למרות שלל המועמדים לראשות העיר, מעטים מהם מניפים את דגל המחאה החברתית וההתנגדות לחקיקה המשפטית. אביהו האן, יו"ר רשימת הירוקים – כחול לבן מצהיר כי במידה וייבחר לראשות עיר, ידאג כי חיפה תישאר עיר ליברלית.
5 צפייה בגלריה
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
האן בכנס הירוקים בבית אבא חושי
אשנה את הסטטוס קוו. האן
(צילום: אביעד טל)
בשבוע שעבר הודיע יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ על תמיכתו בריצת האן לראשות עיר.
מאיפה ההיכרות עם גנץ?
"אנו מכירים מהיום הראשון להקמתה של "חוסן לישראל". הירוקים היו הזרוע הקדמית של גנץ בחיפה".
מה יתרום לחיפה החיבור עם גנץ?
"הירוקים וגנץ חולקים ערכים זהים של דמוקרטיות, ליברליות, יושר וכבוד לסמליה הממלכתיים של המדינה. למן הרגע הראשון ראינו בגנץ מנהיג לאומי ואנו מקווים כי יהיה ראש ממשלת ישראל. החיבור לגנץ חשוב מאד, ויחד נוכל להביא תקציבים שיאפשרו לחולל שינוי בחיפה".
כמו מה למשל?
"נדאג לתוכניות תיירות, תחבורה, והגברת הביטחון ברחובות באמצעות שיטור עירוני ושוטרים. אך בעיקר נדאג לתוכנית פינוי המפעלים מהמפרץ. כל לילה לפני שאני נרדם אני חושב איך לקדם את פינוי המפעלים. זו משימת חיי. אני אהיה היחיד שאדאג לקדם את החלטת הממשלה בנושא. רק מי שהשתתף ב-200 הפגנות לאורך השנים יכול להבין את חשיבות הנושא לעתיד העיר, ולא ארפה עד שזה יקרה".
איפה אתה בנושא המחאה החברתית?
"אני וחבריי מפגינים מהיום הראשון של המחאה בצומת חורב. ממפגינים בודדים צמחנו ל-50 אלף. לא הצטרפנו למחאה כמו פוליטיקאים אחרים שחשבו שזה יביא להם ערך אלקטורלי. לא חששנו להתריע מהיום הראשון כי ההפיכה המשפטית היא סכנה למדינה. נפגין עד שהממשלה תתעשת ותבטל את החקיקה המשפטית המסוכנת לכולנו".

5 צפייה בגלריה
הולכים יחד. גנץ והאן
הולכים יחד. גנץ והאן
הולכים יחד. גנץ והאן
(צילום: אלעד מלכה)

איך החקיקה תפגע בחיפה?
"אנו נראה את זה דרך המערכת החינוכית שתכלול הדרה של אוכלוסיות נשים, להט"בים ואוכלוסיות שונות אחרות. עם הרפורמה תעבור אנו עלולים לראות פתאום הפסקת התחבורה הציבורית בשבת. כראש עיר אבקש לשנות את הסטטוס קוו בעיר ולהרחיב את התחבורה הציבורית, לרבות הכרמלית והרכבלית שיאפשרו לתושבי חיפה להגיע לים ולעיר התחתית גם בשבת. אנו הרשימה היחידה שמתנגדת להפיכה המשפטית ואני קורא למועמדים האחרים לחשוף את עמדותיהם בנושא החקיקה".
הם לא התבטאו?
"בורובסקי, עציוני ויהב שומרים על עמימות ועושים שימוש באמירות מעורפלות. חלקם בצד הימני של המפה והם חוששים שיאבדו קולות. אני קורא להם להצטרף למחאה ולתת כתף כדי לעצור את הרעה שמובילה ממשלת ישראל".
מה דעתך על נתניהו?
"נתניהו הוא מנהיג שאיבד את הדרך".
מועמדים אחרים זוכים לתרומות מגורמים פרטיים. מה איתך?
"אני מודאג שאני רואה 3 מועמדים שמקבלים כספים מגורמים עסקיים, דרך הלוואות ותרומות. אני חושש שחיפה עלולה ליפול לידיים של אינטרסנטיים עסקיים, וכי העירייה לא תדאג לאינטרסים של התושבים אלא של בעלי עניין. מי שמשקיע ושם מיליונים בקמפיינים, בסוף ירצה לגבות את ההשקעה והם יחמדו את הנכסים לטובתם".

