טיפול בקרטוקונוס באמצעות ניתוח עיניים
אחד הטיפולים המסורתיים לטיפול במחלת הקרטקונוס הוא ניתוח עיניים, ניתוח כירורגי אשר מיועד לתיקון הנזק אשר נוצר לקרנית העין בשל התפרצות המחלה. מטרתו של ניתוח כמענה למחלת קרטוקונוס, הוא תיקון הליקוי באמצעות אחד משני הליכים:
השתלת טבעות- השתלת טבעות קשיחות סביב הקרנית, אשר מיועדות להצמיד ולטח אותה בתצורת כיפה אל העין ולמנוע את ניתוק צדי הקרנית ויצירת תצורת החרוט המאפיינת את חולי קרטוקונוס. השתלת טבעות אינה מביאה לריפוי המחלה, אולם מהווה כלי עזר, ובמקרים רבים גם לאחר השתלת הטבעות יידרש המטופל להמשך טיפול באמצעות עדשות קרטוקונוס מותאמות אישית, לתיקון לקות הראיה ולמניעת החמרת הנזק.
השתלת קרנית- כאשר הנזק לקרנית העין חמור, ו/או כאשר המחלה פרוגרסיבית ובלתי ניתנת לעצירה, ייתכן והרופא המטפל ימליץ על השתלת קרנית. השתלת קרנית היא השתלה מן החי, באמצעות קרניות שנלקחו במסגרת תרומת איברים. השתלת הקרנית מיועדת לתיקון הליקוי שנוצר לקרנית העין כאשר זו אינה ניתנת לשיקום ופתרונות חיצוניים אינם מסייעים למטופל. השתלת קרנית נוטה לקליטה וספיגה וסיכויי הדחיה נמוכים, יחד עם זאת לא קל למצוא קרניות להשתלה מתורמים, ורבים מוצאים את עצמם ללא מענה לצורך.
ניתוח כירורגי מתבצע בהרדמה מלאה, טומן בחובו סיכונים טבעיים ומצריך מן המטופל תקופת החלמה ושיקום ממושכת.

1 צפייה בגלריה
טיפול במחלת הקרטוקונוס
טיפול במחלת הקרטוקונוס
טיפול במחלת הקרטוקונוס
(צילום: FREEPIK)

פתרונות וטיפולים למחלת הקרטוקונוס ללא ניתוח
הדרך הטובה והיעילה ביותר לטיפול בקרטוקונוס ללא ניתוח, היא באמצעות אבחון מוקדם ומדויק של המחלה עם התפרצותה, והתאמה אישית של עדשות קרטוקונוס למטופל.
עדשות קרטוקונוס הן פיתוח טכנולוגי רפואי מוביל, המסייעות לחולי קרטוקונוס לשמר שגרת חיים תקינה, איכות ראיה והימנעות מהליכים כירורגיים פולשניים.
עדשות קרטוקונוס הן עדשות מגע, הנצמדות אל קרנית העין, משמרות אותה במקומה, מונעות את נזקי הקיעור ויצירת החרוט אליו נוטה קרנית העין להגיע עם התפרצות המחלה, ומתקנות את ליקוי הראיה.
אצלנו באופטיקה עובד ד"ר מיכאל מחלין, מומחה מוביל בתחום רפואת העיניים ופורץ דרך בתחום הטיפול בקרטוקונוס. ד"ר מחלין מיכאל בחר גם לאחר פרישתו, להוסיף לייעץ וללוות את גורמי האבחון והטיפול, בזכות ניסיונו הרב והמומחיות הייחודית שלו בתחום. הראשונה שבהמלצותיו, לכל מטופל ומטופלת הסובלים ממחלת קרטוקונוס או נחשדים במחלה זו, היא לבצע אבחון מקצועי במכון אופטיקה המתמחה באבחון קרטוקונוס ומכזיר במכשור הטכנולוגי הרפואי המתאים, לאבחון מדויק ולמיפוי של שלבי המחלה ונזקיה.
בשלב השני ממליץ ד"ר מחלין על התאמה של עדשות קרטוקונוס, תוך התייחסות לממצאי האבחון, היכרות עם מבנה העין והקרנית וכן עם המאפיינים של מחלת הקרטוקונוס, במטרה לספק למטופל מעטפת טיפול מיטבית שתביא לעצירת התפרצות המחלה, שיקום מקומי של נזקי המחלה ככל הניתן, ושיפור איכות החיים והראיה.
לאחר התאמת הפתרון ועם השימוש בעדשות קרטוקונוס מתאימות, צופה ד"ר מחלין שיפור מידי ומהיר בחוויית הראיה של המטופל, ויחד עם זאת ממליץ על מקב רפואי וביצוע בדיקות תקופתיות, לשליטה במחלה ולמענה מלא ואופטימלי בכל שלב וצורך.

מוגש מטעם: פנורמה אופטיק