אמציה לבקוביץ', מאמן הכדורגל ואחד משחקני הכדורגל הטובים בכדורגל הישראלי, הלך היום לעולמו והוא בן 83.
3 צפייה בגלריה
אמציה לבקוביץ'
אמציה לבקוביץ'
אמציה לבקוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
לבקוביץ' אימן את מכבי חיפה בין השנים 1988-90 והוביל אותה לזכייה באליפות המדינה ובשנת 1993-4 אימן בהפועל חיפה.
חלוץ מכבי חיפה לשעבר עופר מזרחי, שלבקוביץ' אחראי לפריצתו הגדולה, הספיד אותו היום: "אני חייב את הקריירה שלי לאמציה. הוא נתן לי חופש משחק מלא והאמין בי לכל אורך הדרך. הוא היה זה שנטע בי את הביטחון שאני יכול לפרוץ קדימה. אמציה היה אדם נהדר. עוף מוזר בכדורגל שלנו. הוא לא דגל בעצבים ובלחץ. תמיד היה רגוע וכך ניהל את המשחקים".
3 צפייה בגלריה
עופר מזרחי
עופר מזרחי
עופר מזרחי
(צילום: שרון צור)
מזרחי משתף מהחוויות שעבר עם לבקוביץ': "במשחק נגד בני יהודה החלטתי שאני בועט פנדל. החמצתי את הבעיטה ואמציה התפרץ עלי בחדר ההלבשה. הוא דפק על השולחן שכמעט ונשבר. מעבר לכך תמיד היה שקט ורגוע. אני זוכר שבאותה שנה שזכינו באליפות ב-1988-89 הגענו לגמר הזכור מול מכבי תל אביב. כבשתי שער שיווין בדקה ה-94. הוא תפס את הראש כמי שלא מאמין. זה היה רגע שהרגשתי שאני מחזיר לו על האמון שנתן בי באותה עונה. לצערי בסוף נוצחנו בפנדלים, אבל זה משחק שאני זוכר לאמציה".
3 צפייה בגלריה
אמציה לבקוביץ' כמאמן הפועל באר שבע
אמציה לבקוביץ' כמאמן הפועל באר שבע
אמציה לבקוביץ' כמאמן הפועל באר שבע
(צילום: דוד רובניגר)
עוד סיפר חלוץ העבר: "הוא היה איש יקר ולא שיגרתי בכדורגל. אהבתי אותו קודם כבן אדם ואחרי זה כמאמן. אין איש בכדורגל שלנו שיכול לציין שרב איתו במהלך הקריירה הארוכה שלו. אחד הדברים שציינו אותו זה מערכת יחסי אנוש מול כל אחד מהשחקנים, ראשי קבוצות או בעלי קבוצות. תמיד תישאר לו פינה חמה אצלי בלב".