שם: שוזין, 37, נולד, גדל וחי בחיפה.
1 צפייה בגלריה
שוזין
שוזין
שוזין
(צילום: גיא נחום לוי)
ז'אנר: משתדל לגעת ברובם
מה הביא אותך למוזיקה: "נראה לי שנמשכתי למוזיקה ולנגינה בצורה די אינטואטיבית מגיל ממש צעיר, אבל תכלס התחלתי לנגן כשאחותי הגדולה (נועה הקרפדם לוין שאוט אאוט) קיבלה אורגנית והתחילה ללמוד (אני הייתי אז בכיתה א). הייתי מנסה כל מיני דברים על הקליד עד שהתחלתי להוציא שירים משמיעה.
ספר על השיר הראשון שכתבת: "את השיר הראשון כתבתי בגיל 10 פחות או יותר (גם - עם אחותי), זה היה מן בלדה פופית כזאת שקצת הזכירה את Raindrops Keep Fallin' on My Head בשילוב מהלכי Queen, שזאת להקה שהיינו מקשיבים לה מלא בתור ילדים. אני זוכר שעשינו שם טרנספוזיציה כזאת- כל סוף פזמון במטרה לחזור בסוף לסולם המקורי, אבל זה לקח מלא סיבובים וזה היה ממש מתיש להמציא ליריקס למיליון בתים ופזמונים. השיר נגנז לנצח".
ממי למדת: "את הבסיס לרוב התיאוריה שאני יודע (שזה לא המון, אבל כנראה מספיק) למדתי מהמורה הראשון ודי היחיד שלי לקלידים - עידו ליפשיץ. הוא הצליח לקחת את מה שהבנתי באופן אינטואטיבי ולתת לזה שמות כדי שאוכל לתקשר עם מוזיקאים אחרים ובכללי לדעת מה זה כל אקורד ומרווח ומקצב. זה היה כזה שנתיים של שיעורים פרטיים מכיתה ד-ו, אחרי זה הוא ערק להונג-קונג ולא ממש מצאתי מישהו שדיבר בשפה שלו, ובעצם יצא שמאז אני די אוטודידקט, עם פה ושם שיעורים פרטיים וחיזוקים (נניח כמה שיעורי פיתוח קול מענבל גולדביט וסמדר דגן אור) ובעיקר הרבה טוטוריאלים ביוטיוב (שזו כנראה הדרך הכי נכונה ללמוד היום ידע בסיסי, בתכלס)".

מי המודל לחיקוי שלך ולמה: "אין לי ממש כזה - השאלה (הפופולארית) הזאת תמיד אתגרה אותי. נראה לי שאני מושפע מהרבה אנשים. וגם, מרגיש לי שזה די מצמצם אותך לרצות להיות כמו דבר מסוים. זה לראות כאידאל הצלחה את עצמך הולך בדרך שאדם אחר כבר הלך בה, זה בטוח לא כזה מעניין".
איפה הייתה ההופעה הראשונה שלך ואיזה ציון את נותנת לה: "וואו בטח באיזה טקס בבית ספר יסודי..הייתי נותן לה ציון של 2/10, אבל זה לא כזה משנה כי כנראה הקהל היה יותר עסוק בלאכול נזלת".
מוזיקאי שהיית רוצה לשבת איתו לכוס קפה ומה היית שואלת אותו: "שאלה יפה. אולי קונאן מוקאסין? לא יודע אם היתה לי שאלה ספציפית לבחור, אבל הוא נראה בחור מעניין, מוזר והומוריסטי".
אם מי היית שמח ליצור שיתוף פעולה מוזיקלי: "granddaddy,,אברהם לגסה, tapash, bleep bloop, ג׳רקון".
פרגן למוזיקאי/ית אהוב/ה מחיפה והקריות: "נוגה יטח ואחיה דניאל שעושים את אחד הדברים המרעננים ששמעתי לאחרונה - סנס שהוא דיג׳יי מדהים וביט מייקר בחסד ובכלל אדם צנוע ונדיר וסקייטר מעולה. להקת הסירנות שמוציאים אלבום בכורה סוף סוף. אוחנה וברקת שמרימים את הרף בכל מה שקשור בהיפ הופ וביטים בגזרה המקומית, וכמובן שכל הגוסטאון קרו - טריליון וגומה ודפנה שילון ואלבי מגשם (חיפאי טרי) וחזוס שותפי ל3421".
המקום הכי אהוב עליך בחיפה ובקריות: "ברדא מארין".
על מה אתה חושב לפני השינה: "אם אני מודע לרגע הזה אני כנראה חושב על מספר כלשהו בין 0 ל-120. כי ככה אני נרדם כשאני צריך לישון ולא ממש עייף".
דבר אחד שלא יודעים עליך: "מעולם לא הקאתי לפני גיל 25 (ומאז 3 פעמים נכון להיום)".
מה החלום הגדול: "רק שימשיך ככה בעוד מקומות בעולם ובתנאים יותר טובים".
ספר על השירים החדשים שלך: "אין לי המון שירים חדשים אבל לגמרי הרבה דברים שעבדתי עליהם בתקופה האחרונה יוצאים ממש עכשיו לאור - תקליט כפול של טריליון, התקליט של 3421... מאוד מאוד ממליץ לעקוב באינסטה אחרי הלייבל שלנו - Ghostown.records כי כל מה שצריך לדעת (על החיים עצמם) נמצא שם".