5 צפייה בגלריה
התרומות נחשפות
התרומות נחשפות
מי יגיע לסיבוב שני?
(צילום: מיכה בריקמן, גביש מדיה, אביעד טל, אלעד גרשגורן)

סיבוב שני


אסור לקבל כספים מיזמים?
"צריך להיות זהירים. כשאתה משלב בעלי הון ברשימה ונותן להם להיות אחראים על תאגידים עירוניים זה יכול להיות מסוכן. אני היחיד שלא מקבל כסף מבעלי הון. אני קורא למועמדים לחשוף את מערך האינטרסים שלכם כדי שנדע את המחויבות שלהם לאותם גורמים. כשאני מסתכל על רשימות מועמדים, אני רואה רשימות של הקבלנים והתעשיינים".
מה החשש?
"שאם לא ניזהר, על מועצת העיר ישלטו בעלי עניין. מי שמשקיע מיליונים ירצה לראות תוצאות. רק אדגיש, יזמים וקבלנים מבורכים בעיר. ויהיה להם דלת פתוחה ללשכתי. אבל האינטרס המרכזי חייב להיות של התושבים, העיר ובסוף גם היזמים".
הסקרים לא מעודדים מבחינתך.
"אני רואה בסקרים שאני, עציוני ובורובסקי קרובים ואחד מאיתנו יתמודד מול יהב בסיבוב שני. אני אנצח את יהב בסיבוב שני".

5 צפייה בגלריה
ח"כ טרופר וחברי רשימת הירוקים
ח"כ טרופר וחברי רשימת הירוקים
ח"כ חילי טרופר וחברי רשימת הירוקים
(צילום: הירוקים כחול לבן)

קראו עוד:

יהב או קליש?
"שניהם נכשלו. אחרי 15 שנות יהב ועוד 5 שנות קליש, ברור לי שמדובר ב-20 שנים רעות של ניהול עיר. צריך ראש עיר אחר, שלא ימכור את נכסי העיר".
מה מכשיר אותך להיות ראש עיר?
"11 שנים חבר מועצה. פעלתי בכל הוועדות המקומיות, התאגידים והחברות העירוניות. אני מכיר היטב את העיר לפרטי פרטים. יש לי יכולות כמי שפעל בארגון גדול עם הבנה ניהולית רחבה. אני יודע לנהל ויחד עם צוות חכם אביא את היכולות שלי ואצעיד את חיפה קדימה".
גדעון סער תומך בעציוני. גנץ בך. מה קורה במחנה הממלכתי?
"כחול לבן תומכים בנו וגנץ רואה בי מנהיג שיכול להוביל את חיפה. גדעון סער קיבל החלטה שצר לי עליה אבל עם זה נתקדם".
יש סיכום לתמיכה במי שיוביל בינך ועציוני?
"אין סיכום. אני מדבר עם כל הסיעות כדי שהתמיכה תהיה בי בסיבוב שני".
מכירים אותך בממשלה?
"לפני חודש וחצי הייתי בוועדת הפנים והסביבה והצגתי בפני יו"ר הוועדה יעקב אשר את התיקונים הנדרשים כדי לקדם את תוכנית המפרץ החדשה. אני מכיר את כל המערך של משרדי הממשלה ועמדתי איתם בקשר. אדע להביא תקציבים ממשלתיים".

5 צפייה בגלריה
אביהו האן והירוקים בהפגנה
אביהו האן והירוקים בהפגנה
אביהו האן והירוקים בהפגנה
(צילום: הירוקים של חיפה)

מה אתה מתכנן בעיר?
"יש הרבה תוכניות. אני רוצה לקדם פתרונות בתחום ההייטק. כך למשל להכשיר את בניין אגד הישן שיהווה תשתית להקמת משרדים בתחום החדשנות. בנוסף, נייצר אטרקציות לתיירים, כמו למשל הקמת גשרים תלויים כמו שעושים בעולם, שישמשו הולכי רגל ורוכבי אופניים".
איך יסתיים המשבר החוקתי?
"אני מודאג ומצפה שממשלת ישראל תחזיר את המדינה למסלולה. מקווה שביבי וממשלתו הבעייתית ימשכו את הצעות החוק".
ואיך יסתיימו הבחירות בחיפה?
"אני אהיה ראש העיר חיפה. כל מי שיסכים למתווה ליברלי יוכל לשבת בקואליציה בראשותי. כל אלטרנטיבה אחרת רעה לחיפה".