האלופה דוהרת לאליפות שנייה ברצף. הניצחון השבוע על הטוענת לכתר, הפועל באר שבע, במשחק העונה לא היה רק עוד ניצחון משמעותי לאוסף אלא גם ניצחון שיש לו משמעות מעבר לנקודות. זה היה ניצחון הירואי שכולו אופי, ניצחון שהושג בזכות עבודת צוות, הקרבה, נחישות ודבקות במטרה.
3 צפייה בגלריה
פריחה מאוחרת. גולדברג
פריחה מאוחרת. גולדברג
פריחה מאוחרת. גולדברג
(עוז מועלם)
הירוקים עמדו לאחרונה בהצלחה בשני מבחני אופי משמעותיים. הם דילגו מעל מחסום מנטלי כשעצרו רצף מביך של למעלה מ- 5 שנים ללא ניצחון על מכבי ת"א, ועשו את זה בסטייל עם קאמבק מדהים שייזכר לדורי דורות. השבוע הם ניצחו את הפועל ב"ש, השנייה בטבלה, בטרנר, כאשר הם משחקים מחצית שלמה בנחיתות מספרית. אם במחצית הראשונה ראינו שוב את מכבי חיפה המרהיבה והנוצצתת המחצית השנייה חשפה פן אחר. זו הייתה שעתם של הלוחמים שמסתערים על היעד כדי לחזור הביתה עם כל השלל.
כשמדברים על חיבור בין כישרון ואופי חזק שון גולדברג הוא האב טיפוס. מי שהגיע לקבוצה על תקן מגן שמאלי מחליף, כגיבוי של סאן מנחם, ועורר סימני שאלה, הפך במהירות לבאנקר בהרכב לצידו של בוגדאן פלאניץ'. הוא עקף בהיררכיה בלמים פוטנציאליים כמו עופרי ארד, אורי דהן ורמי גרשון, והשתלט על העמדה גם בזכות העובדה שהוא שמאלי. גולדברג נכנס באופן טבעי לעמדה תוך שהוא מפגין אגרסיביות, ביטחון וחוכמת משחק.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
מבחינת בכר, לא היה פשוט כלל וכלל לוותר על עופרי ארד, שהיה אחד השחקנים המשמעותיים ביותר בעונת האליפות. אך כשהוא ראה את שיתוף הפעולה המצוין והפורה בין פלאניץ' וגולדברג, הוא החליט שזה השילוב האידאלי. המספרים של גולדברג בחיפה מדברים בעד עצמם: ב- 1,358 דקות משחק העונה, רשומים על שמו 42 מאבקי אוויר מוצלחים, 55 מאבקי קרקע מוצלחים, 745 מסירות מדויקות, 3 מסירות מפתח מדוייקות ועוד לא מעט נתונים חיובים ב־ 16 הופעות בירוק.
גולדברג (26) צמח במחלקת הנוער של היריבה המושבעת, מכבי ת"א, ואף חתם על חוזה לארבע עונות בקבוצה הבוגרת. בקריית שלום לא כל כך האמינו בו, ומשם הוא החל לנדוד. הוא יצא להפועל ת"א בעסקת בן רייכרט ומיליון הדולר, ועצר בתחנות נוספות כמו בית"ר ירושלים, בני יהודה, הפועל חיפה ובאר שבע. אחרי ארבע עונות כמושאל ממכבי ת"א, הוא רצה להגשים חלום אירופי והיה על סף סיכום בפ.צ. ציריך אלא שהקבוצות לא הגיעו לכדי סיכום. גולדברג עזב את מכבי ת"א ללא תמורה והצטרף להפועל חיפה. כששיחק במועדון הדרומי בכר קלט מיד שיש לו נכס ביד. שחקן ורסטילי, סוג של כלבויניק, שיכול לשחק במגוון תפקידים. שחקן שיכול לשחק כמגן וכבלם, ובעת הצורך אפילו לשמש כקשר אחורי. גולדברג הוא נדוניה של בכר אבל חשוב לציין שלעוזרו, גיא צרפתי יש חלק גדול בהבאתו. עוד במהלך התקופה בבאר שבע נוצר בין השניים קשר מיוחד, וצרפתי הפך עבורו לסוג של מנטור.

