מהדורות החדשות עוסקות באריכות בפגיעות ישירות במבנים, נפילות בשטחים פתוחים, תקיפות בלבנון, פצועים והרוגים, והחיים עצמם. מה שאינו זוכה לסיקור הוא עולם התרבות שחוטף פגיעה ישירה ונאלץ לסגור מוזיאונים, לבטל תערוכות והצגות, ולהשאיר את הציבור ללא מפלט תרבותי בימים קשים אלו.
2 צפייה בגלריה
אי של שפיות. יותם יקיר
אי של שפיות. יותם יקיר
אי של שפיות. יותם יקיר
(צילום: צבי רוגר)
לעדכונים שוטפים והתראות פיקוד העורף בחיפה והקריות הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ השקטה שלנו >> https://bit.ly/47yENVa

קראו עוד:

בין מוסדות התרבות שנאלצו לסגור את שעריהם, גם מוזיאוני חיפה ששקדו זמן רב על תערוכות מושקעות, ביניהן תערוכת סוסיתא ותערכות במוזיאון טיקוטין.
יותם יקיר, מנכ"ל מוזיאוני חיפה סוקר את מצב המוזיאונים, והצורך לייצר אי של שפיות בימים טרופים אלה.
יקיר: "החל מיום ראשון, מוזיאוני חיפה סגורים לקהל הרחב, על מנת לעמוד בהנחיות פיקוד העורף ועיריית חיפה. מאז ה- 10 באוקטובר, סמוך לפרוץ המלחמה, שאז דווקא הרבינו בפעילויות בכל רחבי חיפה, זו הפעם הראשונה שנאלצנו לסגור את שערינו וזה עצוב.
"נאלצנו לבטל אירועים משמעותיים שתוכננו לימים אלה, כמו 'יום יפן' במוזיאון טיקוטין ואירוע פתיחה חגיגי לתערוכה החדשה 'סוסיתא' במוזיאון העיר חיפה, אודות המכונית הישראלית המיתולוגית הסוסיתא".

2 צפייה בגלריה
רכב סוסיתא
רכב סוסיתא
תערוכה שנדחתה. רכב סוסיתא
(צילום: צביקה טישלר)

מנכ"ל המוזיאונים של חיפה מדגיש כי הוא מחכה לרגע שיינתן האישור להחזיר את הקהל למוזיאונים.
"חלק מהאירועים, כמו הרצאות, הצלחנו להעביר ל'זום' וההיענות נותרה גבוהה", אומר יקיר, "בכל המוזיאונים קיימים מרחבים מוגנים, וברגע שרק נוכל, נפתח אותם מחדש לקהל, כמובן תוך הקפדה על כל ההנחיות".
יקיר מוסיף: "כאמור, מוזיאוני חיפה הגיבו למלחמה מיומה הראשון, מתוך הבנה שזוהי שליחותנו בעת הקשה. המוזיאונים היו פתוחים באופן רצוף החל מה- 10 באוקטובר עם מאות רבות של פעילויות הפגה והעשרה למשפחות, צעירים ומבוגרים ועם לוח תערוכות רלוונטי ומעניין שהתאים עצמו לעת הזו. חשוב לנו ליצור אי של שפיות בזמנים קשים אלה. בתקווה לימים שקטים וטובים יותר".