1. ספרי לי קצת על עצמך-
שמי ליאור קדרון, ילידת חיפה.
באחד הימים, עת גרתי בירושלים, הגעתי לחנות ששימשה בסיס ממנו יצאתי לעבודתי. שם ראיתי כלבה קטנה, מוזנחת, מלוכלכת, פצועה מעט. האיש שעבד שם אמר שזרקו אותה. לבי יצא אליה. היא היתה כה מפוחדת, אבודה. החלטתי לאמץ אותה ולתת לה בית חם. מאז נכנסה "פורש" לחיי. דאגתי לטיפוחה, בריאותה וכל שאר צרכיה, והיא מצידה דאגה לשמור עלי ולהעניק לחיי המון הומור ואהבה. היא היתה שובבה ואהבה לעבור כל גבול שלא התאים לה. אהבתי אותה מאוד.
פורש נפטרה מזקנה, כשהיא מחובקת בידיי.
הספר "עלילות פורש בבגדד" נולד במחלקה פנימית בבית חולים יוספטל באילת, שם הייתי מאושפזת וטופלתי בעקבות מחלות עמן אני מתמודדת.

2 צפייה בגלריה
ליאור קדרון- מחברת הספר "עלילות פורש בבגדד"
ליאור קדרון- מחברת הספר "עלילות פורש בבגדד"
ליאור קדרון- מחברת הספר "עלילות פורש בבגדד"
(צילום: באדיבות הוצאת צמרת)

2. מאין הגיעה השראתך לכתיבה?
לחברותי היו ילדים קטנים איתם בליתי. סיפרתי להם סיפורים רבים, תמיד מצחיקים, גם עלילתיים. הם אהבו את פורש מאוד. לאחר פטירתה בשיבה טובה, החלטתי שעוד ועוד ילדים ואנשים צריכים להמשיך לצחוק איתה. לא רציתי שעם לכתה ימות גם הצחוק איתה.
3. מה הביא אותך לכתוב דווקא על מיקום כמו בגדד?
חשבתי דווקא על בגדד כיוון שחשבתי על פורש, שתרצה לקבל חתימה מאלדין. פורש סיפקה כמויות אדירות של צחוק, ואני אוהבת מאוד לצחוק. אם רוחי מעט נופלת, אני חוזרת אליה וצוחקת. כך נולד הספר. הייתי חולה ומעט בודדה. מצב רוחי לא היה שפיר. התחלתי לכתוב את עלילות פורש בבגדד, וצחקתי המון.
4. מה החלק שהכי אהבת בתהליך?
החלק שהכי אהבתי בכתיבת הספר היה הצחוק. צחקתי המון... זה גם גרם לעיכוב בכתיבה אבל זה היה כייף. בהוצאת הספר היה רגע אחד, רגע מדהים מבחינתי, רגע שבו כתבה לי העורכת, גילי תל אורן, שהיו קטעים שהיא ממש צחקה בקול רם. זה היה העונג הגדול ביותר.
5. האם נתקלת באתגרים/קשיים במהלך הכתיבה?
היה לי חשוב מאוד שלמרות הסיפור הדמיוני, תהיה אחיזה במציאות גיאוגרפית. בדקתי במפות כיצד יתכן המסע בדרך חזרה. היה לי חשוב שלמרות הדמויות והעלילה הדמיונית, תהיה מסגרת מציאותית שבתוכה מתקיים הכל. מעבר לכך, רק צחוקי עיכב אותי וגם גרם לי הנאה צרופה בכתיבה.

2 צפייה בגלריה
ליאור קדרון- מחברת הספר "עלילות פורש בבגדד"
ליאור קדרון- מחברת הספר "עלילות פורש בבגדד"
ליאור קדרון- מחברת הספר "עלילות פורש בבגדד"
(צילום: באדיבות הוצאת צמרת)

6. מה המסר שלך לקוראים?
הספר מדבר על חברות וקבלת השונה. כל דמות שונה מרעותה, ממש עולם אחר. עולם אחר של השקפות והתנהגות. זה מופנם, זו חצופה, זה מתחשב, זה רגיש... ופורש. היא מבטאת את כל מה שלא ראוי לבטא, מתנהגת בטבעיות שלה שאינה תמיד מתאימה לחברה. היא גם אוהבת ומבטאת רגשות שאחרים מסתירים. כולם שונים. אין אחד דומה למשנהו. המסר הוא לקבל את כולם כמו שהם. יש ערכי חברות בספר, ואלה גוברים על אינטרסים אישיים ונוחות אישית.
7. האם את עובדת כיום על משהו חדש?
אני כותבת היום שני ספרים. שניהם לילדים. אותו קהל יעד של 'עלילות פורש בבגדד'. אחד מהם ספר שלישי בסדרת פורש. יש כבר ספר שמוכן ליציאה לאור והוא כבר נמצא בהוצאת ספרי צמרת. יש עוד סיפורים שמוכנים ליציאה לאור, ועוד שניים באמצע כתיבה בהפסקה.

מראיינת: ניצן יהושע
לרכישה בחנויות הספרים "סטימצקי" ו"צומת ספרים", וכן באתר NETBOOK
מוגש מטעם: הוצאת צמרת