עשרות אלפי בתי עסק מכל הגדלים שואלים את עצמם את אותן שאלות קשות בימים האלה: איך אפשר להמשיך ולהתנהל בימי מלחמה, שעוד לא רואים את סופם? כיצד מנהלים תזרים מזומנים כך שהעסק לא יקלע לחובות כבדים, ומהי העזרה לה אנו זכאים? כנס של "ידיעות תקשורת", קבוצת המקומונים הגדולה בישראל, יעסוק בסוגיות אלה, במטרה לאפשר לבעלי העסקים לחצות בבטחה את ימי חוסר הוודאות.
הכנס, שהוא ראשון מסוגו בתקופה הקשה הזו, יתקיים ביום רביעי הקרוב, ה-22 בנובמבר באוניברסיטת רייכמן בהרצליה, בשיתוף הפקולטה לכלכלה על שם טיומקין באוניברסיטה וכן הסוכנות היהודית וקרן IVN.

שינוי תפיסה


האירוע ייערך בשעות 9 וחצי בבוקר עד אחת וחצי ויעסוק בין היתר בנושאים הבאים: סוגיית הפיצויים לעסקים, הקפאת תקציבים, שינוי תפיסה פיננסית בזמן משבר וכיצד ניתן לסייע לעסקים בגדלים שונים לצלוח את התקופה הזו.
על הבמה יתארחו דוברים משלל תחומים הקשורים למשבר הכלכלי שנוצר סביב מלחמת "חרבות ברזל": כלכלנים בכירים, ראשי רשויות, נציגי פקידות הממשלה, בעלי עסקים ומי שחוו את התופת של ה-7 באוקטובר ונאלצו לוותר על חייהם הקודמים, בדרום ובצפון.

4 צפייה בגלריה
דני חחיאשווילי
דני חחיאשווילי
דני חחיאשווילי
(צילום: בנק ישראל)

הסוכנות היהודית תציג מספר פרויקטים ייחודים שהיא בונה למען העסקים בישראל, עם דגש על עסקים בגבולות של הדרום והצפון. מנכ"לית הסוכנות אמירה אהרונוביץ, תציג את הפעילות ואת אתגריה של הסוכנות היהודית בארץ וגם בעולם - מול גל האנטישמיות הגואה.
מנכ"לית הסטארט אפ החברתי, SparkIL, נעמה אור, תציג בפני בעלי העסקים את המיזם שהקימו הסוכנות היהודית וקבוצת עוגן, שמעניק הלוואות מיידיות ללא ריבית לעסקים שנפגעו בעקבות המלחמה.
בוועידה ישתתף המפקח על הבנקים, דני חחיאשווילי, שישוחח עם הפרשן הכלכלי הבכיר של "ידיעות אחרונות", סבר פלוצקר, על ההיערכות של בנק ישראל אל מול הבנקים לנוכח המלחמה, וכיצד לבנות מתווה נכון להתנהלות להמשך השנה.

4 צפייה בגלריה
מיכל דן-הראל
מיכל דן-הראל
מיכל דן-הראל
(צילום: פרטי)

הכנס יכלול מספר פאנלים, ביניהם דיון שיתקיים בנושא 'מצב התעסוקה בישראל: האם הרע עוד לפנינו?'. בין המשתתפות בפאנל: מריאן תחאוכו, חוקרת במכון אהרן למדיניות כלכלית ומיכל דן הראל, מנכ"לית Manpower ישראל.
כל הראיונות והפאנלים יועלו לצפייה גם ברשת mynet, רשת המקומונים הדיגיטלית של קבוצת "ידיעות תקשורת".
הכניסה לכנס חופשית, ומותנית ברישום מראש.