יוצאים מהבית: בחול המועד פסח 2022 ייערכו אירועים רבים בחיפה והסביבה, עבור משפחות וילדים. קבלו את המדריך המלא לאירועים בחג.
6 צפייה בגלריה
הצגת הכי דוב שיש בפסטיל הצגות ילדים חיפה
הצגת הכי דוב שיש בפסטיל הצגות ילדים חיפה
הצגת "הכי דוב שיש" בפסטיבל הצגות ילדים חיפה
(צילום: ג'ראר אלון)

פסטיבל חיפה הבינלאומי ה-32 להצגות ילדים | 17-19 באפריל

שלושה ימים של קרנבל בינלאומי וססגוני בו יוצגו כ-200 הצגות ומופעים מהארץ ומהעולם, שיתקיימו במתחם תיאטרון חיפה. ובנוסף, 7 הצגות מקור שהופקו במיוחד לפסטיבל בבכורה עולמית.
השנה, מצדיע הפסטיבל לגיבורת התרבות הלאומית, כלת פרס ישראל - נעמי שמר, בהצגה הפותחת "פרפרים בראש" – מחזמר ישראלי מקורי חדש לילדים משיריה של שמר. כתיבה ובימוי צביה הוברמן.
לראשונה, יציג הפסטיבל הותיק את פרויקט "החממה" – מיזם חינוכי-תרבותי הכולל מפגשי תלמידים עם יוצרים, מחזאים ושחקנים מהשורה הראשונה וכן הצגת דגל פורצת גבולות, "מאחורי הפלאים" – חוויה תיאטרלית רב חושית ויחידה מסוגה.
6 צפייה בגלריה
הצגת העיניים של טיטו - פסטיבל הצגות ילדים חיפה
הצגת העיניים של טיטו - פסטיבל הצגות ילדים חיפה
הצגת "העיניים של טיטו" - פסטיבל הצגות ילדים חיפה
(צילום: ג'ראר אלון)
חמש ההצגות הנבחרות המשתתפות בתחרות הן:
"ביצת הפתעה": מאת ובבימוי ענבל גנצר שיבי
"הכי דוב שיש": מאת תום חודורוב וחן גרטי. בימוי עידן עמית
"העיניים של טיטו": מאת הדר גלרון ונופר הורוביץ, בבימוי הדר גלרון
"הרון הלא נכון": מאת רן דברת ובבימוי ליאת פישמן לני
"סבתא סורגת": מאת הדס גלבוע ע"פ ספרו של אורי אור-לב ובבימוי יואב ברתל ואביגיל רובין
6 צפייה בגלריה
הצגת סבתא סורגת בפסטיבל הצגות ילדים
הצגת סבתא סורגת בפסטיבל הצגות ילדים
הצגת "סבתא סורגת" בפסטיבל הצגות ילדים
(צילום: ג'ראר אלון)
במסגרת תיאטרון הרחוב יתקיימו 15 מופעים שונים עם כ-40 אמנים מרחבי העולם: הולנד, איטליה, צרפת, ספרד, מקסיקו וישראל. בין האירועים, שיתקיימו ברחבת התיאטרון וברחובות הסמוכים, יתקיימו מופעי מחול, קרקס, ליצנות, אקרובטיקה. הכניסה למופעי הרחוב חופשית.
בנוסף, יארח הפסטיבל 22 הצגות אורחות, ביניהן: "אבא עושה בושות", על-פי ספר הילדים של מאיר שלו, "מכתב הקסם", ההצגה הזוכה בפסטיבל חיפה להצגות ילדים ה-31, "אגדות המלך שלמה", מאת ח.נ. ביאליק ועוד.
לפרטים נוסף אודות פסטיבל הצגת ילדים 2022: https://www.ht1.co.il/ContentPage?Id=15

