קל יותר להעריך שווי של מרכיב הקשור ישירות ובאופן ממשי לדירה, כמו חניה, מעלית, גודל או מטבח משודרג. אולם, אחד המרכיבים הבולטים לתמחור דירות אלה הוא דווקא מאפיין חיצוני, שלכאורה אין לו קשר ישיר לחיים בתוך הבית, סוג הנוף הנשקף מהדירה.
1 צפייה בגלריה
חברת אלמוגים. אלמוגי הילס
חברת אלמוגים. אלמוגי הילס
חברת אלמוגים. אלמוגי הילס
(בונסאי)
קראו גם: >>
בני אדם נוטים להעדיף נופים מסוג מסוים על פני נופים אחרים. קיימת בעיקר העדפה לנופים שמילאו תפקיד מהותי ושימשו תפאורה באבולוציה של האדם, ושהיוו חלק אינטגרלי מסביבת החיים שלו, דוגמת חוף ים, שדות ירוקים, עצים, אגמים, נהרות, וכיוצא באלה. אין ספק שלמה שנשקף מבעד לחלון ולמרפסת יש משמעות לחיינו עד כדי כך שאנשים מוכנים לעיתים לשלם אף מחיר כפול ומכופל.
במחקר שנעשה בארץ על השפעתו של נוף על שוויין של דירות מגורים בבניה רוויה ובוצע על ידי השמאי הממשלתי הראשי, נבדק מהו ערכם הכספי של סוגי נוף שונים. במחקר נמצא כי ערך ואיכות הנוף באים לידי ביטוי בנכונותם של אנשים לשלם יותר עבור דירות מגורים המשקיפות לנוף. על פי המחקר, מלבד למאפיינים הפיסיים של הדירה, תשומת הלב של הרוכשים מופנית בין היתר לאיכות החיים שדירת המגורים יכולה להעניק, שנגזרת בין היתר ממידת האטרקטיביות של הנוף בעיניהם, כפי שהם חווים ותופסים אותו. עוד נאמר במחקר כי מבין כל סוגי הנוף, ה"נוף הכחול" בולט מאוד מבחינת השפעתו החיובית על ערכם של בתי מגורים.

האהבה לנוף

ליאת דנינו, סמנכ"לית שיווק ומכירות אלמוגים: "לאנשים שונים העדפות שונות לגבי הנוף המועדף עליהם. טרם שיווק של פרויקט מגורים חדש אנו שמים דגש רב על הערכת שווי הנוף הנשקף מדירות הפרויקט, מתוך הבנה שהוא מושפע מאוד מהערכה החברתית שמקנים לו. הבדלים בהערכת סוגי נוף ומוכנותם של רוכשים לשלם יותר על נוף שנתפס בעיניהם כייחודי, צפויים להוליד הבדל של עשרות אחוזים בין מחירי דירות שונות, אפילו כשהן ממוקמות באותה הקומה של אותו בניין מגורים".
דנינו מוסיפה עוד כי, "ייחודו של פרויקט ALMOGI HILLS מעבר למיקומו באחת מהשכונות היקרות בחיפה ממנה נשקף נוף מרהיב הוא בכך, שהוא כולל דירות לופט. אם בעבר דירת הלופט היתה פתרון לאמנים, יוצרים ואנשי רוח שלא היו יכולים להרשות לעצמם דירה בעיר הגדולה ונכנסו למבני תעשייה נטושים והכשירו אותם למגורים הרי שכיום, הלופטים הינם חללים שזכו לתכנון ועיצוב חדש ויקר במיוחד. לופט זה כבר הרבה מעבר למוצר - זה אורח חיים. וכיום הרבה אנשים מחפשים מוצרים מיוחדים. אלו אנשים עם יותר הבנה באמנות ואסתטיקה, בחתך סוציו-אקונומי גבוה, העוסקים במקצועות חופשיים".
פרויקט היוקרה ALMOGI HILLS המוקם מול הנוף הפנורמי של הכרמל והים, כולל 3 בנייני מגורים ו-60 יח"ד. בפרויקט דירות 4 חדרים, דירות 4 חדרים עם גינה, דירות 5 חדרים עם גינה ולופטים מפוארים ורחבי ידיים בני 5 חדרים, שחזיתן פונות לנוף.
בחברת אלמוגים מציינים כי "את הסגנון האדריכלי המוקפד של הפרויקט ניתן לזהות כבר בכניסה לבניינים, כאשר פוגשים את האטריום המרכזי המרשים הכולל תקרה שקופה המאפשרת כניסה של אור לחללים המשותפים לדיירים. הפרויקט, המיועד למשפחות שלא מתפשרות על החיים הטובים, ורוצות לגור בדירות מפנקות ומוארות במיוחד בשכונת היוקרה המבוססת של העיר, נהנה משורה של שירותים סביבתיים החל ממוסדות חינוך דרך שדרות הבילוי, הפנאי ומרכזי הקניות, ועד תשתיות הקהילה הגבוהות".