מועצת העיר חיפה ערכה (שני) ישיבת הזדהות בה כל חבר מועצה מכהן צריך להכריז, רגע לפני פירוק המועצה לטובת הבחירות, על השתייכותו לסיעה כזו או אחרת.
3 צפייה בגלריה
יעקב בורובסקי
יעקב בורובסקי
יעקב בורובסקי
(צילום: דנה קופל)
מעבר למשמעות ההצהרתית והפוליטית, להכרזה יש משמעות כספית שתבוא לידי ביטוי ביכולת של הרשימות לגייס כספים לקמפיין הבחירות.
בישיבת ההזדהות הכריז סגן ראש העיר שמשון עידו על השתייכותו לסיעתו של יעקב בורובסקי, סיעת מחוברים לחיפה וקרית חיים. עידו עמד בקדנציה האחרונה בראש סיעת הליכוד, סיעה בת 3 חברים שכללה את אלי בן דיין, איציק בלס ועידו עצמו.
הצהרתו של עידו כי הוא נמנה עם סיעתו של בורובסקי פוגעת בליכוד, וחברים בסניף חיפה רואים בכך פגיעה אישית ומפלגתית. "עצוב מאד לראות שהמדינה שלנו הפכה לפח אשפה גדול, אם כך מתנהג סגן ראש עיר מטעם הליכוד", אומר בכיר בסניף הליכוד חיפה, "המפלגה הביאה אותו למקום שלו, תמכה בו, הייתה הבית שלו, וכך הוא גומל לה. בושה, אין מילים".

3 צפייה בגלריה
שמשון עידו
שמשון עידו
פגע בליכוד. שמשון עידו
(צילום: נחום סגל)

מי שעומד מאחורי המהלך הפוליטי הוא יעקב בורובסקי, שלא מתנצל.
בורובסקי: "אני בונה את חיפה וכל מי שנמצא בציר הבנייה מצטרף ומי שבציר המבקש להמשיך את הכאוס לא יהיה איתנו ונפעל נגדו".
אתה מפרק את הליכוד?
"לא מעניינת אותי תנועת הליכוד. מעניינת אותי חיפה. זה לא יהיה רק הליכוד אלא כל מפלגה שמתעלמת מהעיר חיפה. איפה השרים מחיפה? למה אין ייצוג של חיפאים בממשלה? כי לא סופרים אותנו. אני אעשה חיבורים עם אנשי ליכוד, עולים, ערבים ויחד נבנה את תנועת המחאה הגדולה ביותר בישראל למען חיפה".

3 צפייה בגלריה
חברי הרשימה
חברי הרשימה
בורובסקי וחברי רשימת מחוברים לחיפה וקרית חיים
(צילום: שובל נחום)

עידו הוא מהאנשים שייבנו את העיר?
"בהחלט. עידו הוא אחד האנשים היותר רציניים שעשו למען חיפה. כדורגלן מכבי חיפה, יו"ר איגוד מורי הנהיגה, סגן ראש עיר, אדם שמי שעבד איתו יודע כי הוא חרוץ ונעים הליכות".
עידו יקבל מקום 2 ברשימה?
"עד ה-30 לחודש נדע מיקומים. אבל אותי לא מעניינים מיקומים אלא הצלת חיפה. נחזר אחר אוהבי העיר ונבעט בכל מי שמנסה להכניס דם רע".
יחסיך עם הליכוד בשפל. קיימת כנס במקביל לכנס של הליכוד בסוף השבוע.
"הליכוד לא מעניין אותי. אם פגעתי בהם כספית אז מדובר בתנועה עשירה. יש לבדוק איתם האם בעקבות המעבר של עידו לסיעתי הם ירדו עוד בסקרים. אני עושה למען חיפה. כל השאר לא מעניין".