פסח במוזיאוני חיפה | 16-21 באפריל

סדנאות, הדרכות ופעילויות לכל המשפחה במוזיאוני חיפה במהלך חג הפסח. בנוסף, בכל התערוכות המציגות במוזיאוני חיפה, יתקיימו במהלך חול המועד הדרכות ללא עלות בשפות העברית והרוסית.
מוזיאון העיר:
סדנה - מי יבנה בית בחיפה? | 20.04, רביעי | 11:00, 12:00
במקום לבנות פירמידות בחומר ולבנים, אתם מוזמנים לבנות איתנו נוף עירוני בסדנת מיחזור שאריות עץ הישר מנגריית המוזיאון! איזו שכונה מעניינת אתכם? הבתים העתיקים של המושבה הגרמנית? הואדיות הירוקים של הר הכרמל, או מרכזי המסחר של הדר? ביחד נגלה הבדלים בנוף העירוני המגוון של חיפה וניצור תמונת תלת ממד.
הפעילות מיועדת לילדים בגילאי 5+ | הכניסה ללא עלות במימון 'בנק הפועלים'
סדנת פסיפס נייר צ'בורשקה | 21.04, חמישי | 11:00, 12:00
צ'בורשקה הוא יצור דמיוני, גופו קטן, אוזניו גדולות וגופו מכוסה פרווה חומה. יום אחד מוכר מופתע מצא אותו בארגז תפוזים. ומהיכן מגיעים תפוזים? צ'בורשקה הוא גיבור ידוע וצעצוע אהוב בקרב יוצאי בריה"מ לשעבר. ניצור ביחד את דמותו בטכניקת פסיפס מנייר
הפעילות מיועדת לילדים בגילאי 5+ | הכניסה ללא עלות במימון 'בנק הפועלים'
מוזיאון חיפה לאמנות:
כשנייר מתגלגל לו – קווילינג אביבי | 17.04, 18.4, 19.4, 20.4 | 10:30, 11:30, 12:30, 13:30
סדנת קווילינג אביבית בה נכין כרטיסי ברכה בטכניקה ייחודית של עיטור ברצועות נייר מגולגלות.
הפעילות מיועדת לכל המשפחה | הכניסה ללא עלות במימון 'בנק הפועלים'
מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית:
סדנת פרח הסאקורה
איפה: מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, שדרות הנשיא 89, חיפה
מתי: 17.04, 18.4, 19.4, 20.4, 21.4 | 10:30, 11:30, 12:30, 13:30
הסאקורה הוא עץ הדובדבן היפני. מידי שנה בתחילת האביב פורח עץ הסאקורה בפרחים לבנים- ורודים והיפנים נוהגים לצאת ולצפות בפריחת הסאקורה. בסדנה נכין פרחי סאקורה מאוריגמי- אמנות קיפולי הנייר.
פרטים נוספים:
הפעילות מיועדת לילדים בגילאי 5+ | הכניסה ללא עלות במימון 'בנק הפועלים'
הרמן שטרוק:
סדנת פסח – 'מדפיסים אביב' | 17.04, 18.4, 19.4 | 11:00, 12:00, 13:00
"איך יודעים שבא אביב"? מסתכלים סביב סביב... לאחר התבוננות בפרחים ובצמחים האביביים, נדפיס מוטיבים באמצעות חותמות וניצור תמונה אביבית על פלטת עץ.
הפעילות מיועדת לילדים בגילאי 6+ | הכניסה ללא עלות במימון 'בנק הפועלים'
המוזיאון הימי הלאומי:
סדנת תכשיטי פרעונים | 17.04, 18.4, 19.4, 20.4, 21.4 | 10:30, 11:30, 12:30, 13:30
תרבות מצרים העתיקה המוכרת לנו מההגדה של פסח, מיוצגת במוזיאון הימי בשלל מוצגים מקוריים ומרתקים. תכשיטיהם המיוחדים של פרעוני מצריים נחשבו ליקרים ומפוארים בעולם העתיק.
עינו של הורוס, החרפושית, הלוטוס, נחש הקוברה ועוד סמלי חרטומים עיטרו את התכשיטים המרהיבים.
לכבוד הפסח, נחזור לשעה קלה לסדנאות האמנים במצריים העתיקה ונעצב תכשיטים ברוח מלכי ומלכות מצרים.
הפעילות מיועדת לילדים בגילאי 5+ (בליווי מבוגר) | הכניסה ללא עלות במימון 'בנק הפועלים'
למידע נוסף אודות פעילויות פסח במוזיאוני חיפה: https://bit.ly/35JGIe8
שתי נקודות דמיוניות, והנוף - תערוכה במרחב הציבורי | 5-23 באפריל
תערוכת קבע במרחב הציבורי בחיפה, שנפתחה השבוע ותתקיים בציר מדרגות גדרה וגמלא בנתיב אלף מדרגות חיפה. מתחם התערוכה נקרא "רובע המדרגות" וחוצה את הרחובות יפה נוף - הנריאטה סולד – החשמונאים - גולומב.
לראשונה, זה שנים, הוזמנו אמני חיפה לפעול בפעולת קבע במרחב הציבורי, כשהם מתבקשים להגיב למרחב. היוזמה לתערוכה נולדה במהלך משבר הקורונה מתוך רצון לתמוך באמנים ובאמנות המקומית ומתוך הכרה בחשיבותו של המרחב הציבורי. תערוכת הקבע ברובע המדרגות שואפת לעודד הליכתיות עירונית ולחבר בין מדרגות חיפה: העיר התחתית, הדר הכרמל והכרמל המרכזי.
התערוכה "שתי נקודות דמיוניות, והנוף" עוסקת בשאלת ייצור הנוף החיפאי האיקוני וחושפת את ההיסטוריה שמאחורי תכנונו - האם הוא אקראי או מתוכנן ומה המבט לוטש העיניים, אל נמל חיפה וצפונה, מסתיר. התערוכה מציעה נקודות מבט אלטרנטיביות ושואלת מתי מרחב הופך לנוף ואיך רואים עיר. עוד מתייחסת התערוכה למתח שבין תכנון לטבע עירוני בעידן של משבר אקלים וסביבה. התערוכה מתייחסת גם לפולקלור של נתיב המדרגות המכונה "שביל החמורים" ומאירה את ההיסטוריה של המקום.
רובן המוחלט של העבודות בתערוכה הן עבודות תלויות מקום (סייט ספסיפיק) המתייחסות למאפיינים של האזור: הטבע העירוני, מרקמי האבן, המעקות, הגדרות וריהוט הרחוב, להשקפי הנוף המשתנים ולשטחים ציבוריים פתוחים. בין המדיומים בתערוכה: פיסול, צילום, ציור, גרפיטי, רדי מייד, הצבות קונספטואליות, עבודות סביבתיות, רישום בנוף, התערבויות בסביבה ועוד.
למידע נוסף אודות התערוכה: https://bit.ly/3ubPjzE

