זכות ההפגנה אל מול חוק כבוד האדם וחירותו:
בתאריך 6.3.2023 פסק בית משפט השלום בקרית שמונה לטובת קהילת קצרין, קהילה אשר החליטה למנוע מהרב הקהילתי של צפת לשעבר, אשר הואשם בעבירות מין כלפי נשים, להיכנס לקהילה כאיש ציבור. מטרת חברי הקהילה היתה להביע מחאה אל מול מעשיו החמורים והפליליים של הרב ולמנוע ממנו להשתלב בקהילה שלהם. את קהילת קצרין יצגה עורכת הדין סופי גרניט בעלת ניסיון משפטי עשיר בתחום הפלילי.

1 צפייה בגלריה
עורכת דין סופי גרניט
עורכת דין סופי גרניט
עורכת דין סופי גרניט
(צילום: אינגה אבשלומוב שילן)

ערכיה של עו"ד גרניט מלווים אותה עוד מימיה כפרקליטה בשירות המדינה ובדרכה כעורכת דין עצמאית, והיא פועלת כך שהלקוחות אותם היא מייצגת יזכו להליך הוגן, תקין וצודק. לעו"ד גרניט ניסיון רב בניהול תיקים מורכבים דבר שסייע לה אף בניהול וזכייה במקרה מורכב זה.
זכות הקהילה להביע מחאה:
לאחר שעבר להתגורר בקהילה החלו מחאות מול ביתו של הרב, מה שהוביל את אישתו ובניו להוציא צוו הרחקה נגד חברי הקהילה (המשיבים) בגין "הטרדה מאיימת" ו "הגנת הפרטיות". עורכת הדין אשר ייצגה את אשת הרב ובניו (המבקשים), הביאה לצורך השוואה פסק דין מוכר שעוסק בהטרדת אישיות מוכרת, אך בית המשפט קיבל את נימוקיה של עורכת הדין גרניט שאין להשוות את פסק הדין לדוגמא למקרה דנן.
לטענת המשיבים, כל רצונם היה למנוע מהרב כל פעילות דתית או פעילות אחרת כאיש ציבור בתוך הקהילה שלהם, והם הבהירו שההפגנה מול ביתו הופנתה אך ורק כלפי הרב על מנת שישמע את מחאתם ולא כנגד אישתו ובניו. עוד הובהר שהמחאות אשר התקיימו אל מול ביתו של הרב התקיימו על פי חוק- באופן שקט, ללא "הטרדה מאיימת" על חייו, גופו או בני משפחתו של הרב.
לאחר ששמעה את טיעוני שני הצדדים פסקה כבוד השופטת דוניא נסאר לטובת המשיבים וקבעה שמכיוון שמדובר בסוגיה בעלת חשיבות ציבורית, זכות ההפגנה עומדת לצידם יוכלו להמשיך את מחאותיהם אל מול ביתו של הרב, במרחק של עשרה מטרים, למשך שעה אחת פעם בשבוע. צו זה ניתן על ידי השופטת בתאריך 12.2.23 לתקופה של חצי שנה.
אין זו הפעם הראשונה שעו"ד גרניט מצליחה לשכנע את בית המשפט בנימוקיה ולנצח בתיק אשר עוסק במקרה מורכב, ובהחלט מדובר על הישג משמעותי בתחום זכויות כבוד האדם וחירותו וזכות ההפגנה, במיוחד בתקופה העכשווית.
ליצירת קשר -עורכת דין סופי גרניט
נייד- 0506217879
פקס – 073-3916595
דוא”ל: office@granitlaw.co.il
סמטת המרוניטים 2 חיפה – 3309195

מוגש מטעם עורכת דין סופי גרניט