גיתית חיפשה דרך להעלים את הדכדוך וקפצה לקניון, כי בגדים חדשים תמיד משפרים לה את מצב הרוח. היא נכנסה לסניף של אחת הרשתות וקנתה שתי חולצות.
2 צפייה בגלריה
שני מחירים שונים באותו יום
שני מחירים שונים באותו יום
שני מחירים שונים באותו יום
(צילום: shutterstock)

היא חזרה הביתה מרוצה, אבל בערב, כשגלשה באתר של אותה חברה, נפלו עיניה על שתי החולצות החדשות שלה: אותו דגם, אותו צבע – רק מה, הן נמכרות במחיר זול יותר.
מאחר ועדיין לא לבשה את החולצות, ולמען האמת אפילו לא טרחה להוציא אותן מן השקית, והן נותרו שם עם הטיקט והחשבונית, גיתית חזרה לחנות וביקשה לקבל את ההפרש בין הסכום ששילמה לבין המחיר שפורסם באתר. בחנות סירבו, וגיתית החליטה לפנות לעמותה החדשה לצרכנות כדי לברר: האם מותר לחברה למכור את אותה חולצה באותו יום בשני מחירים שונים?
מה עושים?
"כאשר בית עסק מפרסם מחיר למוצר מסוים ומשווק אותו במחיר זה, ברור שמכירת המוצר בחנות במחיר אחר מהווה הטעיה", אומרת עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות.
"במקרה של גיתית, מדובר בעוסק שמכר את המוצר בחנות במחיר מסוים ובאתר האינטרנט במחיר זול יותר, לכן אין הפרה של הוראות החוק, שכן המחיר באתר לא נועד לצרכי שיווק אלא לצרכי מכירה.
בהחלט סביר שבית עסק ימכור בזול יותר באתר האינטרנט וזאת בשל חסכון מסוים בעלויות. בשורה התחתונה, גיתית איננה זכאית לקבל את ההפרש בגין החולצות".

2 צפייה בגלריה
משחקי הקבוצה הועברו למגרש בחו"ל
משחקי הקבוצה הועברו למגרש בחו"ל
משחקי הקבוצה הועברו למגרש בחו"ל
(צילום: shutterstock)

המנוי חודש, המשחקים התרחקו


איתי הוא אוהד ותיק של קבוצת כדורסל, ובכל שנה מחדש את המנוי למשחקי הקבוצה בארץ, ולעיתים גם ממריא בהתלהבות כדי לעודד את הקבוצה במשחקים מעבר לים.
כשפרצה מלחמת "חרבות ברזל" הועברו משחקי הקבוצה למגרש בחו"ל. איתי פנה לאגודה בבקשה לקבל החזר כספי, אבל סורב בטענה שהמנוי הוא עבור תמיכה בקבוצה ולא עבור הכרטיסים.

קראו גם:

מה עושים?
"רכישת מנוי לקבוצה אהודה היא עסקה ככל העסקאות. לכן, ישנו הסכם בין העוסק (מועדון הקבוצה במקרה זה) לבין הצרכן", אומרת יעקובסון. "במקרה בו המנוי נרכש תוך הסתמכות על מיקומי המשחקים, ואלו השתנו באופן קיצוני באופן שלמעשה לא מאפשר לאיתי ליהנות מהמנוי, הוא רשאי לבטל את העסקה.
הטענה של מועדון הכדורסל כי מדובר בתשלום שמהווה תמיכה בקבוצה ולא בהכרח עסקה צרכנית, מטעה. בכל מנוי יש אלמנט של תמיכה, אך תקנוני הקבוצות מראים לנו כי מדובר בעסק לכל דבר, לכן גם זכויותיו של הצרכן צריכות להישמר.