כמה טיפים לפני שנתחיל
ראשית, כאשר אתם מחפשים דילים שווים לרומא ומתכננים טיול לרומא, זיכרו כי המשפחה ממש לא חייבת לטייל ביחד לאורך כל הטיול כולו. כלומר, אם המשפחה מגוונת, עם ילדים קטנים ומתבגרים, תוכלו להתפצל לשתי קבוצות כדי שכל בני המשפחה יהיו מרוצים. מרכז העיר של רומא לא גדול במיוחד ובהחלט, ניתן להתפצל לעיתים כדי לתת לכל ילד את מה שהוא צריך. נקודה חשובה נוספת היא התחבורה בעיר. בגדול, אתם יכולים לבחור בין נסיעה בטראם, המטרו של רומא, בו פועלים שלושה קווים מרכזיים. תוכלו לעלות על מונית כמובן והדרך הנוחה ביותר לנסיעה, היא באמצעות האוטובוסים העירוניים.
1 צפייה בגלריה
חופשה ברומא
חופשה ברומא
חופשה ברומא
(צילום: pixabay)
אם אתם מגיעים עם עגלות, תגלו כי המרצפות של רומא עלולות להקשות על גלגלי העגלה וגם הנסיעה בתחבורה הציבורית לא תמיד קלה, משום שהקהל האיטלקי מזכיר את הקהל הישראלי במידה רבה ולא תמיד סבלני לעיכובים בדרך. לכן, תמיד טוב לבחור מקום לינה במרכז העיר, כך תוכלו ללכת ברגל כמעט לכל מקום בלי שום בעיה. הרחובות של מרכז העיר נקיים מרכבים ובדרך כלל נעים ללכת בהם, וודאי בימים של מזג אוויר נוח ונעים.
רשימת האטרקציות המושלמות למשפחות
הקולוסיאום והעיר העתיקה:
רומא הייתה הבירה של האימפריה הרומאית האדירה לאורך הרבה שנים. עדיין נשארו זכרונות מהאימפריה ואין ספק כי המונומנט המרשים ביותר הוא הקולוסיאום. אנחנו מדברים על איצטדיון אדיר מימדים, בו פעלו הגלאדיאטורים לפני מאות שנים. אתם יכולים לבקר באתר בעצמכם, בלי ליווי או ליהנות מסיור מודרך באנגלית ולתרגם לילדים את הנאמר במידת הצורך. במידה ואתם מגיעים בלי ליווי, אנחנו ממליצים לכם ללמוד כמה מסיפורי הגלאדיאטורים המפורסמים ולספר אותם לילדים. אין ילד אשר ישאר אדיש לנאמר, האמינו לנו. אגב, בסמוך נמצא גשר טיטוס, אשר נבנה לאחר כיבוש ירושלים ובו מסותתת מנורת המקדש העתיקה. כך שאם אתם רוצים לשלב גם ציונות בטיול, זה בדיוק המקום לכך.
הותיקן והקפלה הסיסטינית:
הותיקן הוא כמובן המשכן של האפיפיור הדמות הנוצרית הבכירה ביותר בעולם הקתולי הנוצרי. הותיקן עצמה נחשבת לעיר בפני עצמה, יש בה חיל משמר מיוחד וחוקים המיוחדים לתא השטח הזה בלבד. הותיקן עצמו הוא מבנה מרשים בצורה יוצאת דופן. הקפלה הסיסטינית, הכנסיה הצמודה לותיקן, מוכרת בעיקר בזכות יצירות האומנות אותם צירו אומנים חשובים בתקופת הרנסנס. בניהם מיכלאנג'לו, בוטיצ'ילי ועוד. אמנם, מדובר על נקודה אליה מגיעים תיירים מכל העולם ועבור ילדים קטנים הסיור יכול להיות קצת ארוך. אבל המראות של הכנסיה מבפנים עוצרי נשימה ואם מתכוננים לסיור נכון, אתם תגלו כי גם הילדים יכולים לפתח עניין באומנות.
פארק השעשועים Magicland:
אם אתם מתכננים ללון במרכז העיר, תיאלצו לנסוע עם מונית או אוטובוס מרחק קצר. אבל הנסיעה שווה עבור פארק שעשועים אדיר מימדים, כזה שאי אפשר למצוא בארץ. בפארק תמצאו רכבות הרים, רכבת שדים, משחקים לילדים קטנים יותר ועוד. ההמלצה שלנו, הקדישו לפארק כמה שעות טובות כדי שכל הילדים ינצלו את כל המתקנים בפארק המדהים.
Fontana De Trevi:
המזרקה המפורסמת נמצא באחד הרחובות המרכזיים של העיר ושם אפשר למצוא אינספור מסעדות טובות, גלידות מצויינות ועוד. כמובן, המזרקה עצמה, עוצרת נשימה. דמויות האלים המתחברות אלו לאלו מושכות תיירים מכל רחבי העולם. אל תשכחו לזרוק מטבע עם הילדים למים ולבקש משאלה.
מחפשים טיסה לכל המשפחה במחיר משתלם? היכנסו לאתר שלנו ותמצאו שם בדיוק את מה שאתם מחפשים.

מוגש מטעם: טוס בזול