ארגז כלים איכותי, המצויד בכלים המתאימים יאפשר לכם לטפל במגוון תקלות קלות בבית ללא צורך להזמין בעל מקצוע. יתירה מכך, אם אתם בעלי ידיים טובות, שאוהבים לשפץ, לבנות, וליצור, אתם חייבים ארגז כלים מאובזר ואיכותי, שיאפשר לכם לבצע בהצלחה כל משימת תיקון בנייה ותחזוקה שתציבו לעצמכם. לפניכם רשימת הכלים הבסיסיים אותה הרכיבו צוות המומחים של חברת "בורג המפרץ", הנערכת בימים אלו לקראת התערוכה הגדולה והאיכותית בישראל לכלי עבודה בחסות "מקיטה", שחייבים להיות בכל ארגז כלים.
7 צפייה בגלריה
עשו זאת בעצמכם
עשו זאת בעצמכם
עשו זאת בעצמכם
(צילום: shutterstock)

כשהמברג נשבר

אך רגע לפני הרשימה, צוות המומחים של חברת "בורג המפרץ", מעניקים המלצה שהיא יותר המלצה חמה: "גם בתחום כלי עבודה ידניים ישנם כלים יקרים מאיכות טובה, כלים שנחשבים לפחות טובים, וכלים שרצוי שלא להתקרב אליהם, מאחר והם לא רק נשברים, אלא גם עלולים להסב נזקים לכם או למכשיר/ציוד/משימה בה אתם מטפלים.
7 צפייה בגלריה
אל תתפשרו
אל תתפשרו
אל תתפשרו
(צילום: shutterstock)
"אין זאת אומרת שכל הציוד שלכם חייב להיות יקר ואיכותי, אפשר בהחלט לחפף פה ושם, אולם רצוי מאד שכל הכלים שמפעילים לחץ (למשל, מגלי חוטים וקאטרים) או הכלים הדורשים הפעלת לחץ יהיו מאיכות טובה וממתכת אמינה. לכן, ברכישת אותם כלים ספציפיים, מומלץ שלא לקנות חיקויים סיניים זולים ולא לרכוש את הכלים דרך הקניונים הוירטואליים הגדולים אלא רק בחברות מוסמכות בעלות ותק, המוכרות מותגים איכותיים, כדוגמת חברת 'מקיטה' ועוד הידועים באיכויותיהם".

ידני או חשמלי? (או שניהם)

ראשית יש להבחין בבחירת כלי עבודה לארגז הכלים בשנים סוגים: כלי עבודה ידניים וכלי עבודה חשמליים.
7 צפייה בגלריה
"חשוב לבחור כלים איכותיים"
"חשוב לבחור כלים איכותיים"
"חשוב לבחור כלים איכותיים"
(צילום: shutterstock)

כלי עבודה ידניים: רבים נוטים להתייחס בזלזול לכלים ידניים ולדעת רבים מדובר בכלים די פשוטים להפעלה בהשוואה לכלים חשמליים. חשוב לציין כי קיימים פערי מחיר משמעותיים בין כלים המיוצרים על ידי יצרנים שונים. לפיכך טרם הרכישה, כדאי להתנסות באחיזה של הכלים במטרה לקבל החלטה. אם האחיזה מרגישה ונראה כי הכלי עשוי מחומרים איכותיים והושקעה מחשבה רבה בעיצוב הרי מדובר ברכישה משתלמת.
כלי עבודה חשמליים: בהשוואה לכלים ידניים כלים חשמליים נחשבים יקרים יותר ולכן חשוב להשקיע רבות בבחירתם. אם ניקח לדוגמה כלי חשמלי כמו מקדחה הרי חשוב להשקיע רבות בבחירתה שכן האכזבה תהיה רבה אם לפתע הכלי יחדל לעבוד. לנוכח העובדה כי רבים מביעים עניין בצמצום ההוצאות הבחירה בכלי שאינו מתאים עשויה להותיר אותם מאוכזבים. עם זאת, על מנת שהכלים ימשיכו לשרת בעתיד חשוב מאד להשקיע מחשבה רבה בבחירת הכלים. מכאן קיימת חשיבות רבה לרכישת כלי העבודה שמיוצרים ע”י מותגים בינלאומיים כמו מקיטה ועוד.