ג'ודוקא מצטיין

גולדברג מאוד שקט עם הכדור, ומביא איתו שלוות נפש בסיסית. הוא יודע לנצל היטב את יכולתו הטכנית וכישורי הובלת הכדור שלו הודות לשנים הרבות ששיחק כמגן, ולכן ניתן לראות אותו לא פעם מגיח קדימה. אומנם אין לו נתונים של בלם קלאסי, 1.79 מ', אבל הוא מחפה על החיסרון בסנטימטרים ביכולות פיזיות וניתור מצוין. במועדון מחמיאים לבחור: "שון ילד מיוחד. ילד טוב, משקיען, שקט. אחד כזה שעובד ונלחם על המקום שלו ועל כל דקה. כל רגע שהוא על המגרש זה בזכות ולא בחסד", אמר השבוע גורם במועדון .
3 צפייה בגלריה
ווינר, יציב וממוקד. גולדברג
ווינר, יציב וממוקד. גולדברג
ווינר, יציב וממוקד. גולדברג
(עוז מועלם)
קראו גם: >>
כשמדברים על שחקן עם כושר עמידה שקשה לערער צריך לחזור למקורות. בגיל 13 הספורטאי שון היה בכלל בכיוון אחר. בגיל 13 הוא זכה באליפות ישראל בג'ודו. הכישורים הייחודיים האלה מסייעים לו היום במאבקים הפיזיים מול חלוצים עוצמתיים יותר למראה. הוא אגרסיבי, לא נרתע מעימותים פיזיים ומרבה לשים גוף כשצריך. וכן, באותה נקודת זמן הוא התלבט בנוגע להמשך הקריירה אך לבסוף החליט לבחור בנעלי הפקקים ולא בחליפת הג'ודו. לא בכדי חבריו לקבוצה מדברים על "לוחם, אחד כזה שמתאבד על כל כדור".
עמיר תורג'מן, שאימן את גולדברג בקבוצת הנוער של מכבי ת"א, מכיר מקרוב את הבלם של הירוקים. כבר אז הוא התרשם מהאישיות: "שון ווינר. בנוער הוא שיחק כבלם וכמגן שמאלי, ככה שהרווחנו אותו בשני תפקידים. הוא שקט, עובד קשה, מקצוען אמיתי. הוא ניחן בטכניקה טובה מאוד כבלם. בכל קבוצה שהוא משחק הוא נחשב לנכס. הוא מאוד יציב וממוקד, לא מתפזר. נהנינו מאוד ממנו. שידעתי שאם הוא ימשיך ככה הוא יגיע רחוק".
תורג'מן מתקשה להבין עד היום איך מכבי ת"א לא זיהתה אז מה יש לה ביד: "בגלל שיש למכבי ת"א כל כך הרבה שחקנים, הם משחררים חלק מהם. לפעמים זה פספוסים, ושון פספוס אחד של מכבי ת"א. אני ראיתי שיש לו פוטנציאל. הוא תמיד יכול לחזור למכבי ת"א מבחינת האופי והיכולות שלו. הוא יציב מאוד. גם בתקופות הכי קשות הוא שומר על רמה. היכולת שלו במכבי חיפה לא מפתיעה אותי בכלל. יש לו יכולות פיזיות מצוינות. הוא לא גבוה יחסית לבלם, אבל יש לו מכלול יתרונות ותכונות אחרות שמחפות על עניין הגובה".
אחרי שקנה את מקומו בהרכב של מכבי חיפה גולדברג צריך לעמוד ביעד נוסף: להכניס לרזומה זכייה באליפות ראשונה בקריירה. נכון לעכשיו, יש לא מעט סיכויים שזה יקרה.
כל החדשות והעדכונים: חדשות חיפה.
פורסם לראשונה: 10:03, 24.01.22