא צריכה 100 ימי חסד. אני יודעת בדיוק איפה התוכניות תקועות ומה צריך לעשות", במשפטים החלטיים, כהרגלה, מסמנת המועמדת לראשות עיריית חיפה, עו"ד שרית גולן שטיינברג, ראש רשימת "חיפה בשבילנו - חוזה חדש", את צעדיה הראשונים במסדרונות העירייה במידה ותקבל ב-27/2 את מושכות ניהול העיר.
8 צפייה בגלריה
שרית גולן
שרית גולן
שרית גולן
(צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
בבחירות המקומיות האחרונות התמודדה גולן שטיינברג ברשימה עצמאית, חיפה בשבילנו, שזכתה במנדט אחד. לאחר הבחירות היא נכנסה לקואליציה של קליש רותם, ובמסגרת ההסכמים הקואליציוניים קיבלה את תפקיד יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה. מהר מאוד, עקב התנהלותה של קליש, הפכה גולן שטיינברג לאחת השותפות המרכזיות בהקמתה של המועצה הלעומתית הראשונה בתולדות חיפה והיא אחת המתנגדות החריפות ביותר נגד התנהלותה של ראש העירייה הנוכחית.

8 צפייה בגלריה
ריסנה את כוחה מהאופוזיציה. גולן וקליש
ריסנה את כוחה מהאופוזיציה. גולן וקליש
ריסנה את כוחה מהאופוזיציה. גולן וקליש
(צילום: ראובן כהן, נחום סגל)

גולן שטיינברג שרית, תושבת כרמליה, עו״ד וחברת מועצת העיר מזה עשור, יו״ר איגוד ערים להגנת הסביבה, נחשבת לאחת הנשים החזקות בחיפה, הרזומה שלה במועצת העיר מרשים, ובעיקר "הקבלות" שהיא מביאה איתה למועמדות זו.

מובילת מאבקים ציבוריים

"למעשה, באתי לפוליטיקה בשל תחום החינוך הקרוב ללבי, ופעלתי רבות בתחום זה, כמו, ביטול החלטת הנהלת העיריה לגירוש ילדים על הספקטרום האוטיסטי מפעילות בחוף השקט, עצירת סגירת בית הספר היסודי – גבריאלי בשכונת נווה פז, שינוי מהותי בהרכב הארוחות הניתנות לילדי הצהרונים בחיפה ועוד. למרות תחום זה שעדיין בראש מעיניי נשאבתי לתחומים רבים שמהם סבלה ועדיין סובלת העיר חיפה, בעשור של שירות ציבורי כחברת מועצה, למדתי המון ובעיקר זכיתי להכיר את המערכת הגדולה של עיריית חיפה, על שלל היבטיה, מבפנים.

8 צפייה בגלריה
מגיעה מוכנה. שרית גולן ומועצת העיר חיפה
מגיעה מוכנה. שרית גולן ומועצת העיר חיפה
מגיעה מוכנה. שרית גולן ומועצת העיר חיפה
(צילום: נחום סגל, שרון צור)

בשונה מחברי מועצה רבים, העמקתי בנושאים שהובאו לפתחנו, חקרתי ושאלתי את השאלות הקשות. הציבור שבחר בי ציפה שאקבל את ההחלטות הכי טובות בעבור תושבי חיפה – וכך עשיתי. לא אחת אתגרתי את המערכת למרות שלא תמיד היה קל. לחבר מועצה אין את הסמכות לשנות או להוריד הנחיות, אולם נאבקתי כדי לשמור על הזכויות של הציבור החיפאי ועל הקופה הציבורית – המיסים שלנו. בחרתי לפעול עם תושבים ועמותות כדי להבטיח שהעירייה מספקת להם ולכולנו, את מה שמגיע לנו, כתושבים.

8 צפייה בגלריה
בקיאה בפרטים. שרית גולן
בקיאה בפרטים. שרית גולן
בקיאה בפרטים. שרית גולן
(צילום: נחום סגל)

"ככל שעבר הזמן מאז נבחרתי ובשבתי בקואליציה של ראש העיר המכהנת, התגלתה מולי תמונה מעוותת של תהליכי עבודה עקומים ובעיקר התנהלות שאינה סבירה ואינה תקינה. גיליתי הרבה מאוד אטימות ומעט מדי שקיפות בלשכת ראש העיר וראיתי עירייה, שבה עובדים טובים ומסורים, קורסת תחת הניהול הכושל של ראש העיר וצוותה. כולנו ראינו זאת יחד. עיריית חיפה משפיעה על החיים שלנו יותר מכל רשות אחרת. בתשתיות, בתחבורה, בתברואה, בחינוך, בתרבות, ובספורט. היא משפיעה על איכות חיינו והמנגנון העצום הזה, מחייב שהעומד בראשו ידע לנהל ולנווט אותו באופן יעיל, מקצועי ולפי מדיניות שרואה בכל רגע נתון, את טובת התושבים ורק אותה מול עיניה".
ואכן, גולן שטיינברג שינסה מתניים בשלל תחומים בעיר חיפה וקיבלה את הכינוי "הבולדוזרית", כשגולת הכותרת שבהם הייתה הובלת המאבק הציבורי לסגירת התעשיה הפטרוכימית בחיפה, הפעלה של היחידה לאכיפה סביבתית לפיקוח על מפגעים סביבתיים בואדיות חיפה כגון פסולת בניין והזרמת ביוב או חומרים רעילים וכמובן, הובלת המאבק נגד השחיתות השלטונית של הנהלת עירית חיפה, לדבריה.

