לפי החוק, כל נער או נערה יכולים לגשת למבחן נהיגה החל מגיל 16 ו-9 חודשים.
לאחר שעברו בהצלחה את המבחן העיוני (התיאוריה) והמעשי (הטסט), יקבלו הצעירים את הרישיון הנכסף באופן מדורג. תחילה, יקבלו היתר זמני לנהיגה למשך חצי שנה שבמהלכה נדרשים לעבור לתקופת ליווי שבסיומה יקבלו רישיון "נהג חדש" למשך שנה וחצי נוספים.
האתגרים בתקופת המלווה לנהג החדש
תקופת הליווי שמגיעה לאחר הוצאת רישיון נהיגה חדש מזמנת להורים ולנהגים החדשים אתגרים רבים. חוסר הניסיון, הפזיזות והסחות הדעת של הנהגים הצעירים מהווים גורמים מגבירי סיכון לפגיעה ולמעורבות בעבירות תנועה ובתאונות.
על פי הנתונים העדכניים של עמותת אור ירוק שפורסמו השנה (2023), נהגים צעירים בני 24 ומטה מעורבים בתאונות קטלניות בשיעור גבוה יותר משאר משתמשי הדרך.
2 צפייה בגלריה
 סופי גרניט עורכת דין
 סופי גרניט עורכת דין
סופי גרניט עורכת דין
(צילום: אינגה אבשלומוב שילן)
עוד על פי הנתונים המדאיגים, יום שישי הוא הקטלני ביותר מבחינת האירועים שבהם נהרגים צעירים בתאונות וביממה קטלנית זו מככבות שעות הלילה כמסוכנות ביותר עבור הנהגים הצעירים.
נהגים חדשים צריכים להימנע מביצוע עבירות תנועה מכל סוג, אבל יש עבירות מסוימות וחמורות לגביהן עליהם להקפיד שבעתיים
ישנן עבירות מסוימות שביצוען עלול להאריך את "תקופת הנהג החדש", לחייב בבחינות חוזרות ואפילו לגרור אחריהן סנקציות פליליות.
כחלק מהעבירות ניתן למצוא: עבירה שגרמה לתאונת דרכים שנפגע בה אדם, שכרות, נהיגה ללא מלווה, עקיפה מסוכנת, מהירות, אי-מתן זכות קדימה, אי הגשת עזרה לנפגעים, עבירה אחרת בגינה הוטלה על הנהג פסילה מעל 3 חודשים ועוד.
אם הורשעתם באחת מהעבירות החמורות, אתם תחויבו להיבחן שוב בבחינת תיאוריה נוספת, ותקופת הנהג החדש תוארך למשך שנתיים נוספות. בנוסף, אם הורשעתם בעבירה של שכרות/סמים או בעבירה שגרמה לתאונת דרכים בה נהרג או נפגע אדם בצורה משמעותית, תהיו מחויבים לעבור בבדיקות רפואיות לכשירות נהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ורישיונכם יישלל לזמן רב.
ייצוג משפטי על ידי עורך דין תעבורתי
אם ביצעתם עבירת תעבורה, חשוב שתפנו לעורך דין תעבורתי שידע לסייע להתמודדות נכונה עם המקרה.
עורך דין תעבורתי מציע ללקוחותיו את הכלים והמומחיות שלו כדי להתמודד באופן מקצועי ויעיל עם עבירות תעבורה והליכים משפטיים מורכבים.
2 צפייה בגלריה
 סופי גרניט עורכת דין
 סופי גרניט עורכת דין
סופי גרניט עורכת דין
(צילום: אינגה אבשלומוב שילן)
מה שהופך את הייצוג המשפטי לחובה הם העובדות שעו"ד תעבורתי מקצועי מכיר את הדינים והפסיקות הרלוונטיים לתחום התעבורה, הוא מתמצא ההליכים המשפטיים השונים ויודע להציג את הנקודות החשובות בתיק כדי לספק את ההגנה הטובה ביותר ללקוח ובכך לפעול להפחתת עונשו של הנהג הנאשם בעבירה.
לפני פנייתכם לקבלת ייעוץ משפטי חשוב שתבחרו את עורך הדין הנכון עבורכם. בדקו את ההמלצות, ניסיון העבר, ואפילו תנסו למצוא את החיבור ביניכם בשיחת הטלפון הראשונה. כל אלו יבטיחו לכם ייצוג על הצד הטוב ביותר.
לסיכום, נהגים חדשים עשויים להתמודד עם תהליך משפטי מורכב עקב עבירות תנועה. ייצוג משפטי באמצעות עורך דין מקצועי ומיומן יכול לספק הכוונה, ייעוץ והגנה במהלך ההליך המשפטי. הוא מאפשר לנהגים חדשים להבין את זכויותיהם ולהבטיח תוצאה הוגנת ומתאימה למקרה. זכרו, מעורבות בעבירות תנועה לרבות דוחות ולא רק עבירות חמורות, יכולה להעמיד את הרישיון של הצעירים בסכנה, לכן חשוב שתפנו לעורך דין המתמחה בתחום התעבורה לקבלת ייעוץ מתאים.
ליצירת קשר -עורכת דין סופי גרניט
נייד- 0506217879
פקס – 073-3916595
דוא”ל: office@granitlaw.co.il
סמטת המרוניטים 2 חיפה – 3309195

באדיבות -חגית יצחק בעלת חברת מאצ’פוינט
מוגש מטעם: סופי גרניט עורכת דין