המלחמה המתמשכת נותנת אותותיה בקרב משרתי המילואים, העושים לילות כימים בשמירה על ביטחון המדינה.
2 צפייה בגלריה
לגלות גמישות בזמנים לא שגרתיים
לגלות גמישות בזמנים לא שגרתיים
לגלות גמישות בזמנים לא שגרתיים
( צילום: shutterstock)

מלבד תנאי המחייה הלא פשוטים שרבים מתמודדים איתם מאז ה-7 באוקטובר, העצמאים שבהם חווים גם קשיים כלכליים, ובעלי משפחות חשים געגועים עזים אל ילדיהם, בין אם מדובר באנשי מילואים נשואים ובין אם בגרושים או בגרושות.
לאחרונה הגיעו למשרדי משרתי מילואים, הורים לילדים, שנתקלו בקשיים אל מול בני או בנות זוגם לשעבר, על רקע שירותם הצבאי בימים אלו. אחד מהם הוא מילואימניק, שמשרת בדרום מאז אותה שבת שחורה. לאחר מספר שבועות שבהם לא חזר לביתו, קיבל אישור לצאת להפוגה בת ימים בודדים. בתום תקופה ממושכת בה כמעט ולא שוחח עם ילדיו מכורח הנסיבות, הוא יצר קשר עם אשתו לשעבר כדי להיפגש איתם, אך נדהם מהתשובה שקיבל: "אני מצטערת, אבל אלו לא הימים שלך. הם נשארים אצלי כרגע".

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

אם האיש לא חווה מספיק תסכול בעקבות המצב הבטחוני בדרום, הרי שתשובת גרושתו ודאי לא שיפרה את מצב רוחו. "אני לא אשם שנקלעתי לסיטואציה הזו", השיב לבת זוגו לשעבר. "נכון שאלו לא הימים שלי, אבל את יודעת טוב מאוד שאני לא מבלה בתקופה הזו. יש הרבה אזרחים שנרתמים כדי לעזור למילואימניקים בלי להכיר אותם, אז אני מצפה ממך לקצת עזרה עבור אביהם של הילדים שלך".

קראו גם:

לאחר שהמקרה המדובר הגיע לשולחני, שוחחתי עם ההורים ארוכות בניסיון לגשר ביניהם. פניתי אל ליבה של האישה והסברתי לה כי אנחנו נמצאים בזמנים לא רגילים, בן זוגה נמצא במשימה לאומית חשובה מאין כמותה ועליה לגלות גמישות בעניין. בסופו של דבר היא התרצתה, והאיש זכה להתאחד עם ילדיו האהובים.
במקרה אחר, פנו אליי הורים לאחר שהגבר ביקש לבטל תשלום מזונות מאחר וגרושתו משרתת במילואים והוא זה שמגדל את ילדיהם בתקופה זו. "מה פתאום שאשלם מזונות כשבמקביל הם אצלי ואני משלם על כל מה שהם צריכים מאז שאת במילואים?", אמר האיש לבת הזוג לשעבר, שהתעקשה לקבל את הסכום החודשי והשיבה: "זה שאני במילואים לא אומר שאני לא משלמת על הוצאות שוטפות וחשבונות שונים, אני מבקשת את דמי המזונות כרגיל".
המקרה המדובר הינו שינוי נסיבות מהותי, לכן חלים כאן כללים אחרים. לאחר שגישרתי בין השניים הוסכם בסופו של דבר כי מאחר והילדים לא עם אימם בתקופה זו, דמי המזונות יצומצמו באופן משמעותי לתקופת המילואים.