העימות המסורתי של אוניברסיטת חיפה בין המועמדים והמועמדות לראשות עיריית חיפה נקבע להיערך ב - 24.10.2023, בשעה 19:30 באוניברסיטת חיפה. את הדיבייט מארגן ומנחה פרופ' איתי בארי מהמחלקה למנהל ומדיניות ציבורית בבית הספר למדעי המדינה.
3 צפייה בגלריה
המועמדים באים לאוניברסיטה
המועמדים באים לאוניברסיטה
המועמדים באים לאוניברסיטה
(צילום: אביעד טל, אלעד מלכה, ראובן קופיצ'נסקי, מיכה בריקמן)
זוהי מערכת הבחירות השלישית לראשות עיריית חיפה שבה מקיים פרופ' בארי את הדיבייט הפוליטי – והוא יתקיים על פי כללי הדיבייט הפוליטי הנהוגים בעולם – שאלות למועמדים ושאלות-תשובות בין המועמדים; זמן קצוב לתשובות; שאלות מהקהל וכד'. כמו בפעמים הקודמות, הציבור החיפאי מוזמן להשתתף באירוע – שישודר במקביל ברשתות החברתיות של האוניברסיטה.
ההזמנה להשתתפות בדיבייט נשלחה לכל מי שהכריז על מועמדותו לראשות העיר והשתתפות תהייה לכאלה שיהיו מועמדים – נכון למועד קיומו של הדיבייט – ולהם בלבד.
המאשרים את השתתפותם עד היום (1.10.23): יצחק בלס, איברהים גאטס, אביהו האן, יונה יהב, דוד עציוני, קיריל קארניק, שרית גולן שטיינברג, יוסי שלום.

3 צפייה בגלריה
פרופ' איתי בארי
פרופ' איתי בארי
אירוע דמוקרטי חשוב. פרופ' איתי בארי
(צילום: איל תגר)

פרופ' איתי בארי: "זה אירוע ציבורי חשוב ומי שלא מגיע זו גם אמירה חשובה. זה הזדמנות לראות עימות חזיתי בין המועמדים. יש פה חשיבות דמוקרטית שהנבחרים מגיעים לתת תשובות ולהציג עמדות ותוכניות, ומתחייבים בפני הציבור. הציבור זוכר את האירועים האלו ושואל האם ביחס להבטחות המדיניות התקיימה כן או לא.
"קורא למועמדים לבוא להגיד את כל האמת ולהודות בקיים ובאתגרים ואולי אפילו בחולשות. הזדמנות טובת לייצר בריתות. לפני 10 שנים היה מועמד שפרש בדיבייט. זה אירוע חשוב שיכול להשפיע על מהלך הבחירות. איציק מרדכי ונתניהו היה הדרמטי ביותר בישראל.
"אי הנוכחות של קליש בדיבייט הקודם כנראה לא השפיע על הבחירות אבל נתן לנו אולי אפשרות להבין מה צפוי לנו בקדנציה הנוכחית".

3 צפייה בגלריה
משתתפי הפאנל הירוק: עציוני, גולן, בורובסקי והאן
משתתפי הפאנל הירוק: עציוני, גולן, בורובסקי והאן
משתתפי עימות בנושא סביבה. קליש ויהב נעדרו
(צילום: נטע פלג)

על פי האוניברסיטה, טרם אישרו הגעה עינת קליש ויעקב בורובסקי. קליש נעדרה גם בעימות שנערך בנושא סביבה, תוך שהיא טוענת כי מדובר במלכודת ובזבוז זמן. לאותו עימות בנושא סביבה לא הגיע גם יונה יהב, שאישר הגעה, אך ברגע האחרון מסר כי השתתפותו בהלווית רעיית אריה גוראל, ובהמשך ניחום משפחת גוראל, מנעו ממנו להגיע לעימות.
עימות בין המועמדים והמועמדות לראשות עיריית חיפה, 24.10.2023, ט' בתשרי, בשעה 19:30, אולם הכט, אוניברסיטת חיפה