פסח באוניברסיטה

אוניברסיטת חיפה מזמינה את כל בית ישראל לחגוג את חג הפסח בקמפוס שעל הר הכרמל, עם ביקור ברכבלית, מסע מרתק לכל המשפחה במוזיאון הכט ומסלולים קלים ופשוטים שמשקיפים על הנוף היפה ביותר בארץ.
כל מי שמחפש בחופשת הפסח השנה חוויה שונה – וגם חינמית - שמשלבת בין קלילות ועומק, מוזמן להגיע לאוניברסיטת חיפה. את הסיור כדאי להתחיל ברכבלית, האטרקציה התיירותית המהפנטת של חיפה, שמעניקה לנוסעים בה מבט על הנוף מזוויות שעוד אף אחד לא ראה (הנסיעה ברכבלית אינה באחריות האוניברסיטה. יש לעקוב אחר הודעות על הפעלת הרכבלית). בתחנת האוניברסיטה, התחנה האחרונה של הרכבלית, תוכלו לבחור בשני מסלולים קלילים שסובבים את הקמפוס, ומעניקים נקודות תצפית על הנוף הייחודי שנשקף ממנו: מצד אחד, הנוף הכחול של מפרץ חיפה וצפון המדינה ומהצד השני הנוף הירוק של פארק הכרמל. את המסלולים ניתן למצוא בקלות באפליקציית המסלולים WISHTRIP ומלבד נקודות התצפית המרהיבות, אפשר יהיה למצוא שם גם יצירות אמנות ונקודות עניין נוספות בקמפוס, בליווי הסברים קצרים.
6 צפייה בגלריה
הרכבלית
הרכבלית
הרכבלית לאוניברסיטה
(צילום: גיל נחושתן)
גולת הכותרת של הביקור באוניברסיטה הוא כמובן מוזיאון הכט לארכיאולוגיה ואמנות שיהיה פתוח כל יום בחינם, החל מיום שישי ה-15.4 ועד ליום שבת ה-23.4 ויציע פעילויות לילדים ולמבוגרים (יש לעקוב אחר אתר המוזיאון לשעות הפעילות) . במוזיאון תוכלו לחזות בהיסטוריה של ארץ ישראל ב-5,000 השנים האחרונות, לעקוב אחר מסעות הפיניקים או לשוט יחד עם הספינה העתיקה ממעגן מיכאל. באגף האמנות תוכלו לחזות ביצירות של ואן-גוך, מונה או מודליאני. במהלך ימי החג וחול המועד יתקיים משחק חידות לכל המשפחה, שיוביל את המבקרים בעקבות סודותיה של מצרים העתיקה ומשחק באמצעות הטלפונים החכמים בעקבות סימני האביב. בכל אחד מימי חול המועד יתקיים בשעה 12 סיור מודרך למבוגרים בנושא "המסע אל מצרים העתיקה".

