בשורות להלן נדון בגורמים הללו ונסביר אותם. כמו כן, נסביר את ההבדל בין דירה למכירה בקריות לבין רכישת דירה בחיפה. מהם הגורמים המשפיעים בדרך כלל על בחירת מקום המגורים? למה משפחות רבות, בדגש על משפחות צעירות, מעדיפות לגור בקריות דווקא ולא בחיפה? כדאי לקרוא – כל התשובות בשורות להלן.
מהם הגורמים המשפיעים על בחירת מקום המגורים
למעשה, בחירת מקום המגורים הוא הצעד המשפיע יותר מכל הן על איכות החיים בהמשך החיים, והן על ההתנהלות היום יומית, כולל גם גידול הילדים שהם למעשה המטרה מאחורי הקמת משפחה. להלן הגורמים המשפיעים האפשריים על בחירת מקום המגורים:
1. קרבה למקום העבודה: גם היום, בעידן העבודה ההיברידית, יש משמעות עצומה לקרבה למקום העבודה. זאת, בעיקר אם העובד הוא בעל תפקיד אופרטיבי במפעל יצרני, או פונקציונר שלא ניתן לוותר על השירותים שלו ואשר חייב להיות נוכח במקום העבודה. במקרים הללו, בחירת דירה למכירה בקריות מושפעת מאד מהמיקום והקרבה למקום העבודה.
2. מוסדות חינוך: גורם משמעותי נוסף שעשוי להשפיע, הוא קיומם של מוסדות חינוך איכותיים לילדים, משלב הגן ועד תום הלימודים. מקומות שמציעים מוסדות חינוך איכותיים יותר, יהיו קרוב לוודאי פופולריים יותר בקרב הורים צעירים.
3. מרכזי קניות: מקום המגורים צריך להיות קרוב למרכזי קניות, על מנת להימנע מהצור בנסיעות ארוכות בגלל כל קניה קטנה.
4. מקומות בילוי וחיי רוח: האוכלוסייה בישראל היא בדרך כלל משכילה ומייחסת חשיבות לחיי רוח – מוסדות תרבות ואומנות, קולנוע, תיאטרון וכיוצא באלה. אזורי מגורים שמציעים גישה נוחה למוסדות תרבות זוכים לפופולריות גבוהה.
5. בילוי ופנאי: מעבר לתרבות וחיי הרוח, יש גם את עניין הבילוי – מועדונים ומקומות בילוי, הן למבוגרים והן לילדים.

1 צפייה בגלריה
(צילום: אתר גבעת אלונים)

אמות המידה לעיל קשורות בעיקר לבחירה של סביבת המגורים, יש, כמובן, גורמים אחרים שמשפיעים, כולל גודל הדירה ואיכות החיים באזור המגורים הנבחר.
למה משפחות צעירות מעדיפות דירה למכירה בקריות
העיר חיפה היא אחת משלוש הערים הגדולות בישראל. יחד עם זאת, בעשורים האחרונים העיר הפכה להיות צפופה, ולא תמיד נוחה. מנגד, הפכו הקריות המקיפות את חיפה למקומות מגורים אטרקטיביים:
גישה נוחה: הפיתוח המהיר של כבישים מאפשר גישה נוחה מהקריות לחיפה. הדבר מגביר כמובן, את האטרקטיביות של דירה למכירה בקריות לעומת דירה בחיפה הצפופה.
איכות חיים: הקריות מציעות למתגוררים בהן איכות חיים – שקט יחסי ואוויר נקי, מה שאי אפשר לומר על חיפה.
אין פלא, לפיכך, שזוגות צעירים רבים מעדיפים את הקריות. גורם משמעותי נוסף הוא מחירי הדיור, שעשויים להיות נמוכים יותר בקריות.

מוגש מטעם: גבעת אלונים