בתחילת שנת הלימודים רשמה שירה את בנה אדם לחוג קפוארה, שמתקיים פעמיים בשבוע. היא שילמה דמי הרשמה, נתנה צ'קים ל-10 חודשים, וגם רכשה עבורו חולצה.
2 צפייה בגלריה
האם החוג מתקיים באזור מוגן?
האם החוג מתקיים באזור מוגן?
האם החוג מתקיים באזור מוגן?
(צילום: shutterstock)

בתחילת המלחמה בוטלו מספר שיעורים, אבל הצ'ק עבור אותו חודש נפדה. בהמשך, אבא של אדם גויס למילואים, שירה הוצאה לחל"ת, ואז גם התברר שהחוג מתקיים במקום שאין בו מרחב מוגן דיו.
לדברי שירה, היא לא חשה בטוחה לשלוח את אדם לחוג, אבל כשהתקשרה למתנ"ס נאמר לה שהוא מתקיים כסדרו, שהימים שבוטלו יוחזרו בחופשת פסח ובחופש הגדול, ושאי אפשר לבטל את ההשתתפות בחוג.
מה עושים?
"על פי הנחיות פיקוד העורף, באזורים ה"צהובים" החוג יכול להתקיים רק במקום ממוגן, לכן, שירה יכולה בהחלט לבקש מבית העסק החזר עבור השיעורים שלא התקיימו", אומרת אומרת עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות.
"אבל ככל שבית העסק מחזיר את השיעורים בהמשך, יכול להיות שבימים אלו כדאי דווקא לקבל את ההצעה.
"במקרה בו אין באיזור של שירה הנחיות מיוחדות, למעשה, אין לה זכות של ממש לבטל את העסקה אם חלפו 14 ימים מאז שבוצעה, ועליה להגיע להסכמות עם החוג בהתאם לחוזה".

2 צפייה בגלריה
מענק כספי לעצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים
מענק כספי לעצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים
שילמה 15,000 שקל וגילתה שאין החזר כספי
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

קורס ללא ביטולים


אחרי שפוטרה מעבודתה החליטה שוהם על החלפת מקצוע, ונרשמה לקורס תכנות מקוון. היא שילמה 15,000 שקל והחלה ללמוד, אבל אחרי שני שיעורי זום הבינה שתחום לא בשבילה וביקשה לבטל – ולשלם רק עבור השיעורים שבהם נכחה. המכללה סירבה ודרשה את התשלום המלא.
מה עושים?
"הוראות חוק הגנת הצרכן במקרה זה נוגעות לביטול עסקה במכר מרחוק", אומרים בעמותה החדשה לצרכנות. "קורס דיגיטלי הוא בדיוק כמו כל עסקה אחרת וניתן לביטול בתוך 14 ימים מיום ביצועה, ובתנאי שנותרו יומיים שאינם ימי מנוחה לפני מועד תחילת הקורס.
"במקרה של שוהם, כיוון שהקורס כבר החל, היא לא תוכל להתחרט ולבטל את העסקה על פי תנאי ביטול עסקת מכר מרחוק (אלא אם הייתה הטעיה בנוגע לתכני של הקורס – ואז היא תוכל לדרוש ביטול עסקה עקב הטעיה והפרה של הסכם הרכישה)".