סרטו הדוקומנטרי של בוגדן חריסטנקו, בוגר מגמת התקשורת והקולנוע מתיכון עירוני ה׳ בחיפה זכה במקום השני בפסטיבל הסרטים הבינלאומי - דוק אביב.
2 צפייה בגלריה
בוגדן
בוגדן
חריסנקו וכרזת הסרט "בוגדן"
(צילום: עיריית חיפה)
הסרט הדוקומנטרי ״בוגדן״, מבית היוצר של מגמת הקולנוע בתיכון עירוני ה׳ זכה (29.5) במקום השני בקטגוריית ״דוק צעיר״ בפסטיבל הסרטים הבינלאומי דוק אביב, המתקיים בסינמטק תל אביב.
הסרט, שצולם במהלך שנה שעברה, מביא את סיפורו של בוגדן חריסטנקו (19), אז תלמיד י״ב, עולה חדש מאוקראינה והתמודדותו עם קשיי ההתאקלמות והשפה בארץ, תוך כדי לימודים וסיוע לפרנסת המשפחה בעסק לשטיפת רכבים של אביו. חרף הקשיים סיים בוגדן את לימודיו בהצטיינות.
הסרט התמודד עם עשרות סרטים שנשלחו לפסטיבל. תשעה סרטים עלו לשלב הגמר, ובוגדן סיים במקום השני.
בוגדן, כיום חייל בחטיבת הנח״ל התבשר טלפונית על זכייתו בתחרות, וציין בהתרגשות כי הוא גאה על התוצר הסופי ובעיקר על הדרך שהוא עבר.
2 צפייה בגלריה
בוגדן מקבל את הפרס
בוגדן מקבל את הפרס
בוגדן מקבל תעודה בבית הספר עירוני ה'
(צילום: עיריית חיפה)
חגית לוי, מנכ"לית עירוני ה׳: ״הסרט פותח לרגע חלון ומזמין אותנו הצופים למציאות חייו המורכבת של בוגדן. הכנות, הפתיחות ואפילו הרוח הנחושה והאופטימית הנושבות בסרט היו בודאי חלק מהסיבה מדוע זכה במקום 2 בדוק-אביב.
"מגמת הקולנוע שלנו נותנת ביטוי לדילמות, הקשיים והאתגרים עימם מתמודדים בני נוער היום, והיא פועלת ברגישות ומחויבות עצומה כלפי התלמידים ומשום כך היא מגמה מבוקשת מאד. הישגי התלמידים בבגרות גבוהים וסרטי הגמר שלהם זוכים בפרסים בינלאומיים מדי שנה״.
קישור לסרט:
פורסם לראשונה: 21:22, 29.05.22