היום (שלישי) בשעה שבע בערב אמורות להתחיל במתחם קצף החגיגות העירוניות לרגל זכייתה של קבוצת מכבי חיפה באליפות. בעקבות הפרסום ב'מיינט חיפה' כי המשטרה מסרבת לאשר את האירועים ואף מאיימת כי תפנה לערכאות משפטיות למנוע אותן, אלפי אוהדים דורשים לקיים את החגיגות עליהן הכריזה העירייה.
1 צפייה בגלריה
מתחם קצף. תהיה בו חגיגה בערב?
מתחם קצף. תהיה בו חגיגה בערב?
מתחם קצף. תהיה בו חגיגה בערב?
(צילום: רמי שלוש)
מאז פרסום עמדת המשטרה לפיה היה על העירייה להקדים את הוצאת האישורים לאירוע, החלו אוהדים להתקשר למשרדי מכבי חיפה והעירייה, בדרישה כי החגיגות יתקיימו. במכבי חיפה מסרו לאוהדים כי מדובר באירוע שמארגנת העירייה וכי קבוצת מכבי חיפה היא רק אורחת באירוע.
"לא יכול להיות ששלוש שעות לפני האירוע עדיין לא ברור אם יש אירוע או לא", אומרת גורם במכבי חיפה, "האוהדים שלנו רוצים תשובות ואנחנו לא יכולים לומר להם כי זה האירוע של העירייה ולא שלנו. כבר החלו התארגנויות של קבוצות אוהדים לחגוג הערב".
בין הקבוצות שקוראות לאוהדים לחגוג הערב באצטדיון, קבוצת חוות מזור, שכך פרסמה: לא צריכים במה ולא זמרים של קיסריה. תמשיכו לריב אנחנו נמשיך לחגוג. בשעה 19:00 ברחבת הפסל באצטדיון חוות מזור בהופעה אקוסטית באים להרעיד את העיר. ואלק מי לא בא?".
בעירייה טרם פרסמו הודעה רשמית על ביטול ההופעות ונעשים מאמצים של הרגע האחרון לקיים את החגיגות. יצוין כי בעירייה סיימו את בניית הבמות במתחם קצף, אך כרע אין אישור או הודעה מהגורמים הרלוונטיים באשר לקיום ההופעות.
מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "עיריית חיפה עמדה בכל הדרישות של משטרת ישראל בנוגע לאירוע הערב. אנו תקווה שהמשטרה תקיים את האירוע לרווחת אוהדי מכבי חיפה שמצפים לו בכליון עיניית אנו עושים הכל כדי שהאירוע יתקיים ועומדים בכל דרישות המשטרה".