חיפה והסביבה:

פסטיבל הפרחים
בחוצות המפרץ אאוטלט יתקיים 'פסטיבל הפרחים' בימים א'-ד' 17-20.4 בין השעות 11:00-18:00 בתוכנית: שזירת פרחים, מופע בלונים פורחים שיתקיים כל חצי שעה עגולה ויצירות פורחות. בנוסף, פינת ציור ומתנפחים.
פסח בחי פארק
בקרית מוצקין יתקיימו אירועי חול המועד בחי פארק בין התאריכים 21-17 באפריל. בתוכנית: דוכני יצירה, דוכני איפור ובובות ענק. בנוסף, יתקיימו מופעים: ב-18.4 בשעה 11:00 מופע של רוי בוי וב-19.4 בשעה 14:00 מופע של פיטר הארנב.
6 צפייה בגלריה
פעילות חול המועד בשער הצפון
פעילות חול המועד בשער הצפון
פעילות חול המועד בשער הצפון
(צילום: לירן גולדבאום)
קניון שער הצפון
הפסטיבל האביבי יציע למבקריו מופעים מרהיבים של אקרובטים, בלונאים ואמני רחוב ומגוון סדנאות לילדים ולכל המשפחה. הילדים האמיצים יוכלו ליהנות מסדנת הכנת קשתות ואלה שירצו להתאבזר ולהיכנס לאווירה האביבית יוכלו להנות מסדנאות זרי פרחים, עיצוב שרשראות ובנדנות ברוח הפסטיבל. להשלמת המראה, יחכו למבקרים גם עמדות סטיילינג, שזירת צמות ואיפור שיהפכו אותם לילדי הפרחים והחופש המושלמים.
6 צפייה בגלריה
וודסטוק משפחתי בקריית אתא בשער הצפון
וודסטוק משפחתי בקריית אתא בשער הצפון
וודסטוק משפחתי בקריית אתא בשער הצפון
(צילום: AD PHOTOGRAPHY)
קניון עזריאלי (מרכז כפיר) בקרית אתא
אירועי פסח החלו כבר השבוע. היום (רביעי) התקיים 'בייבי דאנס' בשעה 11:30 פעילות מוסיקלית לתינוק ולאם בג'ימבורי קומה 2. 'הקוסם האמיץ' ביום חמישי 7.4 בשעה 17:00, סיפור והפעלה בבלונים.
'מופע אשליות וקסמים' ביום שני 11.4 בשעה 17:00 לכל המשפחה עם פיירמנטש אמן האשליות. 'סדנת יצירה' ב-17.4 בשעה 11:00 ובשעה 17:00 'איילת מטיילת' עם תאטרון ענבלון. 'ארטקולד' ביום שני 18.4 בשעה 11:00 'הזחל הרעב' מופע של תאטרון ענבלון, ובשעה 17:00 'מופע קסמים מרהיב'. אירוע נוסף יתקיים ב-20.4 בשעה 17:00 'קרקס ארגנטינאי'. 'סדנת קאפקייקס' ב-26.4 ביום שלישי בשעה 17:00 .
הופעות בקריון ביאליק
הופעה של חילזון וזהירון תתקיים בקריון עופר בקרית ביאליק ב-17.4 בשעה 10:30. וב-18.4 בשעה 10:30 תתקיים הופעה של כוכבת הילדים מיכל הקטנה.
עפיפוניאדה
בקרית ים ב-20.4 יתקיים 'פסטיבל אביב' ו'עפיפוניאדה', שתתקיים ככל הנראה בפארק המדע בקרית ים. בתוכנית: הפנינג לכל המשפחה, מתנפחים מוזיקה, והפרחת עפיפונים.
פסטיבל וודסטוק בקניון שער הצפון
פסטיבל LOVE&PEACE יתקיים בחול המועד בקניון שער הצפון לילדים ולכל המשפחה, בין התאריכים 18-19 באפריל בין השעות 11:00-18:00.
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://chat.whatsapp.com/IwYf2NjAQDTBV4EaIrqXrU
פורסם לראשונה: 16:10, 10.04.22