הרשימה הליברלית


בין יתר הדברים הייתה גולן שטיינברג גם מובילת המאבק הכלל ארצי בחיפה נגד הרפורמה המשפטית והפכה לסמן הליברלי של המועמדים לראשות העירייה, זאת למרות שהיא טוענת בתוקף, שהיא מייצגת "את כלל הציבור בחיפה, ולכולם, לכל אזרח ואזרחית בעיר הזו, דתי וחילוני, ערבי ושאינו, מגיעה הזדמנות שווה, וקבלת כלל השירותים העירוניים בשיוויון מלא".

8 צפייה בגלריה
שרית גולן וחברי רשימתה
שרית גולן וחברי רשימתה
שרית גולן וחברי רשימתה
(צילום: יקיר ברבי)

רשימתה של גולן שטיינברג קבעה שיא של 9 נשים מתוך 12 המועמדים ברשימה, אליהן הצטרפו 3 גברים, כאשר מלבדה מובילות את הרשימה בצמרת ריבן ענבל בית הלחמי, תושבת רמת בגין, עו״ד שותפה מייסדת במשרד חיפאי מוביל בתחום חדלות פרעון ושיקום כלכלי, פעילה בעשור האחרון בתפקידים ציבוריים שונים בועד מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין וסיוון שוורץ, תושבת כרמל מערבי. דוקטורנטית בטכניון ועובדת הייטק. מובילת תנועת ״החזית הורודה״ בחיפה.

8 צפייה בגלריה
אירוע ההשקה של שרית גולן
אירוע ההשקה של שרית גולן
אירוע ההשקה של שרית גולן
(צילום: עדי מלצר)

"מעולם לא הסתכלתי על עשיה ציבורית בעיניים מגדריות, מה שהיה חשוב לי הוא עשייה ציבורית מוכחת, מעבר למגדר שלהם והעיקר, מה הם יכולים לעשות לטובת העיר. יחד עם זאת אני מציינת כי במרבית המקרים, נשים יודעות להביא חשיבה אחרת והוליסטית ולקבל החלטות בצורה טובה יותר".


8 צפייה בגלריה
אירוע ההשקה של שרית גולן
אירוע ההשקה של שרית גולן
אירוע ההשקה של שרית גולן
(צילום: עדי מלצר)

מטרופולין משגשג

לגולן שטינברג יש משנה סדורה ותכניות מוכנות לעיר חיפה עם הבחרה: "המטרה המרכזית שלי היא להפוך את חיפה לעיר מטרופולין של תיירות, תעשייה נקיה, הייטק ואקדמיה. הגיע הזמן לשנות את התפיסה הרווחת, אפילו בציבור החיפאי, שחיפה היא עיר מזהמת, מזוהמת, חולה. עיר פועלים שנמצאת בתחתית סדר העדיפויות הלאומי.

8 צפייה בגלריה
נלחמת למען העיר בכל ישיבה. שרית גולן
נלחמת למען העיר בכל ישיבה. שרית גולן
נלחמת למען העיר בכל ישיבה. שרית גולן
(צילום: נחום סגל, canva)
"הוכחתי בעבר, ואני מתכוונת ביתר שאת להוכיח עם הבחרי לראשות העיר, יחד עם חברי הרשימה המצויינת שלנו, לבצע טיפול שורש ורפורמות מקיפות בכל הקשור להיבטים הרבים של העיר ובראשם: להפוך אותה לעיר מטרופולין משגשגת. לנצל את ההון האנושי המצויין של העיר, את המוסדות האקדמיים מהאוניברסיטה ועד הטכניון וניצול ערכי הטבע הייחודיים בעיר, כדי שתהפוך למה שהיא ראויה ויכולה להיות: העיר הטובה בישראל למגורים, לקריירה, סטרטאפים ותיירות. יש לי תכניות סדורות בנושא, שכוללות כמובן שיתופי פעולה עם כל משרדי הממשלה, שבעיקר מסכימים לעשות תיקון שנות דור לעיר, ואנחנו נוביל את חיפה למקום הראוי לה בצמרת המדינה".
אז את ראש העיר הבא?
"בהחלט. מצפה שהציבור יבחר במי שראוי להנהיג ולהוביל את העיר".

מוגש מטעם: רשימת "חיפה בשבילנו - חוזה חדש בראשות עו"ד שרית גולן"