כחודש לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו, חנה קזייבה-מיננקו (31) קפצה למרחק של 14.36 מטרים בתחרות במדריד וקבעה את הקריטריון האולימפי שיקנה לה השתתפות באולימפיאדה הקרובה.
1 צפייה בגלריה
חנה קזייבה-מיננקו
חנה קזייבה-מיננקו
חנה קזייבה-מיננקו
(צילום: טיבור יגר, אגודת מכבי חיפה)
כבר בקפיצה השנייה שלה במדריד רשמה מיננקו מרחק של 14.24 מטרים אך הרגע הגדוך הגיע בקפיצה השלישית, שהייתה כאמור למרחק של 14.36, כאשר הקריטריון היה 14.32.
מיננקו, שהפכה לקופצת הבכירה בישראל היא ספורטאית מכבי חיפה כרמל תהיה בפעם השלישית באולימפיאדה אחרי שהשתתפה בריו 2016 ובאולימפיאדת לונדון 2012 , שם עוד ייצגה את אוקראינה וסיימה במקום הרביעי.
מיננקו קבעה את הקריטריון האולימפי החדש לאחר פציעה לא פשוטה שעברה ותקופה ארוכה שהייתה שרויה תחת מתח גדול. כמו כן, בשבוע שעבר באליפות ישראל נפסלה מיננקו שלוש פעמים והגיעה למרחק של 14.04 מטרים בלבד, אך אמש במדריד צלחה את המשימה ותהיה חלק מהמשלחת הישראלית.
רועי שווץ, מנכ"ל אגודת מכבי חיפה: "אנחנו גאים בחנה מיננקו שהוכיחה שוב את יכולתה האדירה להתעלות במאני טיים. מיננקו תצטרף למירון חירותי ורון פולונסקי והיא הספורטאית השלישית שקבעה קריטריון ותייצג בטוקיו את אגודת מכבי חיפה ואת מדינת ישראל. בהזדמנות זו כדאי לציין ולהודות לרוגל נחום, מאמנה של חנה מיננקו."