רשימת הכלים המומלצת

מברג פיליפס: מברג שקצהו בצורת קונוס ועליו צלעות שבסיסן נראה כמו הסימן +, מיועד להברגת ברגים בעלי ראש פיליפס.
מברג שטוח: מברג שקצהו להב שטוח. מיועד להברגת ברגים בעלי ראש שטוח.
פלייר (צבת): כלי עבודה המשמש לתפיסת עצמים, מיועד בין היתר לשליפת מסמרים.
קאטר: מיועד לחיתוך כבלים וחוטי ברזל.
פטיש: אחד הכלים השימושיים ביותר בארגז הוא הפטיש. פטיש קטן וזול, בד"כ יספיק, לתלות תמונה מדי פעם מדי פעם, ליישר מסמר מכופף, או לדפיקה על מפתח הברגים כדי לשחרר אום עקשן. ישנם סוגים שונים של פטישים, חלקם, מיועדים למטרות מיוחדות. אבל פטיש קטן בעל ידית עץ, לרוב, יספיק לרוב משימות הבית.
7 צפייה בגלריה
סרט מדידה
סרט מדידה
סרט מדידה
(צילום: shutterstock)
מפתח שבדי (מפתח ברגים): כלי מתכוונן להידוק ולפתיחת ברגים.
פלייר פטנט: פלייר מקצועי בעל לחי מעוגלת לחיתוך חוטי ברזל.
סרט מדידה באורך של 5 מטר: משמש ככלי מדידה.
7 צפייה בגלריה
מברגה איכותית יכולה לחולל פלאים
מברגה איכותית יכולה לחולל פלאים
מברגה איכותית יכולה לחולל פלאים
(צילום: shutterstock)
מקדחה 500 ואט: כלי עבודה בסיסי לקידוח חורים ולהברגות בחומרים שונים. מומלץ לבחור במקדחה נטענת שתהיה ניידת ותאפשר לקדוח איתה גם באזורים בבית שהכבל אינו מגיע אליהם ואף בשטח הגינה (מומלץ של חברת מקיטה).
מברגה: כלי חשמלי המיועד להברגה ולשחרור ברגים. לשימוש ביתי, כדאי לבחור במברגת ליתיום (שהיא סוללה שנחשבת לאיכותית) בעוצמה של 12 וולט.(גם כאן המלצה לחברת מקיטה)
דיבלים: כדאי להחזיק דיבלים בגדלים שונים, לצורך תליית מסמרים בקלות בקירות גבס ללא צורך בקידוח.
סט ביטים: אלו ראשי מברג מתחלפים, המאפשרים שימוש במברגה בברגים בגדלים ועם ראשי בורג שונים.
7 צפייה בגלריה
מקדחה של מקיטה
מקדחה של מקיטה
מקדחה של מקיטה
(צילום: באדיבות בורג המפרץ)
סכין יפנית: חשוב להחזיק סכין יפנית בארגז הכלים, ועדיף להשתמש בה ולא בסכין מטבח, לצורך חיתוך.

ומה עם הארגז?

בסופו של דבר, ואולי בתחילתו של דבר, ארגז הכלים עצמו צריך להכיל באופן מסודר ונוח את כל כלי העבודה שלכם. לארגז הכלים יש שני תפקידים חשובים - האחד הוא להעניק תנאי אחסון אופטימליים לכלי העבודה שלכם ולהגן עליהם היטב, והשני הוא לאפשר לכם לשלוף בקלות ובמהירות את כלי העבודה הספציפיים להם אתם זקוקים בכל עת.
7 צפייה בגלריה
ארגז כלים איכותי
ארגז כלים איכותי
ארגז כלים איכותי
(צילום: shutterstock)
ברשתות המתמחות תוכלו למצוא הן את ארגזי הכלים עצמם, והן ארגוניות שמכניסים לתוכם והן מסייעות לשמור על סדר הגיוני ופרקטי בתוך הארגז. בחברת "בורג המפרץ" מציעים לכם מגוון ארגזי כלים, אורגנייזרים, תיקי נשיאה ותאים רב שימושיים שיסייעו לשמור על הכלים מאורגנים לאורך זמן.